En klimaforskers erindringer

Startet av Bebben, januar 10, 2013, 20:02:18 PM

« forrige - neste »

Bebben

"Marty" fortsetter å skrive kommentarer - men nå i kommentarfeltet.

Det ser ut som han ikke tenkte seg hvilken reaksjon innleggene hans førte til:

SitatI never thought it would spread so fast and all the loonies that it would attract. (If you remember there was a guy using the name Christopher Bugge Harder (Boogie Harder?) who wanted to know what my real name was.) One comment was more of a threat. If it was going viral I should have been far more careful of what I said and how I said it.

Han har også en kommentar om "sannheten" på Internett:

SitatWhen I first started researching Thatcher's role in promoting global warming, I could only find a few well researched and referenced articles. But recently a google search turned up mostly scripts debunking the history that I remember. Most were written by those with a self interest in rewriting the history, or worse, by foolish kids who weren't even born at the time. I've been accused of rewriting history. Well, isn't that what historians get paid to do.
If you are interested in who was pushing what, when and why; look at the biographies of the climategate team. Look at when they got their degrees and ask yourself who was in charge then.

Det er interessante opplysninger. Håper han fortsetter.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Spiren

Sitat
Skrevet av: Bebben
« på: I dag kl. 22:12:03 »Sett inn sitat


"Marty" fortsetter å skrive kommentarer - men nå i kommentarfeltet.

Det ser ut som han ikke tenkte seg hvilken reaksjon innleggene hans førte til:


På denne linken ser du hva den omtalte Christoffer Bugge Harder (Boggie Harder) står for.
Pent sagt en ek...  >:(
Døm selv.

http://www.klimadebat.dk/forum/smeltende-poler-vil-oversvoemme-koebenhavn-d13-e2222-s40.php#post_34243
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Bebben

Marty dukker stadig opp igjen på samme blogg. Jeg kan vel neppe regnes som "lukewarmer" men jeg liker bloggen.

Marty:

SitatI've spent 45 years in science. I have not seen science work the way that it is supposed to on the big things during my life time. What is different about climate science is that the science is being used to redirect a massive amount of resources.

SitatScience has been corrupted by all the money governments throw at it. It turns off the curious. It attracts career builders.

Kommentaren er ikke helt uinteressant med tanke på tråden der myndighetene "bestiller" forskningsresultater...
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Fint at du holder oss oppdatert om dette, Bebben. Det er interessant. Det vi sitter tilbake med er noe svært mange har advart mot i heftige ordelag i tiår. De har sett utviklingen komme, og det har skremt vettet av dem.

En gjeng med karrierebyggende politikere og "forskere" som lever sammen i verdens mektigste symbiose. Den er mektig, for denne symbiose har kraftige forsvarsverker. De henviser til vitenskap for å trumfe gjennom absolutt alt de vil. De ekte vitenskaperne som finnes blir avfeid med personangrep, null forskningsmidler, null taletid i media, og ikke minst virker dette avskrekkende på unge vitenskapere som vel alle ønsker seg en karriere.

De første gangene jeg forsøkte rette fokus mot dette ble jeg avfeid med de sedvanlige ferdigproduserte "argumentene", eller burde jeg skrevet "argumentet", nemlig vill konspirasjonsteoretiker. Jeg er svært glad for at verden har kommet lenger nå når det gjelder aksept for at det virkelig har gått fullstendig galt. Klima"forskningen" er bare en ørliten del av elendigheten, og jeg er vel litt uenig med det Marty nevner om at klimaforskningen er særskilt (hvis det var det han mente) hva angår pengestrøm. Ta en titt på legemiddelindustrien. Bare et eksempel blant flere som også bør få sitt rettmessige, granskende blikk kastet etter seg.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

jarlgeir

"One of the arguments frequently heard is that we should leave the science to the experts. When the experts on UHI effect were telling Phil Jones's "team" what they didn't want to hear, they simply ignored all existing literature on the subject and wrote their own, even though they didn't have any experience in it. This pattern was repeated with tree rings, glaciers, and sea level."

Det står mye værre til enn jeg trodde!  ;D

Ikke bare er de inkompetente, men de skriver om faglitteraturen også slik at de fremstår som kompetente.

Minner litt om diverse SV-statsråder som har besørget omskrevet deler av pensumet i naturfag i skolen.
It's the sun, stupid!