Dårlig dag på jobben?

Startet av ebye, november 09, 2011, 08:03:34 AM

« forrige - neste »

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 29, 2011, 00:38:33 AM
Slik går det når et eksplosivt byråkrati har fått stående ordre om å karre penger inn i statskassa. Den venstre hånden vet aldri hva den høyre gjør, og omvendt.

Da får vi slike fullstendig idiotiske resultater som det du beskrev nå, Bye. Ligner det ikke litt på det at politikerne åpner for stadig fler områder å søke etter olje og gass, samtidig som de sier at CO2 ødelegger planeten? Logikk og politikk går liksom ikke i hop.

Min favoritt er kullutvinningen på Svalbard  :D

ebye

Sitat fra: Jostemikk på november 29, 2011, 00:38:33 AM
Da får vi slike fullstendig idiotiske resultater som det du beskrev nå, Bye. Ligner det ikke litt på det at politikerne åpner for stadig fler områder å søke etter olje og gass, samtidig som de sier at CO2 ødelegger planeten? Logikk og politikk går liksom ikke i hop.

Tenk om politikerne hadde sett dette like godt som oss. Da måtte vi virkelig ha skjerpet hjernen!  ;)

Men hvordan visste du at det kommer litt om oljesøl neste gang, Jostemikk?

Bebben

SitatLogikk og politikk går liksom ikke i hop.

Akkurat som krig alltid dreier seg om territorium, dreier politikk seg alltid om .... penger.

Jeg setter min lit til folk fra arbeiderbevegelsen, tross alt. Deres tradisjon tilsier at de forstår den enkle sammenhengen arbeid=penger=mat på bordet. Den "grønne økonomien" ligner mer på galninger fra dot.com-hypen, som trodde at grunnleggende økonomiske lovmessigheter plutselig var opphevet bare fordi vi hadde fått et nytt medium, og at verdiene ville vokse inn i himmelen helt av seg selv.

Sannheten er at pengene kom et sted fra: fra naive investorer. Og da realitetene begynte å demre for dem, tørket pengestrømmen inn og forsvant.

Klimarørsla risikerer noe lignende nå om dagen, og et USA og et Europa i gjeldskrise burde ikke være altfor gavmilde. God økonomistyring tilsier nedskjæringer i trange tider.

"Så kan vi ta det rolig".... I Norge kan vi sikkert feste rått en femti eller hundre års tid for oljepengene herunder dele ut noen milliarder til korrupte byråkrater i u-land og andre steder. Men er det noe livet virkelig har lært meg, så er det at du alltid har litte granne mindre penger enn det du tror du har... ;D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Sitat fra: ebye på november 29, 2011, 01:08:00 AM
Men hvordan visste du at det kommer litt om oljesøl neste gang, Jostemikk?
Ja, for litt oljesøl blir det. Og en kunne jo tro at COP 17 i Durham skulle bli en fantastisk opplevelse - musikalsk! I denne sammenheng kan en se for seg at Overturen er lagt til Norge. Vel, fantastisk, hmm - men opplevelse ja. I de siste uker før dette møtet har det nærmest vært en slosskamp på løkka, med islett av "alle mot alle".

Erik Solheim er sterkt uenig med Ola Borten Moe, "vi må ikke pumpe opp alt vi finner."
Jens Stolteberg sitter på tribunen og ser på denne kampen.
AP er mer for mer olje enn SV.
SP vil være Grønt, men har Olje- og energidepartementet.
Finansdepartementet mener at kvote- og reduksjonsprogrammet til Norge blir for dyrt. Stat i Staten?
Olje- og energidepartementet mener at SV's klimapolitikk er for dyr og bare tull.
LO vil, som AP, ha arbeidsplasser. Roar Flåthen skryter derfor av Borten Moe, dvs. støtter Stoltenberg og AP.
Stoltenberg snakker ikke om den fremtidige klimapolitikken, "jeg blir bare misforstått."
Regjeringen er klimaforlikt med H, V og Krf. Tausheten til Jens skremmer de tre borgerlige. Blir det noen klimamelding på oss?
Erik Solheim reiser verden rundt og hjelper Statoil tl å få oljeeierandeler i sitt kjøvann.
Jen Stolteberg rope fra tribunen: Klimakrisen er nær, eller her.
Erik Solheim tror han har to (olje)tanker i hodet samtidig, han vil dempe oljeaktiviteten- den norske!

