VGD

Startet av Bebben, august 28, 2012, 00:25:35 AM

« forrige - neste »

Bebben

Siden vi allerede har en tråd for Dagsavisen Nye Meninger, kan det være greit å ha en for VGD så ikke kortene blandes for mye.

Trondhjem har et typisk brønnpisser-innlegg mot klimarealistene, komplett med "karbonlobbyen" og hele greia.

SitatNå har Klimarealistene tatt et steg videre. De nøyer seg ikke lengre med å bløffe legfolk til å tro at det finnes en sterk og frisk faglig opposisjon innad i klimafagmiljøet. De søker nå å aktivt påvirke pensum i Videregående Skole med å sende ut et hefte som gir et "alternativt" syn på dagens globale oppvarming. Dette er et handlingsmønster som minner ubehagelig om den taktikk enkelte kristne miljøer i USA har holdt på med i snart 100 år for å hindre at skoleelevene skulle opplæres til å tro at livet på jorda er utviklet via evolusjon, og om avsløringen av en erkekonservativ profesjonell løgnfabrikks (også kjent som tenketank) planer om mot betaling fra amerikanske energiselskaper å lage en alternativ lærebok i klima som de skulle distribuere til skolene - og som selvsagt passet inn i tenketankens oppdragsgiveres interesser.

Og så videre. Jeg svarte med

SitatSkittkastingen er det dessverre du selv som står for Trondhjem, og det i svært så rikelig monn.

Innlegget ditt koker ned til en grumsete suppe av insinuasjoner om at Klimarealistene ikke er ærlige og redelige folk som er vitenskapelig uenige i det rådende paradigmet innen klimaforskningen, men derimot løper ærend for bestemte økonomiske interesser.

(Hadde du vært reelt opptatt av interessekonflikter, så hadde du nok vært bestyrtet over at Klimapanelets rapport om fornybar energi hadde så mange folk fra energibransjen som bidragsytere.)

Problemet med denne type beskyldninger som du her kommer med, er at de er udokumenterte - du har ikke det aller minste å fare med annet enn dine egne grumsete spekulasjoner. På toppen av det hele er det du skriver om Heartland Institute og finansieringen av deres skoleprosjekt også feil.

Og for ordens skyld: selv om en eller annen skulle ha fått noen kroner fra industrier du ikke liker (som CRU), måtte du likefullt bevise at vedkommende tar feil.

Summa summarum: Dette innlegget er blottet for ethvert innhold bortsett fra en liten skvett med illeluktende brønnpissing.

Kopieres her i tilfelle moderator ikke vet at "brønnpisser" er et uttrykk som står i bokmålsordboka:

Sitatbrønnpisser ~pisser m2 person som forgifter en (politisk) debatt ved usaklige beskyldninger mot motparten

Så i motsetning til Trondhjem har jeg nok mitt på det tørre::)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Det går nok bra. Finnes mye verre innlegg på VGD (særlig inne politikk), men ikke så mange bedre  8).

Jostemikk

Så i motsetning til Trondhjem har jeg nok mitt på det tørre.

Du vil alltid ha ditt på knusktørt land sammenlignet med Trondhjem, Bebben. Dere spiller i to forskjellige ligaer. Trondhjem er miniputtspiller i serien for snusk og fanteri, mens du selv er elitespiller i serien for faktasøk.

Har du vurdert om det har noe poeng å gi Trondhjem taletid?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: ConTrari på august 28, 2012, 00:31:44 AM
Det går nok bra. Finnes mye verre innlegg på VGD (særlig inne politikk), men ikke så mange bedre  8).

Takker ConTrari og Joste!

Har kanskje ikke helt vent meg til VGD ennå - tipper innlegget mitt ovenfor ville ha blitt slettet på AD. Men jeg fikk slettet et innlegg på VGD der jeg brukte nøyaktig den samme karakteristikken på klimakaossirkusgoddard som han selv brukte på navngitte forskere. Deretter forlangte jeg klimakaossirkusgoddards innlegg slettet på grunnlag av at det var anonym hetsing av navngitte personer, men fikk ikke medhold.

Logikken ser ut til å være at det er lov å hetse navgitte personer anonymt, men ikke andre anonyme motdebattanter. Et prinsipp jeg er uenig i, men la gå, ser ut til å slå begge veier men hever neppe kvaliteten på debatten.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Har vært mer aktiv på VGD i det siste... pussig hvordan man lar seg friste når trollene kravler fram.

For meg i hvert fall er det vanskelig å fatte at en tilfeldig leser som stikker innom, ikke ser dem for det de er: troll.

Skjønt jeg er ikke helt fornøyd med uttrykket "troll", i hvert fall ikke for VGD: Troll er store og tunge, og det er ikke disse lettvekterne her. De er mer som spyfluer som svimser rundt og peprer PC-skjermen med små fluelorter og forstyrrer lesningen (og forståelsen, hvis det går slik de håper på).

Men man får vel bare finne seg i denne faunaen når man oppsøker habitaten dens.

En ting jeg lurer på, er hvor lenge de hadde holdt ut hvis ingen foret dem, altså gadd å svare.
Det blir vel et hypotetisk spørsmål, når man først er der er det jo fristende å bite på agnet deres og avspore trådene.

Og som sagt, ganske gøy å terge dem. :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på september 13, 2012, 00:42:37 AMEn ting jeg lurer på, er hvor lenge de hadde holdt ut hvis ingen foret dem, altså gadd å svare.
Det blir vel et hypotetisk spørsmål, når man først er der er det jo fristende å bite på agnet deres og avspore trådene.

Og som sagt, ganske gøy å terge dem. :)

Jeg tror fullt og fast at de ville forsvunnet hvis ingen ga de trollmat. Unner dog alle ekte klimafaktasøkere å finne glede i å blottstille deres kunnskapsløshet for all verden.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

"Vel, jeg trakk meg ut."

Tror det når jeg ser det, Reppern!

;D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Mens skittkastingen når uante høyder på VGD (og andre steder) i klimadebatten, finnes det på VGD klimarelatert tråd som bærer preg av en koselig liten øy der alle er hyggelige med hverandre(!), nemlig tråden

Alle snakker om været...

Eksempeler er for eksempel "susilu" som spør:

SitatHar noen av dere sett grågåsa fly sydover i sommer/nå i det siste?

og får svar av "Vigi":

SitatDet så jeg allerede tidlig i august. Ironisk nok på en veldig varm og fin sommerdag på stranden. Kunne både se og høre det triste faktum at grågåsa reiser sørover. :(

Og Susilu svarer:

SitatHuff, vi kan vel ikke vente noen indian summer i hvertfall...

Psst: Ikke fortell klimatrollene at det finnes tråder der folk snakker både hyggelig og høflig sammen... hvis noen spør, så armveiv det dere er kar/kvinnfolk om og si at det er "VÆR, IKKE KLIMA!!!!!"

:)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

... og så var det tilbake til gjørmebrytingen igjen.

Grunnen til at jeg gidder, er at disse folkene angriper ytringsfriheten og prinsippet om en fri og uavhengig presse. Det er mulig at de ikke har aktive hjerneceller og/eller modenhet nok til å forstå det selv, men det er det de gjør, og dette i seg selv er mer alvorlig enn klimaspørsmålet.

En verden styrt av klimadiktatorer blir garantert en fryktelig verden, blant annet fordi et slikt system vil tiltrekke seg og i praksis bli håndhevet av visse typer - fanatikere som er blottet for selvinnsikt, klokskap, intelligens, medmenneskelighet, modenhet, sosial intelligens, humor, fantasi, kreativitet... og en god del ting til.

Det er jo bare å se på denne gjengen - navn trenger ikke en gang å nevnes. Ville noen ha likt å bo i et land der de hadde makten?

Som jeg har sagt før, så er for min del global oppvarming langt å foretrekke. Bare kom med den, så lenge vi slipper å bli lagt i lenker av disse diktatorspirene.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Takk for din kamp mot diktatorspirene, Bebben! :) Jeg forstår veldig godt din frustrasjon. Det kan virke som om disse spirene aldri helt har forstått hva demokrati og frihet egentlig handler om. Likte forresten denne: "Nå trenger visst argumentene dine rullator, Goddard, i og med at de har begynt å snuble i sine egne hjemmelagde krykker."
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: Bebben på september 21, 2012, 00:05:05 AM
Grunnen til at jeg gidder, er at disse folkene angriper ytringsfriheten og prinsippet om en fri og uavhengig presse. Det er mulig at de ikke har aktive hjerneceller og/eller modenhet nok til å forstå det selv, men det er det de gjør, og dette i seg selv er mer alvorlig enn klimaspørsmålet.

Takk for innsatsen du gjør! Du har fullstendig rett i denne betraktningen, bortsett fra at jeg ikke er i tvil om at de vet nøyaktig hva de gjør. Det er derfor de gjør det med slik energi over lang tid. Det er ikke dumskap som driver dem.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Dumskalle, Goddard m.flere må ha et imponerende energinivå. Så og si til alle døgnets tider bombarderer de VGD-trådene.
Man kan nesten lure på om det er flere personer som deler på samme nicket.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på september 21, 2012, 06:41:56 AM
Dumskalle, Goddard m.flere må ha et imponerende energinivå. Så og si til alle døgnets tider bombarderer de VGD-trådene.
Man kan nesten lure på om det er flere personer som deler på samme nicket.

Som jeg skrev på AD, dumskalle er ingen person, han er en institusjon. I Oslo. Sirkuset er en enmannsbedrift, og det eneste som finnes i hans manesje er sagflis.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Matematisk analyse av debatten på VGD:

1) "Han De vet fra kverulantsanatoriet"
innhold = 1/antall

2) "Han De vet fra barte- og skinnvæstland":
innhold = 1/ lengde

3) "Han De vet fra Godda, Mann, Hockeykølleskaft":
Innhold = 0

Uff. Er jeg ond? Håper ikke det....
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Telehiv

#14
JEG ER BLITT VOKSEN: FARVEL TIL SYKE VGD

Jeg må innrømme å ha lekt meg noen dager på VGD i det siste, og automatisk fått min standarddose av ondsinnet trolling som alle velbevarte mennesker får der inne.

Å holde trollene oppe halve natten (mens du selv sover din uskyldige søvn) med å pønske ut nye onde svar på dine utlagte agn er selvsagt moro en liten stund, men det moralske dilemmaet blir ganske tydelig etterhvert:

At man ganske raskt får en uvel og beklemmende følelse av at man ikke burde bidra til å mate det lille knippet regelrett syke mennesker som sitter der inne hele døgnet og passer et like forkvaklet revir.

Jeg ser at jeg har vært dum som kunne tro at det har noe poeng å delta i noe som helst på det forumet. Det er bare destruktivt, og i motsetning til Reppen som lover å slutte, så slutter jeg. Nå.

PS: De som mener det er nødvendig å forsvare IPCC-skepsisen på det forumet fremdeles (slik at trollene ikke får herje fritt) ønsker jeg lykke til. Men poenget er at de herjer fritt uansett hva vi andre velger å gjøre. Og hva vi leverer av gyldig tankegods er helt uten interesse. Så hvorfor mate dem? 

 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten