Wayback Machine

Startet av Jostemikk, november 15, 2012, 14:17:08 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Wayback Machine har vært et svært nyttig redskap for å finne fram til MSMs, politikeres og andres forsøk på å slette deler av historien sin. I klimasaken er svært mange av avsløringen kommet nettopp gjennom bruk av denne tjenesten. I linken over har jeg lagt inn VG som søkeparameter, og det viser det samme som alle andre steder, noe seoto var inne på i et innlegg for ikke lenge siden. Wayback Machine har ikke lagret noe som helst siden sommeren 2011.

Nå har vi jo sett at politikere, FN-byråkrater og andre lenge har ønsket å legge begrensninger på Internett. Er det vi ser nå et resultat av maktmenneskers krav om Nett-sensur? Så vidt jeg kan se står det ikke noe om at de har sluttet å lagre nettsider. Vet noen av dere noe om denne saken?

En helt fersk konsekvens for maktmenneskene er jo BBC-saken, som ble avslørt nettopp ved hjelp av Wayback Machine. Skeptisk som jeg er, har jeg gjort meg noen tanker om hvor lenge deres nåværende lager får lov å være tilgjengelig for almenheten.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på november 15, 2012, 14:17:08 PM
Wayback Machine har vært et svært nyttig redskap for å finne fram til MSMs, politikeres og andres forsøk på å slette deler av historien sin. I klimasaken er svært mange av avsløringen kommet nettopp gjennom bruk av denne tjenesten. I linken over har jeg lagt inn VG som søkeparameter, og det viser det samme som alle andre steder, noe seoto var inne på i et innlegg for ikke lenge siden. Wayback Machine har ikke lagret noe som helst siden sommeren 2011.

Dette er ille, det er virkelig ille. Åpenheten på nettet er under angrep.

Vi burde kanskje høre med kommentatorene på Bishop Hill, Maurizio Morabito eller andre om de er klar over dette?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to