Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Okular

Sitat fra: Jostemikk på juli 13, 2012, 00:29:53 AM
Så får den mest krakilske av oss alle fortsette sin kamp for rettferdig journalistikk og ærlige MSM-redaksjoner, forhåpentlig på en måte som ikke drukner disse gode innleggene. Jeg føler meg rimelig sikker på at den krakilske tenker mye på dette, og enkelte ganger får litt dårlig samvittighet overfor disse glimrende klimaskribentene. :D

Hehe.

Jeg leste forresten nettopp linken i Jamidentredjes siste innlegg på Finland-tråden på vgd - Debattens Fugl Føniks. Skremmende faktisk. Ga meg rett og slett en litt vemmelig, krypende følelse.

Sånt liker jeg ikke.

Okular

Så også at du var innom klimadebat.dk for en stund tilbake, Jostemikk. Uten å få respons, mener jeg å huske. Selv om poenget ditt var godt.

Jeg har prøvd meg litt der, jeg også de siste par dagene. Men jeg gidder ikke mer. Akkurat de samme strategiene man blir møtt med. Totalt uinteressert i meningsutveksling. Fullstendig ovenfra-og-ned-holdning.

AGW'ere er nå like overalt.

Derfor bliver man skeptisk!

Amatør1

Sitat fra: Okular på juli 13, 2012, 00:46:29 AM
Jeg leste forresten nettopp linken i Jamidentredjes siste innlegg på Finland-tråden på vgd - Debattens Fugl Føniks. Skremmende faktisk. Ga meg rett og slett en litt vemmelig, krypende følelse.

Sånt liker jeg ikke.

Enig. Jo flere som ikke liker denslags, jo bedre. Vi er dog nødt til å si ifra at dette ikke kan fortsette. Det er ikke nok å ikke like det.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Okular på juli 13, 2012, 00:52:49 AM
Så også at du var innom klimadebat.dk for en stund tilbake, Jostemikk. Uten å få respons, mener jeg å huske. Selv om poenget ditt var godt.

Jeg har prøvd meg litt der, jeg også de siste par dagene. Men jeg gidder ikke mer. Akkurat de samme strategiene man blir møtt med. Totalt uinteressert i meningsutveksling. Fullstendig ovenfra-og-ned-holdning.

AGW'ere er nå like overalt.

Derfor bliver man skeptisk!

Det er snåle greier, Okular. Tenkte jeg skulle liste meg pent i gang der bare for å se. La ut noe som burde være interessant for flere av AGW-tilhengerne der, for ikke å snakke om for skeptikerne.

Null respons. Trodde det var vanlig å ønske nye medlemmer velkommen, men de er vel godt vant.

Så at du også advarte mot ditt velklingende norsk. Kanskje de rett og slett ikke forstår hva vi skriver? Vi får gi dem den muligheten. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Okular

Sitat fra: Jostemikk på juli 13, 2012, 01:20:57 AM
Så at du også advarte mot ditt velklingende norsk. Kanskje de rett og slett ikke forstår hva vi skriver? Vi får gi dem den muligheten. ;)

Haha! Jeg måtte til og med svare en av dem på engelsk, før den neste trådte inn og unnskyldte seg og pratet om at nordiske broderfolk aldri må synke til det nivået ... ;D 8) :o

Okular

Sitat fra: Amatør1 på juli 13, 2012, 00:56:31 AM
Enig. Jo flere som ikke liker denslags, jo bedre. Vi er dog nødt til å si ifra at dette ikke kan fortsette. Det er ikke nok å ikke like det.

Nei, det er helt sant. Men jeg merker på meg selv i hvert fall, at jeg blir litt matt av sånt. Litt matt og hjelpeløs. Nå ser det jo imidlertid ut som det finnes ressurssterke folk der ute som tør å prøve i det minste. Håper virkelig man kan lykkes etter hvert å få dette ordentlig ut i lyset.

Amatør1

Sitat fra: Okular på juli 13, 2012, 01:31:03 AM
Nei, det er helt sant. Men jeg merker på meg selv i hvert fall, at jeg blir litt matt av sånt. Litt matt og hjelpeløs.

Det er meningen at du skal bli litt matt og hjelpeløs av sånt. Nettopp derfor skal du du la dem forstå at det er det motsatte som skjer.

Sitat fra: Okular på juli 13, 2012, 01:31:03 AM
Nå ser det jo imidlertid ut som det finnes ressurssterke folk der ute som tør å prøve i det minste. Håper virkelig man kan lykkes etter hvert å få dette ordentlig ut i lyset.

Det håper jeg også  ;)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#1072
Det er virkelig flott at folk setter pris på det arbeidet som gjøres for å få MSMs politiske hersketeknikker fram i dagens lys, for det ER virkelig et demokratisk problem dette. En direkte trussel mot den ytringsfriheten vi alle tar som en selvfølge.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

#1073
SitatDen italienske mafia er blevet grøn. Alligevel har myndighederne beslaglagt en vindmøllepark fra netværket.