Som om ikke dette er nok oljesøl, melder Norsk Industri seg på i kampen. Stein Lier-Hansen er lei Regjeringen's somling. Han vil ha EU's kvoteavtale i rute! Dette fremgår av Klassekampen, 18. november 2011.

"Norsk Industri" vil ha klimakvoteavtalen nå - sammen med EU."

seoto

Din beskrivelse tegner noen bilder i mitt hode. Et bilde av høner og kappede halser og kropper som svirrer videre uten å forstå at hodet er borte. Kanskje Jens sitter på tribunen fordi det er tryggest - når hodet er borte?

Neimen ikke rart det er mye forvirring.

Vil ting falle på plass igjen når vi på nytt kan konsentrere oss om realitetene og ikke la alt som gjøres trekkes gjennom et CO2-slør?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: seoto på november 29, 2011, 09:13:50 AM
Din beskrivelse tegner noen bilder i mitt hode. Et bilde av høner og kappede halser og kropper som svirrer videre uten å forstå at hodet er borte. Kanskje Jens sitter på tribunen fordi det er tryggest - når hodet er borte?

Neimen ikke rart det er mye forvirring.

Vil ting falle på plass igjen når vi på nytt kan konsentrere oss om realitetene og ikke la alt som gjøres trekkes gjennom et CO2-slør?
Det er vel 10 000-kroners spørsmålet hos Haarberg/Kirkvåg det der?

Hvor lenge skal vi bære høy til den døende hesten?

Hvilket lydinferno vil vi møte når første alarmist stikker hodet ut av boblen og vifter med det hvite CO2-flagget?

ConTrari

Sitat fra: ebye på november 29, 2011, 08:24:30 AM

Ja, for litt oljesøl blir det. Og en kunne jo tro at COP 17 i Durham skulle bli en fantastisk opplevelse - musikalsk! I denne sammenheng kan en se for seg at Overturen er lagt til Norge. Vel, fantastisk, hmm - men opplevelse ja. I de siste uker før dette møtet har det nærmest vært en slosskamp på løkka, med islett av "alle mot alle".

Erik Solheim er sterkt uenig med Ola Borten Moe, "vi må ikke pumpe opp alt vi finner."
Jens Stolteberg sitter på tribunen og ser på denne kampen.
AP er mer for mer olje enn SV.
SP vil være Grønt, men har Olje- og energidepartementet.
Finansdepartementet mener at kvote- og reduksjonsprogrammet til Norge blir for dyrt. Stat i Staten?
Olje- og energidepartementet mener at SV's klimapolitikk er for dyr og bare tull.
LO vil, som AP, ha arbeidsplasser. Roar Flåthen skryter derfor av Borten Moe, dvs. støtter Stoltenberg og AP.
Stoltenberg snakker ikke om den fremtidige klimapolitikken, "jeg blir bare misforstått."
Regjeringen er klimaforlikt med H, V og Krf. Tausheten til Jens skremmer de tre borgerlige. Blir det noen klimamelding på oss?
Erik Solheim reiser verden rundt og hjelper Statoil tl å få oljeeierandeler i sitt kjøvann.
Jen Stolteberg rope fra tribunen: Klimakrisen er nær, eller her.
Erik Solheim tror han har to (olje)tanker i hodet samtidig, han vil dempe oljeaktiviteten- den norske!

