James Hansen - en storsvindler

Startet av Jostemikk, november 20, 2012, 19:15:08 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Jeg har som alle vet fulgt temperaturjuksteringene til James Hansen i flere år. Nå har dette tatt av rimelig heftig. Nå har NoTricksZone virkelig slått på stortromma, og det har de gjort ved hjelp av Steven Goddards glimrende avsløringer av de grove temperaturjuksteringene til Hansen og NASA.

Open Call To The New York City Police Department To Report Obvious Fraud Now In Progress AT NASA GISS

What follows is not crazy – it's what we used to call "civic duty" by caring citizens.

This is my open call to the NYPD, 26th Precinct, 520 West 126th Street, New York, NY 10027, Tel. (212) 678-1311, webpage here. This is the precinct responsible for NASA GISS, Columbia University.



I am officially reporting, to the NYC police, NASA-GISS scientist James Hansen, pictured above, for manipulating and falsifying U.S. Government temperature data, with the intent to defraud U.S. citizens. He has been caught red-handed by Steven Goddard and other experts, not just once but on multiple occasions...

EVIDENCE

Hansen's statement in 1999: NASA GISS: Science Briefs: Whither U.S. Climate?, Here Hansen writes:

Empirical evidence does not lend much support to the notion that climate is headed precipitately toward more extreme heat and drought. The drought of 1999 covered a smaller area than the 1988 drought, when the Mississippi almost dried up. And 1988 was a temporary inconvenience as compared with repeated droughts during the 1930s "Dust Bowl" that caused an exodus from the prairies, as chronicled in Steinbeck's Grapes of Wrath. [...]

....in the U.S. there has been little temperature change in the past 50 years, the time of rapidly increasing greenhouse gases — in fact, there was a slight cooling throughout much of the country.


He has since doctored the data and claims today it is warming rapidly.

Yet, look at Hansen's US temperature chart in 1999, source: http://stevengoddard.wordpress/:






Ta også en titt på grafen jeg hentet fra Goddards blogg. Den viser juksteringene fram til tidspunktet James Hansen påsto at USA ikke hadde blitt varmere. Det hadde faktisk blitt kaldere.. Men så juksterte han, og voila!

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Jeg stusser litt på om dette er veien å gå - hvordan skal politiet gripe saken an?

Og kan det ikke føre til at Hansen blir martyr for klimarørsla? Forfulgt av karbonlobbyen.

Uansett, skal bli interessant å se hvordan det utvikler seg.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på november 20, 2012, 22:07:17 PM
Jeg stusser litt på om dette er veien å gå - hvordan skal politiet gripe saken an?

Og kan det ikke føre til at Hansen blir martyr for klimarørsla? Forfulgt av karbonlobbyen.

Uansett, skal bli interessant å se hvordan det utvikler seg.

Dette er da ingen anmeldelse, det er slått på stortromma på samme måte som når Bob Tisdale med krigstyper på WUWT har skrevet: James Hansen, I'm calling you!

Poenget er sitatet fra James Hansens egen publikasjon for drøye ti år siden, der han skriver at USA hadde blitt kaldere de siste 50 år, og at CO2 ikke syntes å få særlig tak der. Dessuten hans ord om at det ikke ville komme noen klimakatastrofe.

Sett bort fra dette, så er det selvfølgelig ikke noe galt med å anmelde offentlig ansatte for svindel med skattebetalernes penger. Hvorfor skulle det være det? Men det er altså ikke det denne saken handler om, det er bare en litt dum overskrift. Derfor valgte jeg selv å kalle Hansen en svindler, noe han visselig er, og nevnte ikke anmeldelse med et ord bortsett fra å sitere hele overskriften.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Flott at de akademiske miljøene har begynt å få opp øynene for svindelen til James Hansen.

The Hockey Schtick - Massive data manipulation at NASA GISS warms most weather stations

In a talk given at the recent EIKE Climate Conference in Germany, Professor Vortrag von Friedrich-Karl Ewert compared the 2010 and 2012 data from 119 randomly selected stations from the NASA GISS temperature records. Prof. Ewert found "All appeared to have been tampered with. His conclusions: changes were made in most stations, probably in all.

Ellers vises flere eksempler, noe jeg og andre har lagt ut mengder av eksempler på her på Klimaforskning. Jeg viser bare ei av bildefilene:

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren