Atomkrig gir atomvinter

Startet av ebye, juni 16, 2012, 18:02:14 PM

« forrige - neste »

ebye

I 1995 ble vi reddet i siste sekund, fra en global atomnedkjøling. Dette er omtalt i en artikkel på forskning.no, fra 25. mai 2012:

Lokal atomkrig gir global klimaendring

http://www.forskning.no/artikler/2012/mai/322686

I følge artikkelen, den gangen var det Boris Jeltsin som var et tastetrykk unna GO, i atomkofferten.

Årsaken til nedkjøling er at støvskyene som utvikles ved atomsprengningen, løftes høyt opp statosfæren og aerosolene blir der i lang tid. Sollyset hindres i å trenge ned til jorda, derav nedkjøling.

Heldigvis, jeg har ikke hørt noe om atomkig, som ledd i klimatilpassning for alle. Ei heller som en måte å få ned den globale temperaturen på. Foreløpig!    8)

Ewer Gladblakk.

SitatHeldigvis, jeg har ikke hørt noe om atomkig, som ledd i klimatilpassning for alle. Ei heller som en måte å få ned den globale temperaturen på. Foreløpig!
Ja, og i bakteppet av den gamle kalde krigen, så er det jo ikke rart at vi trenger en ny knapp å trykke på....men litt fint at den nye krigen tok utgangspunkt i noe mer varmt noe, bare for variasjonens skyld da!...

Topoliseringas krampespasmer gir ingen videre forløsning for mennesket, etter fødselen ivertfall... :-\
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Atomvinteren er kald. Kaldblods. Tidligere supertraver. Atom Vinter! Var den gang jeg nærmest hadde fast adresse på travbanene, og Asbjørn Blihovde fra Gausdal, eier, trener og kusk for Vintern'n, landa i fallskjerm på Bjerke Travbane 10 minutter før løpsstart og vant det nordiske kaldblodsoppgjøret på Bjerke Grand Prix-dagen. Men da ble det ikke kaldt på tråkka. Det varma!

Ellers har jeg dessverre i minnet en publikasjon som nevnte atombomber som løsning på den globale oppvarmingen. Skal se om jeg finner den, men håper jeg husker feil.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

SitatEllers har jeg dessverre i minnet en publikasjon som nevnte atombomber som løsning på den globale oppvarmingen. Skal se om jeg finner den, men håper jeg husker feil.
Håper indelig at du husker feil Joste....og gjør du ikke det, så håper jeg indelig at det er snakk om en skikkelig tulling uten noen annen knapp å trykke på enn den egne lysbryter'n!
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

seoto

Det var en artikkel om det på WUWT:
http://wattsupwiththat.com/2011/04/04/claim-nuclear-tests-stopped-global-warming-in-the-20th-century/

Vancouver Observer hadde en artikkel med sammenlikning til atombomber i mai i år:

Global warming increasing by 400,000 atomic bombs every day

Jeg tror verden holder på å gå av skaftet!

Men da har man kanskje fått en forklaring på hvorfor klodens oppvarmingsperiode bremset opp etter bombene over Japan og alle de prøvesprengningene som ble foretatt?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Det jeg mener å huske er at det er vurdert å bruke atomvåpen for å stoppe "oppvarmingen". Geoingeneering ved hjelp av atombomber.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: ebye på juni 16, 2012, 18:02:14 PM

Årsaken til nedkjøling er at støvskyene som utvikles ved atomsprengningen, løftes høyt opp statosfæren og aerosolene blir der i lang tid. Sollyset hindres i å trenge ned til jorda, derav nedkjøling.


"One nuclear bomb can ruin your whole day".