Klimasirkuskaos - årets klimmasurrehue

Startet av Jostemikk, oktober 29, 2012, 00:05:53 AM

« forrige - neste »

stjakobs

Nei, nå tror jeg det er en feil med datasystemet til VG   (/sarc)
"IPCC is a four letter word."

Josik

Sitat fra: Bebben på desember 05, 2012, 22:47:32 PM
Sitat fra: Josik på desember 05, 2012, 22:29:21 PM
Stengt ute fra VGD jeg óg, gitt.  ;)

Litt spesielt. Men det var verdt moroa.....

Betyr det at du er utestengt for godt Josik?

Det vet jeg ikke. Spiller vel ingen stor rolle heller.  ;)

Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Bebben

Det spiller en rolle for meg Josik. VGD blir merkbart fattigere med deg ute. Hvis du og kanskje flere forsvinner derfra, blir det nok mindre deltakelse fra meg også. (Oops- vet jo ikke 100% sikkert om jeg selv blir hevet ut :) )
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på desember 05, 2012, 22:33:10 PM
Sitat fra: Josik på desember 05, 2012, 22:29:21 PM
Stengt ute fra VGD jeg óg, gitt.  ;)

Litt spesielt. Men det var verdt moroa.....

Men Goddard ble ikke kastet ut, og han har gjort det samme tre ganger de siste to døgnene.

Jeg kan bare minne om dette
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1000.msg19785.html#msg19785

Det er helt logisk og konsistent det som skjer, i lys av ovenstående.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Josik

Sitat fra: Bebben på desember 05, 2012, 22:56:23 PM
Det spiller en rolle for meg Josik. VGD blir merkbart fattigere med deg ute. Hvis du og kanskje flere forsvinner derfra, blir det nok mindre deltakelse fra meg også. (Oops- vet jo ikke 100% sikkert om jeg selv blir hevet ut :) )

Takk for den Bebben :)

En videre deltakelse på VGD må i så fall innebære at jeg konsekvent unnlater å svare på NOE fra de to største klimatrollene. Det er jo fint mulig å kommentere temaer selv om man ignorerer tråder og innlegg fra trollene.

Vi så jo i dag en tendens hos Sirkuset i dag da han ikke fikk respons på innleggene sine. Han begynnte med serieinnlegg og med å diskutere med seg selv. Kanskje kan det bli noe bedre debattklima der dersom ALLE forsøkte å overse trollene?

Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på desember 05, 2012, 22:56:23 PM
Det spiller en rolle for meg Josik. VGD blir merkbart fattigere med deg ute. Hvis du og kanskje flere forsvinner derfra, blir det nok mindre deltakelse fra meg også. (Oops- vet jo ikke 100% sikkert om jeg selv blir hevet ut :) )

Det vi har sett er akkurat det mange har forsøkt sette fokus på i flere år. Skeptikerne skal ut av den offentlige klimadebatten. Om det skjer fordi de ikke orker mer etter mange år med trakassering, eller de tar igjen med nøyaktig samme mynt og blir kastet ut spiller ingen rolle. De vil rett og slett får det nøyaktig som planlagt. Troll med mange netthoder.

Dette er planlagt lenge av MSM-redaktørene, og dette er en vekker og påminnelse til de som ikke trodde det var like ille eller verre her i landet enn i BBC i England.

MSM har ikke fortjent å være vært for noen nettdebatt. De har ikke en gang fortjent å være nyhetsformidler for befolkningen her i landet. De er økonomisk og politisk styrt, og det forundrer meg grenseløst at ikke alle har sett denne kraftige slagsiden for lenge siden.

