Klimajulekalender 2011

Startet av ebye, desember 01, 2011, 00:00:29 AM

« forrige - neste »

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på desember 18, 2011, 01:43:56 AM
Det er nok fordi myndighetene unner sine innbyggere en av Europas eldste bilparker, og synes det er flott at vi forurenser og blir hardt skadd eller dør i gamle, usikre biler.

Så lenge vi dør på en klimavennlig måte, så er det greit.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

HO, HO - er det noen snille og glade klimabarn her?

Klimaluke 19.

ebye

HO, HO - er det noen naturlig snille klimabarn her?

Klimaluke 20.

seoto

Det har du helt rett i - men allikevel virker det som om noen tror de kan det  ::) De har nok for høye tanker om seg selv.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Harry Cane er det nærmeste jeg kommer!

Bebben

"Naturlig snille klimabarn" - Pachauri? Joe Romm? Michael Mann? Rasmus Benestad? Pål Prestrud? dumskalle og Klimakaos/-sirkus/SxS?

Listen over snille klimabarn er veldig lang, den.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Men er de naturlig snille? Jeg har prøvd meg med flere bunner!  8)

Bebben

Sitat fra: ebye på desember 20, 2011, 01:12:33 AM
Men er de naturlig snille? Jeg har prøvd meg med flere bunner!  8)

Og akkurat når du trodde bunnen var nådd....   ::)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

HO, HO - er det noen fornøyde og stolte klimabarn her?

Klimaluke 21.

Bebben

HJELP det nærmer seg jul og jeg må kjøpe julegaver og vaske hus og skaffe juletre og pynte det og velge julevin og få tak i noe bedre pinnekjøtt og sende julekort og julpakker og bli ferdig med de tingene på jobben jeg har lovt å fikse før jul og bilen har sommerdekk og flatt batteri og mobiltelefonen min døde forrige helg i likhet med iPoden og forsterkeren teknologisk massedød som sikkert skyldes lynnedslag eller andre klimaendringer og fasttelefonen min virker bare hvis jeg kobler ut Internett og ....... jaja, jeg kan sikkert ordne noe julemat, noe ekstra godt til kattene (de har begynt å mase allerede!), men hvordan blir nå dette CO2-regnskapet mitt?

Vet ikke, så jeg spurte mine katter...

(Og leste jeg ikke for en tid siden at vi måtte kverke både kattene og hundene våre pga CO2?)

Mine to gjenlevende katter, den svarte egyptiske skjønnheten Kiss og den mer vestlandske røde og hvite råtassen Tom Bombadil, har protestert kraftig mot denne ukattelige klimaideologien og anført henhodsvis:

Kiss: Min jobb er å være deilig og jeg jobber hardt med dette hele tiden, eksempelvis sammenkrøllet til en varm kosepute på sofaen. Og jeg er tilgjengelig for kos når det passer... eh, meg.

Tom: Jeg jobber hardt for føden og er ute hele natten og slåss som en villkatt for å holde fienden unna grensene, og jeg dreper både mus, rotter og til og med skjærer, og deretter lar jeg meg til og med overtale til å slenge meg litt nedpå på dagtid for å pleie min halvt avrevne ører. CO2? Hallo! Gi oss skikkelig MAT for jobben! Litt anerkjennelse hadde heller ikke vært å forakte... Klimamodell uten CO2? OK, høres bra ut, hva er det å hente for oss her? Mer fisk?

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Ha-ha, Bebben - godt skrevet! Det første avsnittet treffer rett på en, gjennom årene, ekstremt øm nerve ;) Det er på denne tiden av året man alltid tenker: "Neste år, altså - da skal alle julekortene være skrevet i november og alle gaver skal være kjøpt i løpet av høsten og pakkes inn. Og all grovrengjøring skal gjøres unna i begynnelsen av desember, og den siste uken før jul skal jeg bare pynte og kose meg uten stress."

Klø dine katter bak ørene fra meg - dersom de tillater det - en katt er alltid sjef i eget hus ;) Og de vet alltid hva de skal gjøre for å få det slik de ønsker ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Trivelig, gjenkjennelig kattehistorie, Bebben:)

Jeg vet ikke om det er forskjell på han- og hunkatt. Vår hunkatt var i hvert fall tydelig: Jeg eier deg, noe jeg viser ved å gni meg inn til benet ditt. De kan være meget bestemte, disse hundyrene.  ;)

ConTrari

Sitat fra: ebye på desember 21, 2011, 11:29:50 AM
Trivelig, gjenkjennelig kattehistorie, Bebben:)

Jeg vet ikke om det er forskjell på han- og hunkatt. Vår hunkatt var i hvert fall tydelig: Jeg eier deg, noe jeg viser ved å gni meg inn til benet ditt. De kan være meget bestemte, disse hundyrene.  ;)

...og arrogante. En engelsk forfatter har beskrevet det typiske katteblikket slik: "I'm not hungry and yuo're not interesting."   8)

ebye

HO, HO - er det noen snille og fornøyde klimabarn her?

Klimaluke 22.

Jostemikk

Ikke hvis alarmistene får de som de vil. Da blir det refleksjon av solstråler pr. speil i bane rundt jorda etc.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren