Klimasirkuskaos - årets klimmasurrehue

Startet av Jostemikk, oktober 29, 2012, 00:05:53 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

Sitat fra: ageof37 på november 16, 2013, 01:26:03 AM
Hmm... Jeg postet EN ærlig mening på vgd, og nå er jeg visst kastet ut. Trodde ikke jeg tråkket så feil... Hehe

Nuvel, gutteklubben #wankers får konspirere i fred for meg da, og de leser vel antakelig dette så, til de rette vedkommende: GOD JUL, klimanissen kommer nok til dere også... Latterlig...

Ja, ageof37, dette er aldeles latterlig. Bortsett fra at det jo er skremmende hvordan samfunns"debatten" blir trenert av de som er ment å ha som jobb å sikre det frie ord.

Det begynner tydeligvis å bli nok for en av mine favoritter i klimadebatten:

Ambrosius_Olufsens nye tråd:

SitatVGDs Miljø og Klima er omgjort til denne underlige figurens, under flere navn som Klimasirkus, Skeptikerskeptiker, for tiden Goddas dansegulv. Delta i underholdningen de som gidder.

Takk for meg.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Merk også tråden som ble gjemt på "kultur og fritid"

http://vgd.no/kultur-og-fritid/vg-debatt/tema/1782248/tittel/serioest-eller-ikke-serioest/innlegg/40223046/#40223046

Denne moderatoren, som kom inn med "vi trenger en bedre måte å diskutere på" (noe som minner om ordlyden da forskning.no ble stengt for klimadebatt).

Så ble han fortalt at aggressiv og ulik moderering ALLTID går galt (om vi er så greie å antar at debatt er målet). Det ville ikke Øyvind høre på, og da går det galt. Det har gått så galt at det ikke lenger er noe tvil om hva som har skjedd, dette er ikke bare en hjelpeløs moderator som kommer i skade å slette på en rotete måte. Nei, dette er målrettet arbeid, og nå er han avslørt.

Det som gjenstår for ham er å utelukke sine kritikere og låse døra. Vi får se om det er det han gjør.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Sitat fra: Jostemikk på november 16, 2013, 00:08:12 AM
Bebben skriver i tråden til Ineedthehigh:

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1782248/tittel/serioest-eller-ikke-serioest/innlegg/40222698/#40222698

SitatKroppen er i gang med den barnslige spammingen sin igjen.

Mitt forslag: 1) rapporter, 2) ignorer.

Hva er poenget med å rapportere når det er gjort hundrevis av ganger de to siste årene, helt uten resultat? Og hvorfor ignorere, når andre ble utestengt for mindre forseelser av det samme?

Jeg mener ikke annet enn å gi dem litt tid.

I øyeblikket vises

SitatError 503 Service Unavailable

Service Unavailable

Guru Meditation:

XID: 185973997

--------------------------------------------------------------------------------

Varnish cache server

Så får vi se i morgen.

Godnattda, Goddanatt, eller Nattagodda...  ;)

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

BorisA

Vgd har ordnet opp, les siste innlegget i denne korte tråden:

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1782267/tittel/goddas-dansegulv/innlegg/40223474/#post40223474

Og som dere ser av trådens nest siste innlegg, så er jeg uenig i at "vi" skulle trekke oss fra vgd, og etter at vgd v/ Øyvind har sagt at det nå er ryddet opp, så håper jeg Smartskalle & Co fortsetter!
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Det hadde jo vært å håpe, men med erfaring fra AD og de siste par årene fra VGD, ja, så er jeg svært skeptisk. Ingen grunn til å føle tillit før det er bevist. "Goddard" kommer vel bare tilbake med et nytt nick, slik han i grunnen har for vane. Kanskje han har en splittet personlighet?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

#95
Sitat fra: seoto på november 16, 2013, 08:55:37 AM
Det hadde jo vært å håpe, men med erfaring fra AD og de siste par årene fra VGD, ja, så er jeg svært skeptisk. Ingen grunn til å føle tillit før det er bevist. "Goddard" kommer vel bare tilbake med et nytt nick, slik han i grunnen har for vane. Kanskje han har en splittet personlighet?
Bli selvsagt litt spennende å se, men jeg ser likevel positivt på meldingen fra vgd.
Selvsagt er det muligheter for at Goddard er tilbake med nytt nick om en stund, men han vil kanskje passe seg for å oppføres seg like rabiat som han gjorde i går. Og om han går av skaftet på nytt, så får vi sende klage til vgd på nytt.

Jeg tror det var riktig av oss og klage, og jeg mener det er riktig av oss å forsette å debattere på vgd.
Vi kan ikke tillate klimaalarmistene å ta over denne arenaen!
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på november 16, 2013, 08:43:24 AM
Vgd har ordnet opp, les siste innlegget i denne korte tråden:

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1782267/tittel/goddas-dansegulv/innlegg/40223474/#post40223474

Det tror jeg ikke før jeg ser det. Trådene står der fortsatt slik de stod. Nøyaktig hva er det som er "ordnet"? Det eneste konkrete er at de har stengt tråden der moderator er kritisert?