Som om ikke dette er nok oljesøl, melder Norsk Industri seg på i kampen. Stein Lier-Hansen er lei Regjeringen's somling. Han vil ha EU's kvoteavtale i rute! Dette fremgår av Klassekampen, 18. november 2011.

"Norsk Industri" vil ha klimakvoteavtalen nå - sammen med EU."

Egentlig er det alle mot SV -og Halvorsen vil ikke gå ut av regjeringen pga klimasaken.

Så da er det alle mot ingen.

Norsk Industri vil ha kvoter -sammen med EU. Dvs.  de kan trygt gå inn for dette, EU kommer ikke til å følge opp.

ConTrari

Sitat fra: ebye på november 29, 2011, 09:31:02 AM

Hvilket lydinferno vil vi møte når første alarmist stikker hodet ut av boblen og vifter med det hvite CO2-flagget?

Ingen kommer ut før alt er stille -og da vifter de allerede med et annet flagg.

ebye

Sitat fra: ConTrari på november 29, 2011, 15:54:23 PM
Sitat fra: ebye på november 29, 2011, 09:31:02 AM

Hvilket lydinferno vil vi møte når første alarmist stikker hodet ut av boblen og vifter med det hvite CO2-flagget?

Ingen kommer ut før alt er stille -og da vifter de allerede med et annet flagg.

ConTrari, jeg må innrømme at jeg lurer litt på det andre flagget? Mitt er det hvite fredsflagget, "vi vil inngå fred om CO2".

ebye

I påvente av de første signaler fra COP 17 er det stadig noen utfordrende meldinger i den ørlille klimatologiske andedammen her hjemme. Zero-leder Einar Håndlykken mener at CO2-kutt utenlands er industriuvennlig - for norsk industri! Han mener at norsk industri vil ha fordeler av å bevege seg mot lavutslippssamfunnet. Kutt hjemme er moderne - kutt ute er gammeldags. Uansett - nok et klimakinkig spørsmål å ta med i valgspørsmålet

http://www.tu.no/miljo/article294158.ece

"Klimakutt hjemme er moderne!"

ConTrari

Sitat fra: ebye på november 29, 2011, 16:31:11 PM


ConTrari, jeg må innrømme at jeg lurer litt på det andre flagget? Mitt er det hvite fredsflagget, "vi vil inngå fred om CO2".

Det nye flagget kommer til å være en kampfane. Ny sak, samme folka, samme skitten. Men kanskje mindre gjemnomslagskraft.

ebye

Nå er det vel like før det bryter løs oljebryting i Regjeringen. Igjen så er det Borten Moe som er ute og viser hvor penga kommer fra - olje! Dette proklameres både i Dagsavisen

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article524155.ece

og Dagens Næringsliv.

http://www.dn.no/energi/article2281450.ece

Selve saken er allerede kommentert her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,329.45.html#lastPost

men som en naturlig del av Regjeringens interne oljekrig - for åpen scene, måtte jeg ha den med i denne "oljeoperaen". Såpeopera har visstnok gått ut på dato?


"Klima styrer ikke meg , sier Oljeministeren!"

(Han er antakelig bedre venn me'n Sigbjørn enn det Erik S er.)

seoto

Borten Moe er litt av en tøffing! Kanskje vi trenger flere trøndere i styringa av landet vårt?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Er litt usikker på fordeling av tøffhet ut fra bosetting. Nå jeg kikker inn i oljebøttekottet blir jeg mer opptatt av den makta de utøver. Der sitter: Jen S, Borten Moe, Roar Flåthen og Lier-Hansen. Her er det nok mer enn dialekta som teller. At Erik S ikke slipper til, skyldes nok egenskapene som værhane. Kort sagt: han er for og mot mer olje, alt etter som. Hmm - Oljenarr?  Oljekamelon? ;)

ConTrari

Sitat fra: ebye på desember 01, 2011, 21:29:20 PM
Hmm - Oljenarr?  Oljekamelon? ;)

Oljevannmelon? Grønn utenpå - svart inni?  :(