Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Han var så avkledd på alle områder at han måtte gjenoppstå som en annen. Siden også Goddard "gjenoppsto" for ikke så lenge siden, hva var vel bedre?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Ble sirkuset utestengt? Var ikke klovnen morsom lengre?

Goddard? Goddard Institute for Space Studies = GISS = Hansens klimasirkus
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Amatør1 på juni 01, 2012, 18:14:34 PM
Ble sirkuset utestengt? Var ikke klovnen morsom lengre?

Goddard? Goddard Institute for Space Studies = GISS = Hansens klimasirkus

Han ble nok ikke utestengt, men jeg tror stanken nede i hulen hans ble uutholdelig, og luften fattig på oksygen - han måtte bytte til en hule med bedre luft ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

#948
Sitat fra: seoto på juni 01, 2012, 11:03:40 AM


Jeg ser at ConTrari også har vært inne på denne tanken:
http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1720932/tittel/1-juni-nattefrost-og-snoe/innlegg/35702571/#35702571

Så det er vel ingen grunn til å tvile nå  8)

Boris A spurte hva som hadde hendt med åpningsinnlegget i en ny tråd fra klimasirkus; det bare forsvant, og må ha blitt slettet. Jeg la frem tanken om at 1) innlegg fra KS er slettet, 2) KS har ikke skrevet siden, 3) GODDARD oppsto samtidig.

Og stilte et småfrekt spørsmål om KS var blitt utestengt, og trengte et nytt nick. Vips, så var både mitt innlegg og svaret jeg fikk fra Boris borte. Jeg tolker det som at min mistanke var riktig, men hvem vet? Mener også å huske at KS sitt åpningsinnlegg forsvant 25-05, mest sannsynlig i det ganske lange tidsrommet mellom KS siste innlegg, og Goddards første. Men jeg leste ikke den tråden før åpningsinnlegget var borte, så har ingen fakta her.

Jøss, dette blir nesten vår egen lille forsinkede påskekrim 8).
Hvem drepte klimasirkus? Eller var det selvmord? Eller naturlig dødsårsak grunnet ulevelig indre klima? Vil han gjenoppstå og kullkaste alle våre teorier? Fylgj med i framhaldssoga, godtfolk!

Det er iallfall flere på VGD som har kommentert likheten i stil mellom de to.

seoto

Det er vel ingen andre som kommer nye inn på et forum og har tittelen "Har surrehuene det bra?" på en ny tråd etter bare noen dager.

Et av medlemmene på VGD røpet hvem han er (navn), så kanskje det ble litt ubehagelig.

Når du nevner den trådstarten som ble slette, husker jeg at jeg så noe om det, men bet meg ikke mer merke i det. Kan det virkelig ha skjedd et slikt under at KS ble slettet? Det hadde i hvert fall aldri skjedd på AD. Men de har tydeligvis helt andre grenser på VGD.

Kanskje sommerens krim? Mulig jeg kan flette ham inn i Nesbøs "Gjenferd", som jeg leser på pene sitte-ute-dager ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

skeptikerskeptiker aka klimasirkus, aka klimakaos aka Steve Goddard er en og samme. Goddard har intet med NASA å gjøre, han har til og med stjålet headingen til Steven Goddard.

I et av de første innleggene roser han dumskalle for å fortsatt bruke avataren han sendte til ham.

De to har en arbeidsavtale der sirkuskaos skal pepre alle blogger med nye tråder med alarmistisk tittel, mens dumskallen skal ligge i bakhold og angripe hver eneste debattant som peker på IPCC-kritiske publikasjoner, eller på egenhånd stiller kritiske spørsmål ved mainstream.

Når sannheten om disse to kommer for en dag, er det plutselig flere som vil oppdage at ettertiden ikke vil ha særlig mye vakkert å si om dem.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: seoto på juni 01, 2012, 21:31:16 PM
Det er vel ingen andre som kommer nye inn på et forum og har tittelen "Har surrehuene det bra?" på en ny tråd etter bare noen dager.

Et av medlemmene på VGD røpet hvem han er (navn), så kanskje det ble litt ubehagelig.

Når du nevner den trådstarten som ble slette, husker jeg at jeg så noe om det, men bet meg ikke mer merke i det. Kan det virkelig ha skjedd et slikt under at KS ble slettet? Det hadde i hvert fall aldri skjedd på AD. Men de har tydeligvis helt andre grenser på VGD.

