Global Historical Climatology Network - juksteringer

Startet av Jostemikk, oktober 17, 2012, 13:24:04 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Flagstaff Arizona USA

Sannelig har de klart å fjerne hele varmeperioden på 30-tallet. Det spiller ingen rolle at det fortsatt lever mennesker som husker hvor varmt det var, og at tørken var helt grusom. Vips! Så har jukstererne slettet den delen av historien. Det skjedde rett og slett ikke.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: ebye på oktober 20, 2012, 17:33:43 PM
Spørsmål fra den naive: Går det an å spørre  hvordan de ser på denne endringen? Spørreren er forvirret fordi han finner to datasett.   ;)    ;D    8)

ebye, jeg leste det svaret jeg ga deg enda en gang, og det står flere ting der som burde vært formulert annerledes. Jeg kan love at jeg ikke myntet dette på deg. Det var bare et av de innleggene der jeg ble mer og mer irritert og oppgitt over hele klimasaken etterhvert som jeg skrev meg nedover. Det står en del relevant der til tross for dette, så jeg lar det stå som en dokumentasjon på en skikkelig omgang klimafrustasjon.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

la1goa

#47
Jeg har tatt turen til Alabama. En gjennomgang av temperaturene (moderate justeringer) fra Muscle Shoals i tre forskjellige ghcn sett v.3.2.0 fra september/oktober i år med 14 dagers mellomrom gir tre forskjellige justeringer. Først en kraftig justering som de modererer til noe mindre før de igjen øker den igjen.

Den sorte kurven er ugjustert. Resten er justert. 3 sett av samme versjon med forskjellige datoer  = tre forskjellige justeringer og kurver. Se koden for detaljer og tegnforklaring.



Stasjon:
42500015749  34.7442  -87.5997  164.6 MUSCLE SHOALS AP                157S   36HIxxno-9A 1WARM FIELD WOODSC

Ujustert:
ghcnm.tavg.v3.2.0.20120908.qcu.dat     716.66815186 + 0.45558590x    Sort

Justert:
ghcnm.tavg.v3.2.0.20120908.qca.dat   -1415.11840820 + 1.53020287x    Blå
ghcnm.tavg.v3.2.0.20120921.qca.dat    -677.69775391 + 1.16321862x    Rød
ghcnm.tavg.v3.2.0.20121009.qca.dat    -767.05212402 + 1.21529031x    Grønn



[attachimg=1]


Jostemikk

Dette blir siste graf denne helga, jeg trenger å få klarnet hodet og reparere en desillusjon som vokser i takt med hver serie jeg gransker.

Jeg har nevnt varmeperioden i USA på 30-tallet. Den er så solid dokumentert som noe kan være. Allikevel har de nå snart rasert bort hele perioden. Denne grafen er ikke engang ferdig, men den fikk meg til å få nok for noen timer.

Dette er det termometrene fortalte om sommertemperaturen (juni, juli og august) et sted med bondelandskap i Nebraska. Det er de ujusterte dataene, og dette er slik temperaturen ble presentert fram til for kort tid siden. Før klimarørsla la sin klamme hånd på absolutt alt, og begynte den store historieforfalskningen.

[attachimg=1]

Nå har de attpåtil forsøke å få verden til å tro at Dust bowl kun er en villfarelse hos folk, og at den i realiteten var som et mildt vindpust med klar luft. Global oppvarming har i hvertfall gjort somrene mye kaldere i USA, men det kan jo ikke rørsla finne seg i, kan de vel? Når virkeligheten høyst sannsynlig ser ut som grafen over, da må virkeligheten vike for The Cause. Tenk på dette, de var altså ikke i stand til å måle en eneste temperatur riktig på 30-tallet. I USA.

Skal vi da regne det som en selvfølge at folk egentlig ikke hadde en kroppstemperatur på 37 grader i USA på 30-tallet? Forfedrene hadde egentlig en kroppstemperatur på 34,9. I hvertfall ifølge Hansen, GHCN, Phil Jones og andre.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: la1goa på oktober 21, 2012, 00:04:01 AM
Jeg har tatt turen til Alabama. En gjennomgang av temperaturene (moderate justeringer) fra Muscle Shoals i tre forskjellige ghcn sett v.3.2.0 fra september/oktober i år med 14 dagers mellomrom gir tre forskjellige justeringer. Først en kraftig justering som de modererer til noe mindre før de igjen øker den igjen.

Den sorte kurven er ugjustert. Resten er justert. 3 sett av samme versjon med forskjellige datoer  = tre forskjellige justeringer og kurver. Se koden for detaljer og tegnforklaring.



Stasjon:
42500015749  34.7442  -87.5997  164.6 MUSCLE SHOALS AP                157S   36HIxxno-9A 1WARM FIELD WOODSC

Ujustert:
ghcnm.tavg.v3.2.0.20120908.qcu.dat     716.66815186 + 0.45558590x    Sort

Justert:
ghcnm.tavg.v3.2.0.20120908.qca.dat   -1415.11840820 + 1.53020287x    Blå
ghcnm.tavg.v3.2.0.20120921.qca.dat    -677.69775391 + 1.16321862x    Rød
ghcnm.tavg.v3.2.0.20121009.qca.dat    -767.05212402 + 1.21529031x    Grønn





Dette er helt vanvittig, Knuta. Jeg har spekulert litt på hva det er de holder på med, og jeg tror hele den "globale" temperaturserien deres kun er et hendig verktøy som de kan justere på etter behag, slik at de kan levere nye varme"rekorder" på bestilling.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#50
Sitat fra: Jostemikk på oktober 21, 2012, 00:11:39 AM
Nå har de attpåtil forsøke å få verden til å tro at Dust bowl kun er en villfarelse hos folk, og at den i realiteten var som et mildt vindpust med klar luft. Global oppvarming har i hvertfall gjort somrene mye kaldere i USA, men det kan jo ikke rørsla finne seg i, kan de vel? Når virkeligheten høyst sannsynlig ser ut som grafen over, da må virkeligheten vike for The Cause. Tenk på dette, de var altså ikke i stand til å måle en eneste temperatur riktig på 30-tallet. I USA.

Skal vi da regne det som en selvfølge at folk egentlig ikke hadde en kroppstemperatur på 37 grader i USA på 30-tallet? Forfedrene hadde egentlig en kroppstemperatur på 34,9. I hvertfall ifølge Hansen, GHCN, Phil Jones og andre.


"Day by day and almost minute by minute the past was brought up to date. In this way every prediction made by the Party could be shown by documentary evidence to have been correct; nor was any item of news, or any expression of opinion, which conflicted with the needs of the moment, ever allowed to remain on record. All history was a palimpsest, scraped clean and reinscribed exactly as often as was necessary."  ...

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: la1goa på oktober 21, 2012, 00:04:01 AM
Jeg har tatt turen til Alabama. En gjennomgang av temperaturene (moderate justeringer) fra Muscle Shoals i tre forskjellige ghcn sett v.3.2.0 fra september/oktober i år med 14 dagers mellomrom gir tre forskjellige justeringer. Først en kraftig justering som de modererer til noe mindre før de igjen øker den igjen.

Den sorte kurven er ugjustert. Resten er justert. 3 sett av samme versjon med forskjellige datoer  = tre forskjellige justeringer og kurver.

"Sometimes they are five. Sometimes they are three. Sometimes they are all of them at once. You must try harder. It is not easy to become sane." ...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Dette er bare en teaser, for jeg er ikke-produktiv i dag. I går la jeg ut en graf som viste ujustert, altså såkalt rådata, fra et sted i Nebraska. Den viste sommertemperaturen, og jeg tenkte det var relevant, så mye skrik det har vært over varmen i USA i sommer, og diverse mainstreams påstander om at aldri har det vært så varmt!

Dette er den grafen jeg la ut:



Vi tar en titt også på T-maks for juli på den samme meteorologiske stasjonen i Nebraska.

[attachimg=1]

Temperaturmaksimum i juli på denne plasse var nesten 4,5 grader høyere på 30-tallet. Kan noen peke på hvor temperaturen har økt de siste 80 år? Dette er nemlig noe som går igjen på USA-stasjoner, og det ligner på den USA-grafen man presenterte for 15 år siden, før alt ble jukstert til det ugjenkjennelige.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#53
I 1988 vitnet NASAs James Hansen for den amerikanske kongressen. Han skrudde av luftkjølingen, og dette skjedde under en svært varm dag.

