Slutt på både penger og vett - ny "grønn" energi et musepiss i havet

Startet av Jostemikk, august 18, 2012, 02:10:42 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

Joanne Novas blog er heldigvis oppe og går igjen. Nå har hun en sak om hva som egentlig produserer strøm her på jorda. Dataene er fra U.S. Energy Information Administration, og foruten å klikke på linken for å lese hele saken, ta en titt på denne grafen:

How much electricity do solar and wind make on a global scale? Answer: "Not much"



Det skremmende med grafen er hvor forferdelig mye penger myndighetene i den vestlige verden har kastet bort på denne galskapen. Legg spesielt merke til hvor fullstendig tanketom og blåst bort fra virkeligheten lederen for Australias "Grønne" parti er:

Australian Greens Leader, Senator Christine Milne, thinks that renewables are making electricity cheaper.

15th June 2012 10:46 am:

"There are numerous myths around renewable energy pushed by the coal and gas industry and their champions in both of the old parties. One by one, these myths are being busted by reality, such as renewable energy actually putting downward pressure on electricity prices in parts of Europe and America, as well as in South Australia."


Fornybar energi i Australia presser kraftprisen ned? Så det er vel svært effektivt med solkraft og knottfyring i Australia, da? Skal ta over hele kraftmarkedet?

The Greens will also press the Australian Energy Market Operator to deliver a plan on how to provide 100 per cent renewable energy in the electricity system.

Hva er årsaken til at våre politikere blir stadig mer undermåls?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

SitatHva er årsaken til at våre politikere blir stadig mer undermåls?
Jo, dem ser vel for seg en altfor stor bit av hele den enorme kaka, og det uten å vite annet enn og bare spise, spise, spise av den til trollbuken sprekker med et enormt brak som sannsynligvis bare går ut over undersåttene...? :-\
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på august 18, 2012, 02:10:42 AM
Hva er årsaken til at våre politikere blir stadig mer undermåls?

En del-forutsetning er et skoleverk i den vestlige verden som blir stadig dårligere på realfag, noe som gir folk flest stadig dårligere grunnlag for å vurdere slike spørsmål selvstendig og objektivt. Det som har forsvunnet av realfagsutdanning, er erstattet av en ideologisk-religiøs smørje som gjør situasjonen enda verre.

Stadig flere med slik bakgrunn velger politikere.

Da jeg begynte å interessere meg for klimadebatten, gikk min datter på ungdomsskolen, og jeg så hvilken kvalitet det var på realfagene, og hvilken CAGW-inndoktrinering de ble utsatt for. Nogenlunde det samme gjalt for 3 år på videregående, som nettopp er avsluttet. Nå har hun begynt ved universitetet, og hva forteller hun meg? Jo, ved åpningen av studiet kommer ingen ringere enn SV-leder Audun Solbakken seg opp til talerstolen for å fortelle de vordende studentene at det er de som skal kjempe kampen mot global oppvarming.

Slik er det i Norge idag.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Amatør1 på august 18, 2012, 10:15:19 AM
Sitat fra: Jostemikk på august 18, 2012, 02:10:42 AM
Hva er årsaken til at våre politikere blir stadig mer undermåls?

En del-forutsetning er et skoleverk i den vestlige verden som blir stadig dårligere på realfag, noe som gir folk flest stadig dårligere grunnlag for å vurdere slike spørsmål selvstendig og objektivt. Det som har forsvunnet av realfagsutdanning, er erstattet av en ideologisk-religiøs smørje som gjør situasjonen enda verre.

Stadig flere med slik bakgrunn velger politikere.

Da jeg begynte å interessere meg for klimadebatten, gikk min datter på ungdomsskolen, og jeg så hvilken kvalitet det var på realfagene, og hvilken CAGW-inndoktrinering de ble utsatt for. Nogenlunde det samme gjalt for 3 år på videregående, som nettopp er avsluttet. Nå har hun begynt ved universitetet, og hva forteller hun meg? Jo, ved åpningen av studiet kommer ingen ringere enn SV-leder Audun Solbakken seg opp til talerstolen for å fortelle de vordende studentene at det er de som skal kjempe kampen mot global oppvarming.

Slik er det i Norge idag.

