CICERO tar saken!

Startet av ebye, april 13, 2012, 16:17:39 PM

« forrige - neste »

Bebben

Hei ebye, dette ble raskt den store nyheten i bloggosfæren samme dag som artikkelen kom ut. Akkurat som deg fant jeg det pussig at CICERO ikke nevnte tallene.

Som jeg skrev på VGD:

SitatCICERO ser imidlertid ut til å anta at leserne der er for sarte til å tåle å se tallene, men den som er laget av mer hardført materiale, kan finne dem hos Bishop Hill.

Bishop Hill har også en fin graf som viser de forskjellige sensitivitetsestimatene.

Både Otto selv og mange andre forsøker nå å "spinne" resultatene til at det er like nødvendig og like stort hastverk med å få i stand klimatraktater/klimapolitikk nå som før, men det spekuleres om dette er en "game changer". AR5 var spådd å kunne sammenfattes med ordene "enda enda verre enn vi trodde", men det spørs om de klarer det nå.

Nedtellingen har begynt...  8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Rett skal være rett, Bebben. Det er bare snakk om én artikkel, den i Nature Geoscience, og som kan lastes ned gratis. Jeg trodde det var denne artikkelen, og dernest noe CICERO hadde vært med på.  Så, dermed er den feilen rettet opp. Men, det er litt merkelig at forskningsstiftelsen CICERO ikke presenterer selve følsomhetsverdien, i og med at omtalen peker på nytt om klimafølsomhet.    ;)      8)

ebye

Så sprakk jeg. Jeg måtte fortelle CICERO hva jeg synes og tenker om dem. Opp igjennom årene har jeg hatt mange mailutvekslinger med CICERO, Pål Prestrud og Jorunn Gran.

Jeg har påpekt at de burde følge opp Gleick-saken; jeg har påpekt deres omfavnelse av tabben med de klimaforskerne som skulle ha blitt utsatt for dødstrusler; jeg syntes det var merklig at temperaturgrafen på baksiden av KLIMA var liten og uleselig, utflatingen etter 2000 var usynlig; jeg lurte på hvorfor de ikke ville omtale artikkelen til de tre store (HSS) der de laget en klimamodell uten CO2; hvorfor de ikke ville omtale norsk klimaforskning som satte spørsmål ved de etablerte sannheter; hvorfor de ikke ville omtale artikkelen som påviste at CO2 kom etter temperaturen; om de kunne tenke seg å omtale intervjuet med Schellnhuber, om 2-gradersmålet; om de har planer for å ta opp igjen debattforumet ORIGO.

Det sprakk og jeg sendte følgende mail:

Hei igjen Jorunn,

Dette må da være noe for dere, som er så opptatt av at alle kritiske røster
blir hørt?

Professor Hans von Storch er intervjuet i SPIEGEL ONLINE. Det kan se ut som
om han mener at klimaforskerne må stoppe opp, og tenke seg om

http://www.spiegel.de/international/world/interview-hans-von-storch-on-problems-with-climate-change-models-a-906721.html

von Storch var i DNVA i 2010, og advarte klimaforskere og IPCC om å ta alle
kritiske spørsmål på største alvor. Spør Knut Alfsen hvordan det var å høre
på reprimanden. Nå har vi akkurat sett hvordan miljøvernministeren, Pål
Prestrud og Aftenposten opptrer som et klimapoliti i verste 1984-stil.
Dersom CICERO fortsetter som nå, ved å benekte (ikke omtale) det som kommer
opp i internasjonal presse, er det helt topp for meg. Troverdigheten til
CICERO daler. Tro meg, jeg deltar i debatter, og ser hva som skjer. Den
endelige fallhøyden for CICERO er i ferd med å bli meget stor.

Jeg har ikke investert en krone i dette, jeg har ikke tjent en krone på
dette, jeg er ikke avhengig av statlig klimafinansiering for å leve videre,
jeg gjør dette for fagets og vitenskapens troverdighet. Hva med deg og dere,
kampen for å overleve  er jo åpenbar. Saken har nå kommet til et punkt der
myndighetene og klimarådgivere overkjører folket. Det kommer ikke til å vare
lenge. Dere må snart skjønne at institusjonen må kikke ut av vinduet, og
fortelle åpent, ærlig hva som rører seg.

Jeg har min doktorgrad fra Universitetet i Oslo (Kjem inst, 1976), og mener
at CICERO nå fremstiller UiO til spott og spe. Hvis du mot formodning skulle
trenge bevis på dette skuespillet dere holder på med, skal jeg med glede gi
eksempler. De er ikke få.

Med vennlig hilsen


Amatør1

Strålende, ebye! Dette er hva som trengs nå!

Du stiller deg ansikt til ansikt med motstanderen, og forteller ham/henne sannheten uten blygsel. Det hadde vært ønskelig å gjøre overfor langt flere varmister. Realistene tar rett og slett initiativet i debatten ved å peke på fakta. Gjett hvorfor ingen vil debattere.....

Takk for den!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Takk for den stimulerende tilbakemeldingen, Amatør1.

Antakelig ble jeg inspirert av dette vorspillet

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/post277365.zrm

Dessuten har nok debatten på forumet her, i den siste tiden vært med på å skjerpe "klimaet".   ;)      8)

seoto

Takk for at du tar på deg boksehanskene, ebye! Skulle så inderlig gjerne sett noen blåveiser ;)

Jeg tror hinderet for å trenge gjennom hjernebarken på disse folkene med sannhet og virkelighet kan være ekstremt høyt og kraftig, siden det handler om politiske vedtak. Hvordan kan man omgjøre politiske vedtak? Disse menneskene er forpliktet til å gjøre hva de gjør, med mindre de vil miste jobben sin, og de som gjør en ekstra god jobb vil bli rikelig belønnet (se Stangs innlegg i "Nye meninger"). Vi er i dag i den håpløse situasjonen her i Norge at alle de politiske partiene støtter denne linjen (med noen få sprekker i FrP). Det hjelper ikke å få ny regjering i høst, for de vil bare fortsette samme arbeidet. Skal noe skje, må vi rett og slett få et folkelig opprør mot løgnene de fôrer oss med. Heldigvis ser vi at mange av de med et realistisk (og ikke religiøst) syn på klima er flinke til å komme fram med sine synspunkter i debatter. Men hvor lenge vil vi fremdeles ha noen få frie debattsteder? Muren mot faktaopplysning blir kraftigere og kraftigere, det er ikke mange sprekkene igjen.

Men takk for at du prøver :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Takk for dette, seoto.

Vikingblod høres jo ut som bare svada, men jaggu lurer jeg på om det er et par-tre hemoglobiner fra forna da'r i årene?   ;)    ;D      8)

seoto

Sitat fra: ebye på juni 23, 2013, 11:20:27 AM
Takk for dette, seoto.

Vikingblod høres jo ut som bare svada, men jaggu lurer jeg på om det er et par-tre hemoglobiner fra forna da'r i årene?   ;)    ;D      8)

Ja, tenk litt over hvilket stolt folkeslag de norske vikingene og nordmenn var! Helt til fremmede makter (den katolske kirken) helliget oss med blodig sverd og tvang oss i kne ;) Etter det har vi ikke helt klart å reise oss igjen, for vi har vært styrt av fremmede makter  :'(

Nå nærmer det seg 1000 år siden vi begynte å miste vår selvstendighet. Og det endelige tapet kom da vi mistet vår siste norske konge på 1300-tallet. Etter det har det ikke vært mye vikingblod å se i årene til de som har styrt landet vårt.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på juni 23, 2013, 11:10:58 AM
Vi er i dag i den håpløse situasjonen her i Norge at alle de politiske partiene støtter denne linjen (med noen få sprekker i FrP). Det hjelper ikke å få ny regjering i høst, for de vil bare fortsette samme arbeidet. Skal noe skje, må vi rett og slett få et folkelig opprør mot løgnene de fôrer oss med.

Så alvorlig som seoto beskriver det er det faktisk. Det kommende valget betyr ingenting for "klima"debatten i Norge. Alle som én har stilt seg bak de samme løgnene.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Vel den satt, ebye! Av åpenbare grunner

Ta-med-hjem-sitat:

SitatSaken har nå kommet til et punkt der myndighetene og klimarådgivere overkjører folket. Det kommer ikke til å vare lenge.

- Ugh.

:D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!