Dårlig dag på jobben?

Startet av ebye, november 09, 2011, 08:03:34 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Hehe Tele - Knallinnlegg !!  ;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Sitat fra: Amatør1 på april 19, 2012, 16:50:22 PM
Hehe Tele - Knallinnlegg !!  ;D
Støttet !  8)
Hitler har bursdagen skremmende nær min, og vi er begge tyrer  :-[
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ConTrari

Klimakrisen skremmer ikke de ansatte i Miljøverndepartementet, de flyr mer enn noensinne. Moralen er så god at den må dobles:


"Regjeringen ønsker å kutte utslippene av klimagasser, men statsansatte sørger for øke utslippene ved å fly stadig mer. Og Miljøverndepartementet er blant «verstingene». Regjeringens mål er å kutte klimagassutslippene med 30 prosent innen 2020, men bidrar selv til å vanskeliggjøre det målet ved å stadig fly mer, skriver Dagsavisen. I 2011 sørget statsansatte for et samlet utslipp på 150.000 tonn CO2 bare ved flyreisene. Statsansatte fløy over 665.000 reiser, nærmere 8.400 flere enn året før.

Samtidig slår en rapport utarbeidet fra Fornyings- og administrasjonsdepartementet at så mye som hver femte statlige flyreise er unødvendig og kan erstattes med videokonferanser. Utslippene kan kuttes med å mye som 14.600 tonn med CO2 i året med en slik reduksjon i reiseaktiviteten.

I 2007 begynte Finansdepartementet å kjøpe klimakvoter for å kompensere for utslippene fra internasjonale flyreiser, som utgjør rundt to tredeler av den samlede reiselengden. De rundt 50.000 tonnene med utslipp fra innenlandsreiser er det imidlertid ikke kjøpt klimakvoter for."


http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Statsansatte-flyr-stadig-mer--6811265.html#.T5KretX4K70


ebye

Dette er en hemmelig melding om en hemmelig Dårlig dag på jobben?

I nyhetene på nrk p2 i dag tidlig (31. mai), ble det snakket om et hemmelig klimamøte. Hemmelig møte? Er de ikke ofte det?

Møtet hadde vært/pågår? mellom Høyre, Venstre og Krf. De lager en alternativ klimamelding, der de skulle tyne Regjeringen. Kraftigere klimakutt - raskere.

Hovedsaken var 1 mrd til offentlig kommunikasjon. Helt uavhengig av hvordan det går med disse stakkars, utstøtte CO2-molekylene, er nok utbygging av trikk, tog, buss og bane av det gode.  Frp hadde visstnok heller ikke denne gangen vært med, men gledet seg tilsynelatende til å åpne for en større regel om handel.

Men det ble understreket hele tiden at det hele hadde vært hemmlig, men nrk hadde fått tilgang til "papirene"!  ;D 

Hemmelig er virkelig et ord det suser av.    8)

seoto

Sitat fra: ebye på mai 31, 2012, 15:02:45 PM
Men det ble understreket hele tiden at det hele hadde vært hemmlig, men nrk hadde fått tilgang til "papirene"!  ;D 

Hemmelig er virkelig et ord det suser av.    8)

De elsker "hemmelig", for når noen da lurer på hva de driver med og kommer med forslag og ideer, kan de beskylde de nysgjerrige for å være konspirasjonsteoretikere, og det er det jo ingen som tør eller ønsker å være - det er jo et skjellsord! Så da får nok hemmelighetene hvile i fred, bortsett fra hver gang de lekker sånn passe, slik at folk kan fortsette å undre seg, men ikke tenke for høyt ;)

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: ebye på mai 31, 2012, 15:02:45 PM
Dette er en hemmelig melding om en hemmelig Dårlig dag på jobben?

I nyhetene på nrk p2 i dag tidlig (31. mai), ble det snakket om et hemmelig klimamøte. Hemmelig møte? Er de ikke ofte det?

Møtet hadde vært/pågår? mellom Høyre, Venstre og Krf. De lager en alternativ klimamelding, der de skulle tyne Regjeringen. Kraftigere klimakutt - raskere.

Hovedsaken var 1 mrd til offentlig kommunikasjon. Helt uavhengig av hvordan det går med disse stakkars, utstøtte CO2-molekylene, er nok utbygging av trikk, tog, buss og bane av det gode.  Frp hadde visstnok heller ikke denne gangen vært med, men gledet seg tilsynelatende til å åpne for en større regel om handel.

Men det ble understreket hele tiden at det hele hadde vært hemmlig, men nrk hadde fått tilgang til "papirene"!  ;D 

Hemmelig er virkelig et ord det suser av.    8)

Det er slik klimasaken går -den vannes ut og glir over i helt ordinære tiltak. 1 mrd ekstra til buss og bane -det redder verden!

stjakobs

En forsinket kommentar til Tele:

Pål Prestrud har bursdag 18. november, samme dag som Alan Shepard (romfarer) og Linda Evans (Krystle Carrington i "Dynastiet").
"IPCC is a four letter word."

