Dårlig dag på jobben?

Startet av ebye, november 09, 2011, 08:03:34 AM

« forrige - neste »

seoto

Tradisjonelt har vel Høyre-folk blitt sett på som ganske stabile, godt jordet, og med få alarmistiske hormoner. Astrup må være avviket. Med sin klimapesing minner han meg mer om en skikkelig grønn røding med alarmismehormonet i overbalanse. Artikkelen avslutter med Moes uttalelse: - Men hvis Astrup vil avvikle elektriske varmtvannsbeholdere, får han si det, sier Moe.

Hjelp! Jeg vil IKKE ha kaldt vann i dusjen!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Ola Borten Moe har i alle fall klar tale, og ministeren ønsker ikke at klimaet skal styre oljepolitikken eller cash-flowen i  Norge. Andre politikere går nok langt mer på gummisåler i denne "klimameldingssaken".

Men hvem det er som roter dette mest til akkurat nå, ja det er et morsomt spørsmål å belyse. De rødgrønne har nemlig fått "en løs kanon på dekk", dvs en Klimakanon. Og det hele skjer midt i ferien!

I Klassekampen 23. juli er Erik Solheim ute og:

Krever kulturrevolusjon

http://www.climometrics.org/12kkkano.pdf

I ingressen heter det:

SitatKlimaforliket kommer aldri til å oppfylle sine egne mål.

Dessuten må miljøpartiene tenke helt annerledes hvis naturen skal reddes. Og hvilke partier er det? Ja nå er det: V, Krf og Miljøpartiet De Grønne, som SV skal alliere seg med.

Solheim må jo være fornøyd med at han ble kastet ut av ministeriet. Nå kan han si det han virkelig mener og står for. Noen syntes nok denne nyorienteringen kom litt sent.

Uansett, dette blir det nok litt bråk av. I hvert fall utad. Men inne i bøttekottet?  ;)   8)


 



Bebben

Sitat fra: seoto på august 13, 2012, 19:22:43 PM
Tradisjonelt har vel Høyre-folk blitt sett på som ganske stabile, godt jordet, og med få alarmistiske hormoner. Astrup må være avviket. Med sin klimapesing minner han meg mer om en skikkelig grønn røding med alarmismehormonet i overbalanse. Artikkelen avslutter med Moes uttalelse: - Men hvis Astrup vil avvikle elektriske varmtvannsbeholdere, får han si det, sier Moe.

Hjelp! Jeg vil IKKE ha kaldt vann i dusjen!

Du skal se vi får en blågrønn regjering, Seoto... Et EU-krav om avvikling av elektriske varmtvannsbeholdere, som jo er fyrt opp med norsk fornybar vannkraft, er ellers en ytterst interessant tanke, med tanke på Ola og Karis reaksjon. Den tviler jeg på vil være særlig positiv.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Ellers er jeg en smule imponert over Ola Borten Moe, det kan ikke være enkelt å gå klimaspissrotgang mellom enkelte av sine regjeringskollegaer og samtidig forsøke å drive realpolitikk. Men som politikere flest vet han vel hvordan han skal krysse fingrene bak ryggen når han "pays lip service" til klimafantastene, samtidig som han veldig godt vet at han er på kollisjonskurs med dem.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Sitat fra: Bebben på august 13, 2012, 21:16:59 PM
Sitat fra: seoto på august 13, 2012, 19:22:43 PM
Tradisjonelt har vel Høyre-folk blitt sett på som ganske stabile, godt jordet, og med få alarmistiske hormoner. Astrup må være avviket. Med sin klimapesing minner han meg mer om en skikkelig grønn røding med alarmismehormonet i overbalanse. Artikkelen avslutter med Moes uttalelse: - Men hvis Astrup vil avvikle elektriske varmtvannsbeholdere, får han si det, sier Moe.

Hjelp! Jeg vil IKKE ha kaldt vann i dusjen!

Du skal se vi får en blågrønn regjering, Seoto... Et EU-krav om avvikling av elektriske varmtvannsbeholdere, som jo er fyrt opp med norsk fornybar vannkraft, er ellers en ytterst interessant tanke, med tanke på Ola og Karis reaksjon. Den tviler jeg på vil være særlig positiv.

Det med blågrønn regjering har jeg aldri tenkt på. Så da blir det å forbinde rød-grønn med vannmeloner, og blågrønn med alger ;)


Montro hvem svanen kan være?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: Bebben på august 13, 2012, 21:26:27 PM
Ellers er jeg en smule imponert over Ola Borten Moe, det kan ikke være enkelt å gå klimaspissrotgang mellom enkelte av sine regjeringskollegaer og samtidig forsøke å drive realpolitikk. Men som politikere flest vet han vel hvordan han skal krysse fingrene bak ryggen når han "pays lip service" til klimafantastene, samtidig som han veldig godt vet at han er på kollisjonskurs med dem.

Jeg har hatt litt sansen for ham helt siden han kom med i rikspolitikken. Men systemet vil vel slipe ham ned fra en rådiamant til en plastperle. Eller han får et jobbtilbud han ikke kan si nei til ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Og så var det denne Solheimen, da, må jo bare kommenteres.

Han vil altså at "miljøbevegelsen skal gå sammen med miljøpartiene", som etter Solheims definisjon er SV, Venstre, KrF og Miljøpartiet.

Og jeg som trodde dette allerede hadde vært gjort, men Solheim glemmer å nevne at klimaforskerne også er med her og trør partilinja, slik at de har en virkelig solid allianse.