Han skremte med at vi nå var i ferd med å gå mot et varmt Ragnarok som ville ødelegge verden.

[attachimg=1]

Maksimumstemperature for denne stasjonen hadde sunket ca 8 grader fra det varmeste året på 30-tallet og fram til tidspunktet for Hansens vitnemål. CO2 gjør det kaldere og kaldere.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Sitat fra: ebye på oktober 19, 2012, 09:58:26 AM
Jeg blir bare målløs, av all denne juksteringen. Er det mulig? eller bedre Hvordan er det mulig?

Det som legges frem her, på tråden om "James Hansen tar helt av" og tråden om "GISS - ny måned" burde tilsi et forferdelig klimabråk. Hvordan skal dette formidles ut? Hvem skal formidle det? Spørsmålene har vært stilt før, uten at vi har sett noen gode løninger.

Men, innholdet i disse trådene er dynamitt, dvs. klimadynamitt, og stoffet må ut! Jeg stiller derfor spørsmålene på nytt. "State of the Art" om klimaendringene utvikler seg hele tiden, kanskje kommer det en god løsning på denne formidlingen rundt neste sving?

Jeg har nevnt dette både for Ivar Giæver og Fred Singer, uten konkrete forslag til "løsninger". Aktive norske forskere har ært nevnt, men vanligvis "hopper" ikke slike folk på nye "eksterne" prosjekter. For presentasjonen av dette jukseriet er en omfattende og krevende prosess. Og, som det tidligere har blitt påpekt, det må tunge kanoner ombord dersom presentasjonen av dette stoffet skal tas seriøst. Jeg nevnte dette juksteriet en gang, for en tilhenger, og svaret var: Dette tror du da ikke på selv en gang?

Er det ingen andre medier/blogger der disse juksteringene  er omtalt? Kan WUWT være interessert? Kan Steve McIntyre være interessert?

Jeg tar en søkerunde i kjernetroppene innaskjærs, vi gir ikke opp!    ;)
Dette visste jeg ikke noe om, men Ole Humlum er i full gang med å få denne juksteringen frem i full offentlighet

Riggade temperaturtrender

publisert i KATTERNÖ, nr. 3 - 2012, på s.5

http://www.katterno.fi/assets/Publikationer/Katterno.3.2012.SE.pdf

Artikkelen er også omtalt på

The Climate Scam, Stockholms Initiativet

http://www.theclimatescam.se/2012/10/07/riggade-temperaturtrender-1915-blir-allt-kallare/

Her får Ole Humlum frem det det dreier seg om!   ;)

Nå er ikke KATTERNÖ den publikasjonen jeg leser jevnlig  :), og hvorfor dette er valgt får vi prøve å finne ut av. Så et visst press for å få dette publisert for et større publikum og flere "tunge" lesere vil bli satt i gang.   ;D

Jostemikk

ebye, nå ser jeg jo at Ole Humlum er klar over denne galskapen. Det var jeg ikke klar over, bortsett fra at postmann Pat vel har ymtet frampå om noen leveringer. ;)

Jeg skulle likt å visst om Humlum er klar over omfanget av disse juksteringene.

Det vi ser skje er at de ikke tør jukstere temperaturen særlig etter at satellittmålingene begynte på slutten av 70-tallet. Derfor er de hele tiden avhengige av å jukstere temperaturen før dette, og det er nettopp det de gjør. Det går opp og ned flere ganger i året, og alt for å få nåtiden til å vise stadig varmere år og måneder. Ligger vi an til en ny "rekord" for september nå i 2012, ja da kan de ved hjelp av noen tastetrykk justere ned tidligere septembertemperaturer akkurat nok til at vi får en ny rekord osv.