Ikke ta noenting for gitt. Det kan bety det motsatte av hva du tror.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: seoto på november 16, 2013, 08:55:37 AM
Det hadde jo vært å håpe, men med erfaring fra AD og de siste par årene fra VGD, ja, så er jeg svært skeptisk. Ingen grunn til å føle tillit før det er bevist. "Goddard" kommer vel bare tilbake med et nytt nick, slik han i grunnen har for vane. Kanskje han har en splittet personlighet?

Du tenker som meg, seoto. Denne låta er ikke ferdigspilt. Vi ser konturene nå.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: BorisA på november 16, 2013, 09:11:26 AM
Bli selvsagt litt spennende å se, men jeg ser likevel positivt på meldingen fra vgd.

Hvis du leser hva greie Øyvind egentlig skriver, så har han ikke lovet noenting, bortsett fra å kreve at all kritikk mot ham skal foregå et annet sted enn der det er relevant. Siden det ikke vil holde, har han lagt opp til å utelukke flere kritikere framover.

Sålenge han ikke publiserer hvilke sanksjoner som er satt i verk for å "ordne opp", må man anta at det ikke er til vår fordel. Det eneste han gjør er å beskytte sitt eget skinn.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: BorisA på november 16, 2013, 09:11:26 AM
Jeg tror det var riktig av oss og klage, og jeg mener det er riktig av oss å forsette å debattere på vgd.
Vi kan ikke tillate klimaalarmistene å ta over denne arenaen!

Om du gjør det, vil jeg oppfordre til full boykott av tråder startet av "kroppen", og ingen bør svare på hans innlegg på andre tråder heller (vel, gjør som dere vil, men det er mitt syn). 100% utelukkelse fra miljøet.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Sitat fra: Amatør1 på november 16, 2013, 10:26:35 AM
Sitat fra: BorisA på november 16, 2013, 09:11:26 AM
Jeg tror det var riktig av oss og klage, og jeg mener det er riktig av oss å forsette å debattere på vgd.
Vi kan ikke tillate klimaalarmistene å ta over denne arenaen!

Om du gjør det, vil jeg oppfordre til full boykott av tråder startet av "kroppen", og ingen bør svare på hans innlegg på andre tråder heller (vel, gjør som dere vil, men det er mitt syn). 100% utelukkelse fra miljøet.
Enig i at det kan være en god strategi. Skal prøve å følge den  :)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Sitat fra: Amatør1 på november 16, 2013, 10:12:30 AM
Sitat fra: BorisA på november 16, 2013, 08:43:24 AM
Vgd har ordnet opp, les siste innlegget i denne korte tråden:

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1782267/tittel/goddas-dansegulv/innlegg/40223474/#post40223474

Det tror jeg ikke før jeg ser det. Trådene står der fortsatt slik de stod. Nøyaktig hva er det som er "ordnet"? Det eneste konkrete er at de har stengt tråden der moderator er kritisert?

Ikke ta noenting for gitt. Det kan bety det motsatte av hva du tror.
Vel, vi får se.
Jeg tolker det som at Goddard er utestengt, men dette vil snart vise seg.
Går dagen uten nye Goddard-innlegg, så er det håp, i motsatt fall har du rett.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på november 16, 2013, 11:35:29 AM
Jeg tolker det som at Goddard er utestengt, men dette vil snart vise seg.
Går dagen uten nye Goddard-innlegg, så er det håp, i motsatt fall har du rett.

Hvis det kommer noe etter 16.11.13 00:13 (se under), så er han ikke det.
http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1748119/tittel/9-meter-havstigning/innlegg/40222763#post40222763

Om han dukker opp under et annet nick, må vi i grunnen anta at det er med godkjennelse.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Den eneste tråden som er fjernet så vidt jeg kan se, er den med tittelen "Atomkraft" - som Godda ikke deltok i!
Og som derfor var sakligere enn de fleste andre. Noen har påtalt det i "metadebattråden".

Siden ingen tråder er stengt eller fjernet, tolker jeg det slik at Godda er utvist. I så fall vil vi ikke se noen innlegg fra ham på en god stund.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Ref http://vgd.no/kultur-og-fritid/vg-debatt/tema/1782248/tittel/serioest-eller-ikke-serioest/innlegg/40225885/#40225885
Sitat
Sitat
Amatør_1: Forklar da hvorfor de som ble stengt ute permanent ble stengt ute permanent. Det henger ikke sammen det du sier.

Om du forteller meg hvem dette er så kan jeg sjekke.

Øyvind

Kan dere samle sammen navn på VGD-nick som er usaklig utestengt og enten poste det her eller sende det til meg på PM?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to