Folk flest ønsker ikke å innse i hvilken grad hjernevask (for å kalle en spade for en spade) blir utført i Norge, og har blitt det lenge. Kanskje fordi de selv er hjernevasket? ;)

Det med Solbakken er virkelig ille! Det blir flere og flere politikere som skylder folket en unnskyldning, ikke bare for å ha ødelagt politiet, men for å ha ødelagt offentlige institusjoner generelt.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Når det gjelder Australia, har jeg gitt opp håpet for det landet - der en løgner (og sannsynligvis kjeltring) sitter i ledelsen. Blir spennende å se om det australske folket til slutt sier "Nok er nok!" og reiser seg til motstand - eller er de fleste allerede altfor hjernevasket?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: Amatør1 på august 18, 2012, 10:15:19 AM
Da jeg begynte å interessere meg for klimadebatten, gikk min datter på ungdomsskolen, og jeg så hvilken kvalitet det var på realfagene, og hvilken CAGW-inndoktrinering de ble utsatt for. Nogenlunde det samme gjalt for 3 år på videregående, som nettopp er avsluttet. Nå har hun begynt ved universitetet, og hva forteller hun meg? Jo, ved åpningen av studiet kommer ingen ringere enn SV-leder Audun Solbakken seg opp til talerstolen for å fortelle de vordende studentene at det er de som skal kjempe kampen mot global oppvarming.

Slik er det i Norge idag.

Takk for, vel, jeg skulle vel heller beklage  ;), historien med Audun Xbakken, Amatør1.
Dette er det grelleste eksempelet jeg har hørt om til nå. Dog, det er faktisk vanskelig å bli overrasket over noe i denne klimakampen. Men det er skremmende når politikerne overtar kunnskapsstyringen. 1984 - på nytt?

Når det gjelder kunnskaper og holdninger i klimaspørsmålet, ser det ut til at UiO råtner på rot. Et annet grellt eksempel er Idefestivalen som ble arrangert i mai 2011, UiO 100 år, og temaet var Klima

http://idefestivalen.uio.no/program-21-mai/

Ta en kikk på programmet. Det var helt og holdent AGW, inntil det ble lagt et press på komiteen om å invitere en skeptiker. Det ble heldigvis Ivar Giæver, han med nobelprisen i fysikk! Han ble invitert etter betydelig motstand. Denne kampen ble referert på tidligere debattsted Aftenposten Debattsentral (APD). Så vidt jeg husker var det Dag Hessen som var særdeles sentral i denne kampen, for å verne AGW-standpunktet.

Et tips om tilstanden i læreboka Tellus 10 (naturfag, ungdomskolen, 10. år) kom også på APD. Indoktrineringen er artikulert (nyord!) i omtaler av Tellus 10, Alt henger sammen med alt (Klimahefte), og Nexus 1VG (naturfag, VGS). Alt er like ille. Det er fossilt CO2 som har skylda! Det kommer ny læreplan for ungdomskolen til neste år. Venter i spenning på det produktet, men er ikke optimist med tanke på at naturen settes i førersetet i denne saken. Men at Xbakken inviteres til studie-intro er hakket verre.

Grunnen til bruk av X i navnet, skyldes min usikkerhet i hva som er best beskrivende: sol, lys eller, ....., kanskje Gassbakken? Jeg gremmes!   :o   ::)   >:(

Jostemikk

Det blir spennende å se om den australske statsministeren blir stilt til ansvar for sine finansielle krumspring. Det som trekker i motsatt retning er at det er privatfolk og bloggere som etterforsker saken. Myndighetene ser ikke særlig interesserte ut i å straffe sin øverste leder.

Jeg har tenkt litt på det der med måten Julia Gillard kom til makten på. Under hele valgkampen var en en av hennes mest uttalte garantier at det ikke ville bli iverksatt noen karbonskatt hvis hun ble statsminister.

Så ble hun valgt etter et av de jevneste valgoppgjørene noen gang, om ikke det jevneste? Og hva var noe av det første hun satte i verk? En knallhard agenda for å innføre karbonskatt.

Jeg forstår rett og slett ikke at det australske folk fant seg i dette. Har de blitt en gjeng med blaute, hjernetomme blautfisker? En gjeng sauer som er så vant til å bli ledet, at de rett og slett ikke lenger er i stand til å opponere?

Men så går jo tankene til vårt eget land. Er vi nordmenn bedre? Har vi ærligere politikere? Er vi tøffere til å ta et oppgjør med svindlende politikere, der vennetjenester og å juge til befolkningen ser ut til å ha blitt regelen, ikke unntaket?

Jeg tror vi er verre enn australierne. Det finnes jo heldigvis unntak. Det finnes mennesker som tør å tenke selv. Trekke egne konklusjoner basert på den kunnskapen de har måttet skaffe seg selv, ikke få servert slik myndighetene best liker det. Dette forumet er et eksempel på nettopp dette. Klimasaken er kanskje den saken som har frembragt flest skeptikere, kanskje med unntak av EU-saken?

Vi må kunne kreve mye mer av våre politikere, som i stadig sterkere grad lar seg styre av de store finansinstitusjonene. Finnes en eneste nasjon i den vestlige verden som har kontroll over sin egen nasjonalbank? Legg gjerne fram dokumentasjon på at dette er tilfellet. Klarer noen det, vil det komme som en meget stor overraskelse på meg. Likeledes med oljeformuen. Kan noen legge fram dokumentasjon på at det norske folk, som er eierne, faktisk kan få råderett over deler av denne gjennom handlinger utført av våre folkevalgte, slik at vi kan ta igjen litt av det gigantiske etterslepet i vedlikehold og utbygging av infrastruktur her i Norge, vil jeg bli svært overrasket.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på august 18, 2012, 11:58:02 AM
Men så går jo tankene til vårt eget land. Er vi nordmenn bedre? Har vi ærligere politikere? Er vi tøffere til å ta et oppgjør med svindlende politikere, der vennetjenester og å juge til befolkningen ser ut til å ha blitt regelen, ikke unntaket?

Nei, vi er langt unna å være tøffe nok. Det politiske systemet har en anakronistisk konstruksjon der vi skal få inntrykk av at det finnes en "høyreside" og en "venstreside" som utgjør klare alternativer i forhold til hverandre. Dette er gunstig for politikerne, men ikke for folk flest. I stadig flere sammenhenger, og i særdeleshet i klimaspørsmålet, ser vi at det på ingen måte eksisterer noe alternativ til den alarmismen dagens regjering representerer. Hvis det uttrykkes kritikk, så er det gjerne Høyre som hevder at regjeringen er for lite ekstrem i klimaspørmålet (de bruker ikke den formuleringen, men det er i realiteten det de sier). Og så har du partiet Venstre, jaja.

Dersom man er kritisk til dagens klimapolitikk, med utganspunkt i det vi vet om det manglende vitenskapelige grunnlaget, hva gjør man så som velger i Norge? Vi vet at en signifikant andel av velgermassen stiller seg kritisk til CAGW som hypotese, men hvordan disse tenker når de stemmer har jeg problemer med å se. Gitt at konsekvensene for galskapen er både konkret og omfattende for både enkeltpersoner og samfunnet, kan jeg ikke se annet enn at det er umulig å stemme på noen av dagens partier, for det er jo å sanksjonere det man er sterk motstander av, uansett hva man stemmer.

Jeg krever derfor fra alle som ønsker min stemme at de på forhånd erklærer CAGW som svindel og derfor noe de vil aktivt bekjempe. Og det vil jeg ha skriftlig, så vi kan saksøke eller på annen måte forfølge vedkommende om han/hun skulle prøve seg på noe ala Julia Gillard etter valget.

Sitat fra: Jostemikk
Jeg tror vi er verre enn australierne. Det finnes jo heldigvis unntak. Det finnes mennesker som tør å tenke selv. Trekke egne konklusjoner basert på den kunnskapen de har måttet skaffe seg selv, ikke få servert slik myndighetene best liker det. Dette forumet er et eksempel på nettopp dette. Klimasaken er kanskje den saken som har frembragt flest skeptikere, kanskje med unntak av EU-saken?

Dette forumet er definitivt et pustehull, og svært mye viktig og interessant sies her. Ja, du har rett i at klimasaken og EU-spørmålet har likhetstrekk. Begge debatter har foregått over lang tid og aktive skeptikere finnes for begge spørsmål. Kanskje ikke så rart, for begge deler koker ned til spørsmål om demokrati, sentralisering av makt og detaljstyring av menneskers liv.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to