("Alligevel"... ja.)

Dette melder bl.a. Kristeligt Dagblad den 13. juli.

SitatItaliensk politi har beslaglagt aktiver til en værdi af 350 millioner euro (godt 2,6 milliarder kroner), heriblandt en kæmpestor vindmøllepark, i forbindelse med en aktion mod 'Ndrangheta-mafiaen i den sydlige region Calabrien, siger italienske efterforskere.

SitatVindparken består af 48 møller og betragtes som en af de største i Europa, hvad angår areal og ydelse, hedder det i en erklæring fra myndighederne.

Når det deles ut mye penger, pleier det gjerne å være slik at det er en sverm med siklende gribber rundt. Vi husker blant annet svindelen med klimakvoter med utgangspunkt i Danmark i tiden rundt COP15.

Dette er forresten ikke første gang:

SitatMafiapoliti beslaglægger del af Greentech Energy Systems' vindmøllepark på Sicilien

Meldte Engery Supply i november 2010.


SitatPå baggrund af mistanke om mafiaforbindelser har italiensk antimafiapoliti beslaglagt 15 procent af Greentech Energy's datterselskab Minerva Messina. Selskabet står bag en vindmøllepark på Sicilien. Det italienske politi forsøger nu at få resten af selskabet beslaglagt.

men...

SitatDe fire banker, som har finansieret byggeriet af vindmølleparken på Sicilien, herunder den franske storbank Natixis, er bekendt med anklagen og beslaglæggelsen. De har dog fortsat tillid til Greentech og har givet udtryk for, at de mener, at selskabet er uden skyld i sagen.

Hvordan det gikk? Vet ikke.

NRK meldte i september 2009 at Mafiaen satsar stort på vindmøller.

SitatDet dukkar opp nye vindmølleparkar heile tida i det sørlege Italia, spesielt på Sicilia. EU og den italienske regjering gir rundhanda investeringsstøtte til dei som vil investere i vindmøller eller andre formar for grøn energi.

SitatDei einaste som tener pengar på dette er politikarane og mafiaen, seier Dino Leggio (33), som arbeider som servitør i ein bar i Corleone.

- Ingen har spurt vanlege menneske kva dei synst om dette. Vindmøllene er høge og stygge. Før dei byrja å sprøyte offentlege pengar inn i dette burde dei har fiksa vegane, som er i forferdeleg dårleg stand, seier han til Sunday Telegraph
.

Aaahhrg vegane ja. Det minner meg om min hullete gate. Snart blir jeg tvunget til å kjøpe en LandRover eller lignende.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Vindmøller i Corleone.....får vi se mafiaofre svirre rundt på bladene? Nei takke meg til vindmøllene til Cerveza....øh, Cervantes.

Bebben

Sitat fra: ConTrari på juli 15, 2012, 00:54:17 AM
Vindmøller i Corleone.....får vi se mafiaofre svirre rundt på bladene? Nei takke meg til vindmøllene til Cerveza....øh, Cervantes.

ConTrari, mafien har oppfattet budskapet fra Einar Håndlykken klart og tydelig:

SitatHåndlykken: – Store penger å tjene på klimakrisen

Et eller annet sted har jeg ellers akkurat fått med meg at det nå blir skatt også på fornybar energi i Spania. Er man blakk, så er man blakk. Akkurat denne festen er nok slutt.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

jarlgeir

Akkurat denne festen er ikke slutt her hjemme.

Her turer alle klovnene frem akkurat som før, helt ute av stand til å innse at det ikke er noen ting som tyder på en temperaturstigning dette århundre på mere enn 0,5 til 0,7 grader. Og den stigningen kommer først etter at solen har sagt sitt, og det kan ta 10-40 år ifølge solforskerne.

Togradersmålet finnes bare inni hodene på våre politikere og enkelte forskeres mer eller mindre uredelige klimamodeller.
It's the sun, stupid!

ConTrari

Sitat fra: Bebben på juli 15, 2012, 02:03:20 AM


Et eller annet sted har jeg ellers akkurat fått med meg at det nå blir skatt også på fornybar energi i Spania. Er man blakk, så er man blakk. Akkurat denne festen er nok slutt.

Og i UK kan det bli kutt i subsidier til vindmøller, og i Tyskland er solkraftindustrien på sotteseng. Verden vil visst ikke lenger bedras.

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på juli 15, 2012, 02:29:12 AM
Verden vil visst ikke lenger bedras.

Eller rettere sagt: Verden vil svært gjerne bedras, og det noe grundig. Men verden har ikke råd til det, for noen har bedratt verden for lenge....  :-[
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Verden vil gjerne bedras, for å tekkes sin dårlige samvittighet. Men et sted går Grensen, som vi sier i Oslo. Penger vokser ikke lenger på trær, selv ikke i regnskogen.