Klimasirkuskaos - årets klimmasurrehue

Startet av Jostemikk, oktober 29, 2012, 00:05:53 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på november 16, 2013, 17:53:14 PM
Josik og Jamidentredje.

Det er notert, og jeg vil ta det opp!

Om dere husker flere, så kom med det nå. Det er best å ta det samlet. Som sagt, her eller på PM.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Amatør1 på november 16, 2013, 18:11:06 PM
Sitat fra: Jostemikk på november 16, 2013, 17:53:14 PM
Josik og Jamidentredje.

Det er notert, og jeg vil ta det opp!

Om dere husker flere, så kom med det nå. Det er best å ta det samlet. Som sagt, her eller på PM.

Kommentarer til dette? Jeg vil videreformidle

[attachimg=1 width=500]
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#108
Dette er fullstendig feil. De gangene jeg fikk innlegg slettet, tror jeg du fikk med deg mesteparten på Fugl Føniks. Josik var heller ikke ute av kurs på noen måte som kunne føre til utestengelse. Begge disse betraktningene sett opp mot det og de som ble kritisert.

Han får legge fram dokumentasjon som beviser at noe fra Josik og meg var verre enn fra dumskalle, Goddardsirkuskaos og de andre vi eventuelt kritiserte.

Be ham legge ut alle de påstått 60 slettede innleggene.

Det som skjedde, var at jeg uten beskjed ble kastet ut etter at Goddard gikk berserk forrige gang, og da var vi to av mange som gjorde det samme. Etter at henvendelse til moderator ikke nådde fram, hentet vi opp innlegg for å få fjernet spammet til Goddard. Vi hentet ikke en gang opp våre egne.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på november 16, 2013, 19:30:32 PM
Dette er fullstendig feil. De gangene jeg fikk innlegg slettet, tror jeg du fikk med deg mesteparten på Fugl Føniks. Josik var heller ikke ute av kurs på noen måte som kunne føre til utestengelse. Begge disse betraktningene sett opp mot det og de som ble kritisert.

Han får legge fram dokumentasjon som beviser at noe fra Josik og meg var verre enn fra dumskalle, Goddardsirkuskaos og de andre vi eventuelt kritiserte.

Be ham legge ut alle de påstått 60 slettede innleggene.

Det som skjedde, var at jeg uten beskjed ble kastet ut etter at Goddard gikk berserk forrige gang, og da var vi to av mange som gjorde det samme. Etter at henvendelse til moderator ikke nådde fram, hentet vi opp innlegg for å få fjernet spammet til Goddard. Vi hentet ikke en gang opp våre egne.

Se http://vgd.no/kultur-og-fritid/vg-debatt/tema/1782248/tittel/serioest-eller-ikke-serioest/innlegg/40226948/#40226948
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Det vi ser er resultatet av en politisk ønsket sensur av det disse fundamentalistene ser på som politisk uønsket. Her er en oppfrisking av det som skjedde den kvelden for et snautt år siden.



Jeg hadde da kort tid tilbake lagt ut tråden om hvor uverdige VGD var for samfunnsdebatt. Jeg hadde også noen ganger ved hjelp av direkte henvendelser gjort redaksjonen klar over at den grove forskjellsbehandlingen ble kopiert og lagret, blant annet i Debattens Fugl Føniks.

Vi kan jo ikke ha begått brudd på debattreglene i forkant som var sterke nok til å forklare utestengelse, for faktum er jo at det var først den kvelden at vi ble kastet ut. Det vi gjorde, vi var mange, var å demonstrere mot den partiske modereringen som tillot Goddardsirkuskaosskeptiker å spamme ned trådene uten konsekvenser. Da, og først da ble vi kastet ut.

Jeg har fulgt debatten mellom Amatør1 og denne Øyvind på VGD, og det er skremmende hvor lavt kravet er satt for å få en såpass ansvarsfull stilling i VG. Jeg er klar over at han står omtrent nederst på rangstigen innad i konsernet som sådan, men allikevel.

Har de som står bak disken i denne isenkrammen de kaller Schibsted fullstendig glemt at de skal kjempe for å bevare folkets uttalerett, særlig hvis det er politisk uønskede meninger de kommer med?

Hvor ble det av media som samfunnets vakthund mot politiske ideologier? Snakk om å ha sviktet sin oppgave.

Her er litt mer:



Jeg minner om at han gjorde akkurat det samme da han hadde som oppgave å ødelegge debatten på Debattsentralen. Dette ble også påpekt overfor moderator på VGD. Dette til tross, var det altså noen av de som klaget på debattødeleggelsen som ble utestengt, i stedet for debattødeleggeren.

Her er et av de siste innleggene jeg skrev på VGD:



Den 5. desember 2012 satte så Goddardsirkusskeptikerkaos i gang igjen:





Det var på grunn av denne siste overtredelsen av debattreglene på VGD noen av oss reagerte. Kort tid etter fikk jeg denne beskjeden da jeg logget inn:



Medlemskontoen min ble også sperret, og det var flere som opplevde det samme:

Sitat fra: Josik på desember 05, 2012, 22:29:21 PM
Stengt ute fra VGD jeg óg, gitt.  ;)

Sitat fra: BorisA på desember 06, 2012, 06:41:17 AMStengt ute jeg også.
Var egenlig forberedt på at det ville skje.
Ser at La_Bomba har et veldig bra "støtteinnlegg" om dette.

Vet ikke om dette betyr at vi er utestengt for alltid, eller blir tatt inn "varmen" igjen etter en stund.
Visste ikke at ulven var et så kontroversielt tema gitt.