Dette forumet ble startet fordi debattmuligheten ble tatt fra oss av en av MSM-representantene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Josik på desember 05, 2012, 23:12:35 PM
Sitat fra: Bebben på desember 05, 2012, 22:56:23 PM
Det spiller en rolle for meg Josik. VGD blir merkbart fattigere med deg ute. Hvis du og kanskje flere forsvinner derfra, blir det nok mindre deltakelse fra meg også. (Oops- vet jo ikke 100% sikkert om jeg selv blir hevet ut :) )

Takk for den Bebben :)

En videre deltakelse på VGD må i så fall innebære at jeg konsekvent unnlater å svare på NOE fra de to største klimatrollene. Det er jo fint mulig å kommentere temaer selv om man ignorerer tråder og innlegg fra trollene.

Vi så jo i dag en tendens hos Sirkuset i dag da han ikke fikk respons på innleggene sine. Han begynnte med serieinnlegg og med å diskutere med seg selv. Kanskje kan det bli noe bedre debattklima der dersom ALLE forsøkte å overse trollene?

Det ville vært det beste om alle rett og slett lot være å svare på de usaklige og utrivelige angrepene fra disse trollene. Dette er nest beste løsning. Den beste løsningen er å legge ansvaret for denne galskapen der det hører hjemme. Hos redaktørene i norsk MSM, i dette tilfellet redaksjonen hos VG. Det er de som har tillatt dette, og ikke bare det, de har fremmet denne utviklingen!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: Josik på desember 05, 2012, 23:12:35 PM
Sitat fra: Bebben på desember 05, 2012, 22:56:23 PM
Det spiller en rolle for meg Josik. VGD blir merkbart fattigere med deg ute. Hvis du og kanskje flere forsvinner derfra, blir det nok mindre deltakelse fra meg også. (Oops- vet jo ikke 100% sikkert om jeg selv blir hevet ut :) )

Takk for den Bebben :)

En videre deltakelse på VGD må i så fall innebære at jeg konsekvent unnlater å svare på NOE fra de to største klimatrollene. Det er jo fint mulig å kommentere temaer selv om man ignorerer tråder og innlegg fra trollene.

Vi så jo i dag en tendens hos Sirkuset i dag da han ikke fikk respons på innleggene sine. Han begynnte med serieinnlegg og med å diskutere med seg selv. Kanskje kan det bli noe bedre debattklima der dersom ALLE forsøkte å overse trollene?

Dette er vel i essens noe av det samme som jeg har prøvd å si i det siste. Bare at jeg har vært uartig selv i grunnen og hatt det moro med å "diskutere" med ham og observere alle de merkelige og av og til gøyale dansene han utfører med buksene rundt anklene.

For Goddas læremester i kverulantologi har jeg allerede lenge praktisert å ikke lese/svare, bortsett fra i sjeldne tilfeller.

Så en ny strategi er enten å 1) Ikke lese/svare, 2) Svare indirekte gjennom andres innlegg, eller 3) Starte en egen tråd.

Verre er det vel egentlig ikke. Og er vi flinke til å si fra til mod om usakligheter? Ikke jeg, jeg vil mye heller at utsagnet hans om at jeg er en "simpel løgner" skal bli stående der til spott og spe enn at mod fjerner det. Om ikke annet, så er det et særdeles tydelig tegn på at han skjønte han tapte...

+ swixfantomet sa noe om heller å bruke vennlige ord til dem med problemer.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

#53
Sitat fra: Jostemikk på desember 05, 2012, 23:18:01 PM
Dette er planlagt lenge av MSM-redaktørene, og dette er en vekker og påminnelse til de som ikke trodde det var like ille eller verre her i landet enn i BBC i England.

MSM har ikke fortjent å være vært for noen nettdebatt. De har ikke en gang fortjent å være nyhetsformidler for befolkningen her i landet. De er økonomisk og politisk styrt, og det forundrer meg grenseløst at ikke alle har sett denne kraftige slagsiden for lenge siden.

Dette forumet ble startet fordi debattmuligheten ble tatt fra oss av en av MSM-representantene.

Dette er såsant som det er sagt. Like fullt tror de færreste at det er slik, og denne Goebbelske sannhet er det trollene utnytter.

