En grafisk demonstrasjon av hockeykøllas Mann- og Hansen-svindel

Startet av Telehiv, juli 26, 2012, 12:35:31 PM

« forrige - neste »

Telehiv

Goddard begynner kort og kontant: "There wasn't any hockey stick prior to the year 2000".

Og så viser han med tydelige grafer at dette er sant. En rekke dynamiske grafer som viser svindelen før og etter. 
Stort tydeligere enn dette kan ikke den omfattende svindelprosessen bak hockeykølla avsløres og demonstreres!

Vi har sett alt dette utallige ganger før rundt i ulike sammenhenger, men her er det samlet og ordnet på en glimrende pedagogisk måte, som kanskje til og med kan ha håp om å bli forstått selv i politiske miljøer (!?)

Se de stegvise grafutviklingene og velg å få raserianfall eller bli fortvilt...uansett går det ikke an å forholde seg likegyldig til dette reinspikka fagkriminelle foretaket.

http://stevengoddard.wordpress.com/2012/07/25/history-of-how-this-fraud-was-perpetrated/
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

jarlgeir

Neineinei,

Doktor Hansen har jo fått Sofie-prisen for sitt banebrytende klimaarbeid!
Og Doktor Mann er mottager av Nobels Fredspris, riktignok delt med en del andre forskere....

Da kan det jo ikke ha foregått noe snusk her. Det er helt utenkelig....
Det er i tillegg umoralsk å tvile, som en viss ex-statsminister og ex-lege har uttalt offentlig mange ganger.
Det er bare å se på den umormale varmen utendørs i dag det, klimadommedag er helt sikkert rett rundt hjørnet!

Straks Jørgen Randers har blitt klimadiktator i Norge blir det nok interneringsleire for avvikere, eller tvungen psykiatrisk behandling....
It's the sun, stupid!

BorisA

Så ETTER at den globale temperaturen flatet ut, så kom hockeykølla. :(
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på juli 26, 2012, 17:07:11 PM
Så ETTER at den globale temperaturen flatet ut, så kom hockeykølla. :(

På en måte, ja. Køllebladet stoppet egentlig rett etter 1940, men det går jo ikke an å snu verden økonomisk og politisk på hodet på grunn av noe så kjedelig, så de skjøtte på 50-60 år med dramatisk oppvarming som kun fantes i deres egen fantasiverden. En verden der sannheten er en så stor trussel for deres The Cause, at løgn og bedrag har blitt hedersbetegnelser, og som jarlgeir skrev, ført til Sofieprisen (Gaarder sitter jo i styret i WWF), og en aldeles missplassert fredspris. (Komitelederen er jo Bilderberger.)

Snål verden. De som jukser blir både rike og berømte, mens de som forsøker å lete etter klimasannheten så godt de kan blir kalt svikere og en trussel for våre barn og barnebarn.

Vi får håpe og tro at det er mulig å få verden til å ta gjenger igjen, og at mutteren blir skrudd skikkelig til denne gangen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på juli 26, 2012, 12:35:31 PM
Goddard begynner kort og kontant: "There wasn't any hockey stick prior to the year 2000".

http://stevengoddard.wordpress.com/2012/07/25/history-of-how-this-fraud-was-perpetrated/

Takk for linken, der var det "endel å ta tak i", ja.

Denne grafen var spesielt avslørende, hvordan forklarer alarmistene den?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Det er vel først etter år 2000 at det skjer ting AGW-erne ikke liker og ikke aksepterer? Og på en eller annen måte blir dette utelatt fra grafene. Hvorfor?   8)

Amatør1

Sitat fra: ebye på juli 26, 2012, 22:57:05 PM
Det er vel først etter år 2000 at det skjer ting AGW-erne ikke liker og ikke aksepterer? Og på en eller annen måte blir dette utelatt fra gradene. Hvorfor?   8)

Hva er det Hansen gjør etter 2000 som AGW-erne ikke liker?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

Sitat fra: Amatør1 på juli 26, 2012, 23:08:22 PM
Sitat fra: ebye på juli 26, 2012, 22:57:05 PM
Det er vel først etter år 2000 at det skjer ting AGW-erne ikke liker og ikke aksepterer? Og på en eller annen måte blir dette utelatt fra gradene. Hvorfor?   8)

Hva er det Hansen gjør etter 2000 som AGW-erne ikke liker?

Hehe, jeg vil tro at AGW-naivistene fremdeles syns Hansen er noe til kar, derimot er det trolig trendutviklingen etter 2000 (at de lovede temperaturstigninger m.m. ikke inntreffer) de misliker en god del. Og da er det jo alltids en løsning slik Hansen og Mann gjør det, riktignok en fagforbrytersk, å fjerne denne ubehagelige trenden fra grafene, slik Steve McIntyre og stadig flere i kjølvannet av ham (inkludert våre egne graf-knekkere her på forumet!) har avslørt igjen og igjen.

Har jeg forstått deg riktig da, ebye?  ;)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Ja, i hovedsak. Og i tillegg har jeg til stadighet sett grafer presentert her i Norge som stanser rundt 2000 - 2002. Da blir trenden etter 2000 selvfølgelig umulig å se. Ingen utflating, selv om presentasjonen gjøres i 2012. Sist jeg så dette live, var fra Helge Drange i DNVA rett før sommeren! Dette ble han konfrontert med, og hva svarte han? Det tok lang tid før de siste temperaturene ble publisert i artikler med fagfellevurdering! Så her har vi en sentral og rutinert klimaforsker, er professor og forskningsleder, som ikke har faglig autoritet og faglighet til å presentere middelverdien for alle kjente temperatursett. Dette er det reneste tøv, AGW-erne i Norge ber om null tillit. Og det har de jammen klart. Klimaforskningen i Norge mangler totalt vitenskapelighet. Jeg gremmes!    ::)

Amatør1

Den grafen jeg viste til over, viser ikke absolutte temperaturer eller anomalier. Den viser forskjellen mellom GISS ala 1999 og GISS ala 2012.

Det sier seg selv at en slik graf må slutte i 1999.

Det grafen viser er ene og alene manipulasjonene som Hansen/GISS har gjennomført etter 1999.

De har laget en negativ temperaturtrend fra 1900 til 1940 da rådataene er nedjustert med 0.1C. Så følger en bortimot eksponentiell økning på nesten 0.5C (!!!) fram mot 1999. Dette er vel og merke KUN JUSTERINGER.

Hvor mye sier "konsensus" at temperaturen har steget de siste 50 år som følge av menneskeskapt CO2? Omtrent 0.5C eller hva?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Ja,ja - så feil kan man ta! "That's life, and I hate it!