Juksteringene er mange steder så grove at det nesten ikke er til å tro. Jeg har studert så mange tusen temperaturserier i så mange år nå, at jeg har dannet meg et rimelig solid inntrykk av hva som foregår. Ikke på noen måte er jeg i stand til å finne at den globale temperaturen, hvilket idiotisk uttrykk angående temperatur, har steget noe som helst etter varmeperioden i forrige århundre. For store deler av verden er det det stikk motsatte som er realiteten. Det var flere grader varmere tidligere enn det er nå. James Hansen og GHCN justerer motsatt vei for UHI. Tar vi høyde for reell UHI-effekt, positiv sådan, og deretter legger til grunn juksteringene av dataene, kan mye tyde på at jorda er vesentlig kaldere nå enn på 30- og 40-tallet.

Kan noen tenke seg hva dette har å si for klimamodellene? Nesten 100 % av den nyere klimaforskningen? Da FN kuppa hele klimabegrepet, ble klimaforskningen satt tilbake til steinalderen.

UNITED NATIONS FRAMEWORK CONVENTION ON CLIMATE CHANGE - 1992

Nå får dere holde dere fast, for dette er jo en blåkopi av formålsparagrafen til CICERO.

DEFINITIONS*
For the purposes of this Convention:
1. "Adverse effects of climate change" means changes in the physical environment or biota
resulting from climate change which have significant deleterious effects on the composition,
resilience or productivity of natural and managed ecosystems or on the operation of
socio-economic systems or on human health and welfare.

2. "Climate change" means a change of climate which is attributed directly or indirectly to
human activity
that alters the composition of the global atmosphere and which is in addition to
natural climate variability observed over comparable time periods.


Etter dette har alle penger ligget tilgjengelige for de som har stilt seg til disposisjon for FNs ønske om å snu verden på hodet politisk. Det er de jeg kaller klimahorer og klimaprostituerte. Vi har mange av dem i Norge, og den viktigste oppgaven vi noen sinne kan ta på oss er å få røyka disse klimahoregrevlingene ut av hiene deres, slik at de kan bli stilt for domstolen. Det aller viktigste er å få dømt sjefsklimahoregrevlingen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Dette er å finne videre i FNs rammeverk for hva de enkelte stater forplikter seg til:

(b) Formulate, implement, publish and regularly update national and, where
appropriate, regional programmes containing measures to mitigate climate change by
addressing anthropogenic emissions by sources and removals by sinks of all greenhouse gases
not controlled by the Montreal Protocol, and measures to facilitate adequate adaptation to
climate change;

(g) Promote and cooperate in scientific, technological, technical, socio-economic and
other research, systematic observation and development of data archives related to the climate
system and intended to further the understanding and to reduce or eliminate the remaining
uncertainties regarding the causes, effects, magnitude and timing of climate change and the
economic and social consequences of various response strategies...


Alt det vi ser nå i vårt klimaforskningsødelagte land, er et direkte resultat av en av verdens mest udemokratiske organers pålegg overfor alle medlemsstater. Dette er lite annet enn en ABC i oppbygging av klimaindustrien, ren alarmisme og annet søppel og tral.

Hele klima"krisa" er et politisk bestemt vedtak. Absolutt ingen kunne den gang i 1992 påstå at planeten hadde blitt varmere de siste 70 år. Allikevel ble altså dette trædd nedover medlemsstatenes innbyggere, uten at noen av oss hadde noen som helst slags mulighet til å motsi dette anti-demokratiske monsteret.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Jo da, Postman Pat har vært ute med sin lille hatt, Jostemikk!   :)

Sprengkraften i dette stoffet er slik at jeg har festet sikkerhetsbeltet!    ;)     8)

Jostemikk

Ser nå at også Bebben har fortalt om Humlums gransking i forbindelse med dette magasinet, men det gikk meg dessverre hus forbi. Skal være mer årvåken heretter, for akkurat slike saker er jeg nærmest forpliktet å få med meg.

Akkurat nå leser jeg fra rapporten jeg linket til for to innlegg siden, og det er rimelig skremmende lesning. Håper andre også skummer litt gjennom den for å se om de finner noe verdt å kommentere.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

#59
ebye,

Humlum i Katternö ble tidligere linket av meg 07. oktober.... bare for å ha nevnt det. :)

Merk at det også er et intervju med Humlum på side 42.


Oppdatert: Joste slo meg...
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!