Kanskje sommerens krim? Mulig jeg kan flette ham inn i Nesbøs "Gjenferd", som jeg leser på pene sitte-ute-dager ;)

Enig at det med sletting virker noe underlig, for det som Boris A refererte i sitt innlegg, virket ikke særlig ekstremt, og Josik (tror jeg) sa det samme. Kanskje det har vært en liten disputt mellom KS og MOD utenfor scenen?

Så mens vi venter på klimasirkus, har vi Goddard. Men det skulle vel være Godard vi venter på?

BorisA

Som mange har vært inne på her, så var det mye rart i den VGD-tråden.
Ble nesten litt Goddard mann økseskaft. 8)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på juni 01, 2012, 21:54:46 PM
Som mange har vært inne på her, så var det mye rart i den VGD-tråden.
Ble nesten litt Goddard mann økseskaft. 8)

;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

#954
Sitat fra: BorisA på juni 01, 2012, 21:54:46 PM
Som mange har vært inne på her, så var det mye rart i den VGD-tråden.
Ble nesten litt Goddard mann økseskaft. 8)

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1720019/tittel/hva-skjedde/side/1

Dette er tråden som åpner med ditt spørsmål. Og det var tråden til KS som ble slettet, som du sier, ikke bare et innlegg. Kan jo også være at KS var uskyldig her, og at ett eller flere av svarene ble for mye for MOD, da slettes gjerne hele tråden, men uten begrunnelse, som det iallfall var på AD.

Jostemikk

En av bidragsyterne hos våre svenske venner The Climate Scam, har en fantastisk sak i dag. Den handler mye om vin. "Medisinsk" vin... Fredagslättsamt, med full pension

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på juni 01, 2012, 22:08:45 PM
Sitat fra: BorisA på juni 01, 2012, 21:54:46 PM
Som mange har vært inne på her, så var det mye rart i den VGD-tråden.
Ble nesten litt Goddard mann økseskaft. 8)

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1720019/tittel/hva-skjedde/side/1

Dette er tråden som åpner med ditt spørsmål. Og det var tråden til KS som ble slettet, som du sier, ikke bare et innlegg. Kan jo også være at KS var uskyldig her, og at ett eller flere av svarene ble for mye for MOD, da slettes gjerne hele tråden, men uten begrunnelse, som det iallfall var på AD.

Det var en tråd med tittel "Nekterne", sjekk på søkesiden
http://vgd.no/system/search/?q=&qF=129&qN=Klimasirkus&qA=

Hele tråden ser ut til å være slettet.  Kan tenkes brukeren til sirkuset ble låst?

Linken til den slettede tråden er
http://vgd.no/tema/1720007/innlegg/35636566#post35636566
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Jeg som generelt sett er knallhard i kritikken av MSM, bør jo nevne at VGD er et par lysår bedre enn det AD var.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på juni 01, 2012, 23:54:38 PM
Jeg som generelt sett er knallhard i kritikken av MSM, bør jo nevne at VGD er et par lysår bedre enn det AD var.

Ja, definitivt. Begge er eid av Schibsted, så det må være noe med organiseringen (og redaktør...).

Det kan jo se ut som om AD ble overlatt til aktivist-"moderatorer", mens VGD i sammenligning er ganske nøytral.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Joste har en fin link til våre svenske venner -anbefaler å se bildene, vindeltrappen til vinkjelleren med flaskehyller under hvert trinn er ren nytelse...og ser ut til aldri å slutte!

Dr er det også en utmerket artikkel med kritikk av Oreskes, det har jo vært endel bølger som vanlig på VGD hver gang det magiske tallet 97% dukker opp som sannhetsbevis.

"Dr Benny Peiser granskade Oreskes s.k. undersökning. Peiser fann inte 928 peer-reviewed artiklar i ISI Web of Science databasen utan 12000 med frasen climate change. Efter att ha ändrat sökningen till "global climate change" fann Peiser 1117 dokument varav 929 var artiklar. Endast 1% av artklarna sa tydligt att de anslöt sig till Oreskes "konsensus". Med en vidare definition fann Peiser att 1/3 av artiklarna kunde sägas stödja Oreskes explicit eller implicit. En stor skillnad mot Orsekes 75%. När Peiser skrev till Science och påpekade felen blev hans artikel refuserad."

Kjent stoff for mange,sikkert, men fint med en ny gjennomgang av gamle "kampsaker".  8)

http://www.theclimatescam.se/2012/06/02/97-konsensus-och-hur-man-bluffar-med-statistisk-del-2/