Vi var altså ikke utestengt før dette skjedde. Begrunnelsen har dermed ikke noe med personsjikane eller annet å gjøre, det dreide seg om at vi forsøkte si fra på beste måte om hva vi syntes Goddard holdt på med!

Denne Øyvind har et meget anstrengt forhold til sannheten.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Josik

#111
Jeg har ikke trakassert noen. Her bløffer Øyvind fra VGD. Når jeg spurte hvorfor jeg var utestengt fikk jeg følgende svar:

[attachimg=1]

Ikke ett ord om "grov trakassering" her.
Ved å se på mine sin siste innlegg så er de delvis i tråd med begrunnelsen, at jeg trakk opp gamle tråder. Men jeg spammet ikke for å spamme, det var som kjent en motreaksjon på Goddard sin spamming ved at han trakk opp egne tråder. Dette pågikk en snau time fordi moerator nektet å stanse Goddard sin spamming. (fra ca. 20:50 til ca. 21:40)

Mine siste innlegg finnes her: http://vgd.no/profile/Josik/?showall=posts&offset=0

Det er ikkke engang noen indikasjon på trakassering.

Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Jostemikk

Josik, flott at du sier fra. Dette handler beviselig om at vi ble utestengt den kvelden vi hentet opp gamle tråder for å fjerne spammet til Goddard da moderatorene nektet stoppe ham.

Dette er noe denne Øyvind ikke kan komme seg unna samme hvor mye han fantaserer.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren


Josik

Øyvind har min mailadresse. Be ham sende meg de "grove trakasseringene" som han påstår at jeg har kommet med. Han bløffer nemlig.
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på november 16, 2013, 20:41:18 PM
Formidlet her

http://vgd.no/kultur-og-fritid/vg-debatt/tema/1782248/tittel/serioest-eller-ikke-serioest/innlegg/40226948/#40226948

http://vgd.no/kultur-og-fritid/vg-debatt/tema/1782248/tittel/serioest-eller-ikke-serioest/innlegg/40227161/#40227161

http://vgd.no/kultur-og-fritid/vg-debatt/tema/1782248/tittel/serioest-eller-ikke-serioest/innlegg/40227299/#40227299

http://vgd.no/kultur-og-fritid/vg-debatt/tema/1782248/tittel/serioest-eller-ikke-serioest/innlegg/40227334/#40227334

Takk for all jobben du har tatt på deg og utført så glimrende, Amatør1. Fantastisk!

Ja, og jeg så at denne Øyvind har svart deg igjen. Hvordan kan Schibsted og VG ha en slik figur ansatt? Han lever jo i en eventyrverden der han kappjuger med trollet.

Josik og jeg med flere ble utestengt den dagen vi hentet opp gamle tråder fordi Goddard ødela hele debattforumet på VGD. Enkelt og greit. Han er jo helt på viddene, og hans oppførsel bør sporenstreks meldes oppover i systemet hos VG. Ingen seriøs avis kan ha slike folk ansatt og overleve i lengden.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Josik på november 16, 2013, 20:27:56 PM
Ved å se på mine sin siste innlegg så er de delvis i tråd med begrunnelsen, at jeg trakk opp gamle tråder. Men jeg spammet ikke for å spamme, det var som kjent en motreaksjon på Goddard sin spamming ved at han trakk opp egne tråder. Dette pågikk en snau time fordi moerator nektet å stanse Goddard sin spamming. (fra ca. 20:50 til ca. 21:40)

Jeg gjorde nøyaktig det samme igår kveld, med nøyaktig samme begrunnelse, og spammeren var nøyaktig den samme. Det var en vanvittig parodisk handling å utestenge deg for dette. Det finnes ingen annen rasjonell forklaring enn at den var politisk motivert, Øyvind har ihvertfall til gode å komme med noen troverdig forklaring.

Nå har du forøvrig bevist at hans påstander idag er en fabrikasjon, så vi vet nøyaktig hvor han står.

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på november 16, 2013, 20:46:37 PM
Takk for all jobben du har tatt på deg og utført så glimrende, Amatør1. Fantastisk!

Ja, og jeg så at denne Øyvind har svart deg igjen. Hvordan kan Schibsted og VG ha en slik figur ansatt? Han lever jo i en eventyrverden der han kappjuger med trollet.

Josik og jeg med flere ble utestengt den dagen vi hentet opp gamle tråder fordi Goddard ødela hele debattforumet på VGD. Enkelt og greit. Han er jo helt på viddene, og hans oppførsel bør sporenstreks meldes oppover i systemet hos VG. Ingen seriøs avis kan ha slike folk ansatt og overleve i lengden.

Her er respons på svaret
http://vgd.no/kultur-og-fritid/vg-debatt/tema/1782248/tittel/serioest-eller-ikke-serioest/innlegg/40227433/#40227433

Han har fått beskjed om at det vurderes ytterligere skritt. Jeg foreslår at du og Josik konfererer om eventuell felles henvendelse, eller om det bør håndteres hver for seg.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Nå skal jeg vise dere hvem som virkelig har trakassert debattantene på VGD, fullstendig uten at moderatorene var villige til å gjøre noe som helst. Legg spesielt merke til tittelen på tråden jeg startet, der jeg henvendte meg direkte til moderatorene på VGD for å gjøre dem oppmerksomme på galskapen.

[attachimg=1]
[attachimg=2]

Her er linken til denne tråden:

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1723399/tittel/er-moderatorene-ved-bevissthet/innlegg/35864344#post35864344

Som dere ser, gadd ikke moderatorene utestenge Goddard på grunn av disse svært mange bruddene på VGDs debattregler, langt mindre svare på innlegget.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren