Obelix i #110: Ja, tydeligvis! Du kunne forstått hva Dr. Roy har sagt om du svarte på utfordringen og oveersatte dette til norsk: "yes, cooler objects can make warmer objects even warmer still". Men det er ikke for sent. Du kan jo prøve å oversette denne setningen i ditt neste innlegg.
Jeg kan være enig i at slik setningen står, så kan den forstås dithen at et legeme med lav temperatur kan øke temperaturen til et legeme med høyere temperatur.
Da er det stridsspørsmålet ryddet avveien. Da har også BBK innsett at Dr. Roy ikke bare i sine artikler, men attpåtil i en overskrift nærmest ropt ut at et kaldere objekt kan varme opp et varmere objekt.
BBK:
Jeg har imidlertid lest såpass mye av hva Spencer har skrevet, at jeg forstår ham dithen at "a cooler object" (f.eks isolasjonen i en vegg) inndirekte kan føre til at temperaturen innenfor isolasjonen øker, forutsatt at vi har en varmekilde der.
BBK, da må du skjønne hva som skjer: Da er det varmekilden, ikke isolasjonen som står for oppvarminga. Isolasjonen bare reduserer varmetaps-hastigheten! Isolasjonen skaper ikke mer varme i et objekt som er varmere enn seg selv.
BBK:
La oss være enige om at skråsikre uttalelser, enten de kommer fra den ene eller den andre siden av "demarkasjonslinjen" er og blir uvitenskapelige.
Nei, jeg blir ikke med på oppfordringen din BBK om å være enige om din banale uttalelse! Det er ikke slik at en skråsikker uttalelse fra "slayer"-siden er "uvitenskapelig" - som du hevder! - Tvert imot!
De "skråsikre" uttalelsene som Dr. Roy gikk lei av å få på bloggen sin, (fra "slayer"-siden) er 100 prosent vitenskapelige, da de sier blant annet at Dr. Roy's tanke-eksperimenter bryter med T2. Og det er som sagt denne vitenskapelige påpakningen Dr. Roy gikk lei av!
Det er rart at Dr. Roy ikke valgte å reagere anderledes enn det han gjorde! Han burde jo heller være glad for å få vitenskapelige korreksjoner, slik at han slapp å begå samme feil flere ganger. Men, den gang ei.... Rart!
Og det som gjør det hele så besynderlig er at han beholder klima-alarmist-troll som blant annet Joel Shore på sine bloggsider. Det Shore har klart å skrive på "Shut up or Put up"-siden er
reinspikka vitenskapelig vås og trolle-debatt-oppførsel, slik vi kjenner fra blant annet "dumskalle" på VGD og en viss Marius M. (med multiple nick) på "Nye meninger". - Det de presterer å lire av seg er, ja det er uvitenskapelige uttalelser, det!