Vel og merke: Det er et samarbeid mellom trollene og redaktørene, det er ikke tilfeldige surrekopper som bedriver dette døgnet rundt. Tenk over dette: Hvorfor tror dere trollene viser total mangel på frykt for konsekvenser av det de gjør?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på desember 05, 2012, 23:20:58 PM
Det ville vært det beste om alle rett og slett lot være å svare på de usaklige og utrivelige angrepene fra disse trollene. Dette er nest beste løsning. Den beste løsningen er å legge ansvaret for denne galskapen der det hører hjemme. Hos redaktørene i norsk MSM, i dette tilfellet redaksjonen hos VG. Det er de som har tillatt dette, og ikke bare det, de har fremmet denne utviklingen!

Hva med et lite eksperiment: Gi alarmistene det de vil ha for en periode, hele VGD forumet for seg selv. Ta heller debatten her. Så kan vi jo se hvordan det går.

Det er bare en måte å behandle troll på: Overse dem. Da sprekker de.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

WTF?

Nå er alle tråder og alle svar fjernet tilbake til kl 2009??? Både seriøse og andre? Både alarmister og andre?

Ja bortsett fra et par av Godda da...

... og PANG så var de oppe igjen. Pussig.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Josik

Sitat fra: Amatør1 på desember 05, 2012, 23:38:16 PM
Sitat fra: Jostemikk på desember 05, 2012, 23:20:58 PM
Det ville vært det beste om alle rett og slett lot være å svare på de usaklige og utrivelige angrepene fra disse trollene. Dette er nest beste løsning. Den beste løsningen er å legge ansvaret for denne galskapen der det hører hjemme. Hos redaktørene i norsk MSM, i dette tilfellet redaksjonen hos VG. Det er de som har tillatt dette, og ikke bare det, de har fremmet denne utviklingen!

Hva med et lite eksperiment: Gi alarmistene det de vil ha for en periode, hele VGD forumet for seg selv. Ta heller debatten her. Så kan vi jo se hvordan det går.

Det er bare en måte å behandle troll på: Overse dem. Da sprekker de.

Støttes!

(Lett å si når man likevel er utestengt :))
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Jostemikk

Sitat fra: Josik på desember 05, 2012, 23:51:03 PM
Sitat fra: Amatør1 på desember 05, 2012, 23:38:16 PM
Sitat fra: Jostemikk på desember 05, 2012, 23:20:58 PM
Det ville vært det beste om alle rett og slett lot være å svare på de usaklige og utrivelige angrepene fra disse trollene. Dette er nest beste løsning. Den beste løsningen er å legge ansvaret for denne galskapen der det hører hjemme. Hos redaktørene i norsk MSM, i dette tilfellet redaksjonen hos VG. Det er de som har tillatt dette, og ikke bare det, de har fremmet denne utviklingen!

Hva med et lite eksperiment: Gi alarmistene det de vil ha for en periode, hele VGD forumet for seg selv. Ta heller debatten her. Så kan vi jo se hvordan det går.

Det er bare en måte å behandle troll på: Overse dem. Da sprekker de.

Støttes!

(Lett å si når man likevel er utestengt :))

Vi kan være storkjefta nå, Josik! ;D

Fra spøk til alvor. Det er greit å bli utestengt for en periode eller for alltid hvis man spammer ned forumet bevisst. Men det ble gjort for å poengtere hvordan disse trollene, og i dette tilfellet først og fremst sirkusgoddardkaosskeptiker, har gjort akkurat det samme. Det er derimot IKKE greit at de utestenger de som for en gangs skyld tok igjen, men lar kaosskeptikergoddardsirkus få fortsette.

Sett på en annen måte, er det vel allikevel greit. Det beviser det flere har forsøkt å få fram i lang tid. Han skrev ingen innlegg mens modereringen sto på som verst.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

He - moderator(ene) jobber på høygir - akkurat nå var noen av Goddas tråder usynlige også. Vi får se om de dukker opp igjen.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Hysterisk morsom!

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren