Dårlig dag på jobben?

Startet av ebye, november 09, 2011, 08:03:34 AM

« forrige - neste »

seoto

Dere har så rett! Og alt handler om penger. Sikkert noen som klarer å finne ut hvor stor støtte man kan få til f.eks. en dokumentar dersom man tar med henvisninger til klimakrise. Klimapengene sitter løst! Ordet "klimakrise" er det best betalte ordet i dag ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Kjære stat, jeg har fått underskudd i firmaet mitt, noe som skyldes den menneskeskapte globale oppvarmingen.
Vennligst dekk mitt klimatap, og overfør beløpet til konto........
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Ja, snart kan du opprette klimakonto i banken din. Det er for at du ikke skal svi av alle pengene.  ;)

BorisA

Sitat fra: ebye på desember 04, 2011, 20:25:58 PM
Ja, snart kan du opprette klimakonto i banken din. Det er for at du ikke skal svi av alle pengene.  ;)

Ja, i klimasparebanken.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Ett av hoveoppslagene i nyhetene på nrk i dag kl. 07 og kl 07.30 var at SP begynner å bli mektig irritert på SV og Erik Solheim. Han gasser på i utlandet og struper utslippene tankemessig her hjemme. Ute hjelper han Ghana til høyere oljeproduksjon, hjemme spenner han beinkrok på Ola Borten Moe. Erik S blir beskylt for dobbeltmoral.

"Hvor mye dobbeltmoral tåler regjeringen?"

seoto

SitatErik S blir beskylt for dobbeltmoral.

Jeg visste ikke at han hadde noen moral tilbake, jeg - og så har han dobbelt opp?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Detter er jo et retorisk knep, som jeg ikke var helt bevisst.  :) Finner Regjeringen smulere vann?

Debatteknikken er smittsom. SP beskylder Erik S. for noe han ikke har. Og så begynner de å diskutere dette. Typisk forumtroll, spør du meg.  ;)

ebye

"Keiserens nye klær" er i ferd med å bli oppdaget og avslørt i Durban. I følge et oppslag i TU, 06.12.11 : Norge i bakleksa på klima

http://www.tu.no/miljo/article294819.ece

vokser den internasjonale uroen over norges adferd. Det er analyseinstituttet Germanwatch som plasserer Norge langt ned på listen over de land som er gode på klimainnsatsen. Sverige, Mexico, Brasil og mange andre land er bedre enn Norge. Og uansett hvor faglig god denne rankingen er, omgivelsene begynner å lure på hva regjeringen holder på med. Vi vil gjerne fremstå som den flinkeste i klassen, men skuespillerne våre er nok best på foredrag, ofte langt hjemmefra. Og hjemme øker det norske utslippet. Det er ikke lett å gjøre alle til  "oljelaks", nei det var vel "oljelags".

"Norge i bakleksa på klima"

Telehiv

#98
ebye,
man kan også velge å se på dette på en annen måte:

Stoltenberg-kretsen vet utmerket godt at hele klimaalarmismen er tøv, og at de diskret later som de er med, men samtidig ikke følger opp med å drive gjennom de mest idiotiske "Mongstad-ideene" denne galskapen har avfødt mht. Norges "bidrag".

M.a.o.: Norge prøver å rygge baklengs ut av uføret de har brukt våre penger til å kjøpe seg inn i......

I et sånt bilde er det jo fint hvis det er slik at man EGENTLIG ønsker å diskret ta til vettet mens man samtidig håper IPCC-hypen er parkert før man blir mobbet til flere idiotforetak av andre mer lydige aktører.

Tenk om det hadde vært så vel! Og jeg tror faktisk det er der vi er i realpolitikken!

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Telehiv,
Jeg er innom tanken selv, og har ikke slått den fra meg. Men, jeg tror ikke helt på dette, før det dukker opp flere signaler i den retning. Jeg har sagt det før, jeg skulle gjerne vært lyttepost i klimabøttekottet til Regjeringen. Kanskje de har leselamper der inne, og leser kritiske artikler og innlegg som grunnlag for skjult faktisk kunnskap om klimasystemet?

"Den låste dørs klimapolitikk"?

ConTrari

Sitat fra: Telehiv på desember 07, 2011, 10:42:31 AM
ebye,
man kan også velge å se på dette på en annen måte:

Stoltenberg-kretsen vet utmerket godt at hele klimaalarmismen er tøv, og at de diskret later som de er med, men samtidig ikke følger opp med å drive gjennom de mest idiotiske "Mongstad-ideene" denne galskapen har avfødt mht. Norges "bidrag".

M.a.o.: Norge prøver å rygge baklengs ut av uføret de har brukt våre penger til å kjøpe seg inn i......

I et sånt bilde er det jo fint hvis det er slik at man EGENTLIG ønsker å diskret ta til vettet mens man samtidig håper IPCC-hypen er parkert før man blir mobbet til flere idiotforetak av andre mer lydige aktører.

Tenk om det hadde vært så vel! Og jeg tror faktisk det er der vi er i realpolitikken!

Ja. Dette er virkeligheten, etter min mening også. Men ingen kan si det, annet enn med kryptiske meldinger fra andre kilder enn regjeringen, f.eks. fra LO. En annen grunn for RG til å holde kjeft, er at et visst parti kan rope: "Hva var det vi sa?"

Her er de på lag med alle andre partier i landet.

ebye

Tenk å ha så mange lagkamerater uten å kunne snakke om det, ja kanskje ikke vite om det engang?

"The Rise and Fall of AGW" - det må jo bli en skrekkelig siste akt , for noen!

ConTrari

Sitat fra: ebye på desember 07, 2011, 15:55:22 PM
Tenk å ha så mange lagkamerater uten å kunne snakke om det, ja kanskje ikke vite om det engang?

"The Rise and Fall of AGW" - det må jo bli en skrekkelig siste akt , for noen!

:D Alle vet, og ingen sier.

Lurer på hvor mange i klimarørsla som tror at politkerne fortsatt tror, og hvor mange av aktivistene som innser at toget er gått, og er mer interessert i å beholde sine lukrative støtteordninger enn å redde verden?

Jeg tipper det finnes en "stillhetens allianse" ja.

Aktørene i dette skuespillet håper at når teppet faller, er publikum gått hjem. Det sitter bare noen sure skeptikere på siste rad og buer.

seoto

SitatAktørene i dette skuespillet håper at når teppet faller, er publikum gått hjem. Det sitter bare noen sure skeptikere på siste rad og buer.

Ha-ha! :D Den ga meg noen bilder i hodet ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på desember 07, 2011, 16:04:41 PM
SitatAktørene i dette skuespillet håper at når teppet faller, er publikum gått hjem. Det sitter bare noen sure skeptikere på siste rad og buer.

Ha-ha! :D Den ga meg noen bilder i hodet ...

Ja, vi kan jo lage oss et "klimaskuespill" og foreslå personer til rollene som:

Manusforfatter, regissør, scenograf, skuespillere, sufflør og klakkører....