Deretter går han inn for å investere oljefondet i "miljøprosjekter som vann- og vindkraft og solenergi verden rundt". Jeg vet ikke, men ser ikke bort fra, at oljefondet allerede er investert i selskaper som har dette blant sine aktiviteter. Vi får håpe det er gjort på et tradisjonelt grunnlag med forventning om avkastning. Solheims ide ser imidlertid ut til å gå ut på å investere hele oljefondet i slike prosjekter, slik at han nærmest er på linje med Hege "null hull" Ulstein. Det skulle ha tatt seg ut ... klimafantastene søler vekk kjempeformue på luftslott. Hvordan kan en mann med så lite elementær økonomisk innsikt bli minister?

Og videre (gjesp) tar Solheim til orde for en Kulturrevolusjon (vet han hvilke konnotasjoner som er knyttet til dette uttrykket tro?) som skal bestå i å "vekke folks kjærlighet til den nære naturen".

Her er Solheim temmelig sent ute med "revolusjonen" sin, må jeg si. Ola og Kari er faktisk veldig veldig glade i den nære naturen sin allerede! Ja faktisk så glade at de enkelte steder i landet ber Solheimene dra dit peppern gror med vindmøllene sine!

Den falne Solheim i klimasolnedgangen finner opp den mislykkede oppskriften på nytt.
Også han som var Verdens Frelser.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Bebben på august 13, 2012, 21:26:27 PM
Ellers er jeg en smule imponert over Ola Borten Moe, det kan ikke være enkelt å gå klimaspissrotgang mellom enkelte av sine regjeringskollegaer og samtidig forsøke å drive realpolitikk. Men som politikere flest vet han vel hvordan han skal krysse fingrene bak ryggen når han "pays lip service" til klimafantastene, samtidig som han veldig godt vet at han er på kollisjonskurs med dem.

Enhver Sp-politiker er flasket opp med evnen til å snakke alle etter munnen, og likevel få gjennomslag for sin hestehandel.
Astrup mot Moe er som en ferdig ribbet kylling mot en pitbull. Eneste usikre element er sausen.

Bebben

Sitat fra: seoto på august 13, 2012, 21:28:05 PM

Det med blågrønn regjering har jeg aldri tenkt på. Så da blir det å forbinde rød-grønn med vannmeloner, og blågrønn med alger ;)


Montro hvem svanen kan være?

Hmm... litt for fin til det bruk jeg tenkte først. En undersøkende journalist som stikker hodet ned i grumset på jakt etter sannheten? F.eks. Donna Laframboise?  :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

ConTrari

SitatEnhver Sp-politiker er flasket opp med evnen til å snakke alle etter munnen, og likevel få gjennomslag for sin hestehandel.

Noen vil si det er definisjonen av en dyktig politiker....   8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Bebben på august 13, 2012, 22:19:38 PM
ConTrari

SitatEnhver Sp-politiker er flasket opp med evnen til å snakke alle etter munnen, og likevel få gjennomslag for sin hestehandel.

Noen vil si det er definisjonen av en dyktig politiker....   8)

Nja, en Ap-politiker f.eks. har ikke det behovet. Og frp'ere er som regel for naive til å forstå hestehandelens edle kunst. Men landbrukslobbyen vet hvor pengene gror.  8)

Bebben

Nå er plutselig Heidi Sørensen enig med meg om Grønn Kool-Aid:

Elsertifikatene subsidierer naturødeleggelse

SitatAv alle vedtak som berører natur som jeg har stemt for, er vedtaket om elsertifikatene det jeg angrer mest på", skriver den tidligere statssekretæren i Miljøverndepartementet i et innlegg med tittelen "Det store bekkerøveriet" på bloggen sin.

SitatFor vassdragsnaturen er elsertifikater en ulykke. For klimaet gir vannkraftutbyggingene liten nytte. Faren for at økt tilgang på kraft betyr reduserte priser og økt forbruk er overhengende," fortsetter hun.

Bloggen til Sørensen er her.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

En ganske dramatisk utvikling jeg er glad for at du delte med oss, Bebben. Kunne bare Sørensen og resten av politikerne få klort resten av snerken ut av øynene, kunne vi kanskje få oppleve at "grønne" politikere atter en gang forsøkte å tenke reellt naturvern i stedet for å fatte beslutninger som utrydder naturen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben


Hm - tenkte jeg skulle  legge dette inn på VGD, men får ikke lov til å poste innlegg der plutselig. Har prøvd i et par-tre tråder, men hver gang får jeg meldingen:

Sitat"Informasjon
Innlegget kunne ikke bli lagt til, beklager!"

Har prøvd å logge ut og inn, med samme resultat.  Har også prøvd å logge ut, avslutte nettleseren og logge inn på nytt. Samme resultat.

Du skal se at VGD-serveren har fått et akutt anfall av aftenpostenitt etter at flytting ble meldt. :)

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

BorisA

Sitat fra: Bebben på august 24, 2012, 00:56:34 AM

Hm - tenkte jeg skulle  legge dette inn på VGD, men får ikke lov til å poste innlegg der plutselig. Har prøvd i et par-tre tråder, men hver gang får jeg meldingen:

Sitat"Informasjon
Innlegget kunne ikke bli lagt til, beklager!"

Har prøvd å logge ut og inn, med samme resultat.  Har også prøvd å logge ut, avslutte nettleseren og logge inn på nytt. Samme resultat.

Du skal se at VGD-serveren har fått et akutt anfall av aftenpostenitt etter at flytting ble meldt. :)
Det samme prøvde jeg, og med samme resultat.
Har de lagt inn et skeptikerfilter?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.