IPCC Special Reports

Startet av seoto, mars 29, 2012, 10:51:53 AM

« forrige - neste »

seoto

Denne gang: IPCC Special Report on Extremes

A Handy Bullshit Button on Disasters and Climate Change


The full IPCC Special Report on Extremes is out today, and I have just gone through the sections in Chapter 4 that deal with disasters and climate change. Kudos to the IPCC -- they have gotten the issue just about right, where "right" means that the report accurately reflects the academic literature on this topic. Over time good science will win out over the rest -- sometimes it just takes a little while.

A few quotable quotes from the report (from Chapter 4):
  • "There is medium evidence and high agreement that long-term trends in normalized losses have not been attributed to natural or anthropogenic climate change"
  • "The statement about the absence of trends in impacts attributable to natural or anthropogenic climate change holds for tropical and extratropical storms and tornados"
  • "The absence of an attributable climate change signal in losses also holds for flood losses"

Les mer HER

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Det er nytt for meg at Norge foreslo SREX-rapporten. Og nå er det igjen vi som kjører løpet med å spre det glade (?) budskap:

"The report was originally proposed in 2008 by Norway and the UN International Strategy for Disaster Reduction."

"In April and May, the report will be presented to policy-makers in half a dozen locations in Latin America, Asia and Africa, with the support of the Norwegian government and the Climate & Development Knowledge Network."


Jostemikk

#2
All denne nettverksbyggingen. Hvilken eksplosjon.

Orker noen her på forumet å ta på seg arbeidet med å sjekke økonomi og annet bak en del av de viktigste NGO vi vet om? Non-governmental organizations virker mest av alt å være det stikk motsatte av ordlyden. Akkurat som våre politikeres messing om større åpenhet, mer demokrati etc.

Finnes eksempler på NGO'er her i landet der det virker som, eller kan dokumenteres, at politikerne bruker dem som et skarpslipt våpen i sin politikk? Finnes eksempler på at lederne av disse NGO'er startet sine karrierer som embetsfolk under de samme politikerne som leder landet vårt i dag?

seoto har gjort et stort arbeide angående dette, og noe av dette er allerede presentert på forumet. Selv har jeg kommentert dette en god del, og også pekt på sammenhenger som virker å være lite populært tankegods hos folk flest.

Hvem melder seg frivillig? Hele klimanettverket synes å være bygget opp rundt disse NGO'ene, og forstår vi ikke dette, hvordan skal vi komme videre? Det virker svært vrient å vinne et slag hvis en ikke vet hvem en kjemper mot, hvor de er, hva de gjør, og dette mistenker jeg å være et understatement. Kanskje burde jeg sagt at det er aldeles umulig å få stoppet galskapen uten denne kunnskapen?

Det er ingen hemmelighet at jeg mener at mange av disse organisasjonene er bygget av politikerne og deres økonomiske støttespillere for de to sistnevnte.

Klarer noen av dere å kunne dokumentere med rimelig grad av sannsynlighet at jeg tar feil, vil dette være svært viktig for meg. Først må jeg svelge en kamel eller to, det er ikke så trivelig, men jeg har klart det før. Dernest kommer det saliggjørende, jeg kan slippe tak i denne villfarelsen, og resultatet av det blir at jeg får minst dobbelt så mye tid å bruke på reelle problemstillinger.

Ender konklusjonen motsatt, NGO'ene er virkelig et våpen skapt av politikk- og maktmennesker for å støtte dem selv, hvem er de viktigste, hvilke av dem bør vi konsentrere oss om? Finnes eksempler på at samme person og grupperinger står bak dannelsen av  flere av de for oss viktigste NGO? I så fall, hvem er de?

Rett og slett, er de forskjellige NGO's i klimasaken så utenforstilt myndighetene som navnet tilsier?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

#3
Sitat fra: seoto på mars 29, 2012, 10:51:53 AM
Denne gang: IPCC Special Report on Extremes

Nå er SREX også omtalt på WUWT

Newsbytes – the SREX feeding frenzy

http://wattsupwiththat.com/2012/03/29/newsbytes-the-srex-feeding-frenzy/#more-60338

seoto

Vi ligger ofte i forkant her på klimaforskning.com   :)

Litt mer i forkant nå, så er vi Morgendagens Nyheter ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på mars 29, 2012, 20:59:49 PM
Vi ligger ofte i forkant her på klimaforskning.com   :)

Litt mer i forkant nå, så er vi Morgendagens Nyheter ;)

Det er flere som ligger litt i forkant
https://twitter.com/#!/JoseCanseco/status/185142483959812096

;)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Ja, den så jeg tidligere i ettermiddag. Mener han at Gore er død, mener han at Gore er "død" fordi han ikke er spesielt aktiv nå, eller mener han at Gore er død fordi han er skrudd i hodet?  8)
Hvem "han" er i "skrudd i hodet" får du selv gjette på ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.