Telehiv

Hmmm, 18. nov. - og på samme dag som NASA-Shepard og Dynastiet-Linda!
En klarere konspirasjon er det vel vanskeligere å finne:

NASA og Dynastiet hånd i hånd med Ciceros store sønn - dette tyder på guddommelig inngripen.

Når dette først er erkjent; jeg regner med 18.nov må bli offentlig klimaflaggdag f.o.m. i år?

PS: Hørte du ebye: Klimaflaggdag!! Har du lagt den til ordlisten din?
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

Sitat fra: Telehiv på mai 31, 2012, 20:26:46 PM
Hmmm, 18. nov. - og på samme dag som NASA-Shepard og Dynastiet-Linda!
En klarere konspirasjon er det vel vanskeligere å finne:

NASA og Dynastiet hånd i hånd med Ciceros store sønn - dette tyder på guddommelig inngripen.

Når dette først er erkjent; jeg regner med 18.nov må bli offentlig klimaflaggdag f.o.m. i år?

PS: Hørte du ebye: Klimaflaggdag!! Har du lagt den til ordlisten din?
Dere er så morsomme, det må jeg si.
Dette er klimahumor på sitt ALLER beste. 8)
Jeg humrer i det skjegget jeg ikke har.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Sitat fra: Telehiv på mai 31, 2012, 20:26:46 PM
Hmmm, 18. nov. - og på samme dag som NASA-Shepard og Dynastiet-Linda!
En klarere konspirasjon er det vel vanskeligere å finne:

NASA og Dynastiet hånd i hånd med Ciceros store sønn - dette tyder på guddommelig inngripen.

Når dette først er erkjent; jeg regner med 18.nov må bli offentlig klimaflaggdag f.o.m. i år?

PS: Hørte du ebye: Klimaflaggdag!! Har du lagt den til ordlisten din?

Telehiv, nå håper jeg at jeg har fullstendig dekning for å si som på restauranen: Det e'kke mitt bord, men et flott ord!   8)

jarlgeir

Hva med å sende Prestrud en liten presang i anledning dagen?

En liten klimakaktus?

Det er få andre i Norge som fortjener en slik liten plante. Og kaktus kan han vel motta med god samvittighet, spesielt hvis vi finner en art som spiser mye CO2?
It's the sun, stupid!

Amatør1

Sitat fra: jarlgeir på mai 31, 2012, 21:41:41 PM
Hva med å sende Prestrud en liten presang i anledning dagen?

En liten klimakaktus?

Det er få andre i Norge som fortjener en slik liten plante. Og kaktus kan han vel motta med god samvittighet, spesielt hvis vi finner en art som spiser mye CO2?

En langreist, kjøttetende plante med rabies og som oser CO2.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Etter å ha perset på levering av selvangivelsen med over to timer, melder jeg meg på for å synse om klimaflaggdag:

Det er vel liten tvil om at det må flagges på halv stang for klimavitenskapen etter Klimapanelets andre (omskrevet konklusjon), tredje (hockeykøllen, hide the decline!) og fjerde (Himalaya, Amazonas, UHI-under-teppet, hockeykøllen "uavhengig bekreftet") rapport. Spørsmålet er når Klimapanelet er gravlagt og flagget kan gå til topps.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Det kan ikke være greit å være Jens. Skifte av klimaminister med mye selvlaget bråk fra den avgåtte Solheim. Men Klimameldingen ble gjort ferdig i en fei, av pågåtte Solhjell. 

Da stakk de tre partitrollene hodene sammen, Høyre, Vestre og Krf. De var ikke fornøyd med meldingen. Step 1: hemmelig møte, omtalt her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,247.msg13852.html#msg13852

Step 2: Forhandlinger i Stortinget

Brudd i klimaforhandlingene på Stortinget

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Brudd-i-klimaforhandlingene-pa-Stortinget-6841617.html

Det som skjedde var rett og slett at de tre borgerlige klimakameratene ville mer og fortere enn Regjeringen

Regjeringen sa nei til mer radikale klimatiltak

http://www.climometrics.org/12apklim.jpg

I de forhandlingene må det ha vært et ganske dårlig klima. Tenk å bli fraløpt på oppløpssiden, når en selv har satt bremsee på. Og så den meldingen da, som Jens & co var så fornøyd med!

Okken ska' en god'blunke te nå?   8)

jarlgeir

Det er så man ikke tror det!

Her har vi en regjering med en klimapolitkkk som tatt rett fra klima-asylet.

Og så kommer opposisjonen med en enda mer sinnsyk, dustete klimapolitikk rett ut fra tåkeheimen.
It's the sun, stupid!