Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

jarlgeir

Ebye,
En svært nyttig diskusjon.

Uansett om en del redaksjoner er IPCC-troe (er ikke absolutt alle det da?), så er det noen som gjerne vil ha debatt, og ikke minst flere lesere. Og derfor kan ting slippe gjennom når vi minst venter det.
Det kan også være en del fornuftige folk, evt ferievikarer i disse redaksjonene som ved en "glipp" slipper ting igjennom fra vår side.

Når det gjelder klassekampen, så er grensen nådd for hvor jeg vil sette min fot. Man må da passe på sitt gode navn og rykte?
3 innlegg i Klassekampen, og du kan si takk og farvel til et USA-visum samt at du er garantert at Obama-dronene surrer i luften over ditt bosted!

Prøv heller en Klima-Quiz i Aftenposten. Garantert å skape bølger i klima-andedammen.
It's the sun, stupid!

Jostemikk

På VGD topper nå Josik lista over siste 24 timers mest anbefalte innlegg. Dette er utrolig godt gjort for et innlegg i klimadebatten!

[attachimg=1]

Det glimrende innlegget kan leses her.

Gratulerer, Josik!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Gratulerer, Josik! Det var en fryd å gi deg tommel i formiddag :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Ser man det, nå går det framover. Gratulerer, Josik!

Dette må da være en "første gang noensinne" for den norske klimadebatten i MSM?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Josik

Nå, nå... I all beskjedenhet.....

Men tusen takk for all ros og støtte. Jeg har jo observert at det er delte meninger om det å delta i debatten på VGD, men kanskje kan dette innlegget stå som et eksempel på at det også kan være nyttig å lufte noen tanker en gang i blant.

Trollene på VGD bryr jeg meg lite om. De er der for å ødelegge ethvert forsøk på en meningsfull debatt, og er ikke noe vi får gjort noe med. Det blir vel nesten som å ha flatlus uten å ha tilgang på medisin  :D

For meg er det til tider underholdende å forsøke å provosere fram mest mulig idioti. La folk få lese hvem de egentlig er. Selv er trollene antakelig ikke smarte nok til å forstå at de dermed undergraver sin egen sak.

Og jeg er fornøyd med "Dagens mest anbefalte". Morsomt!
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

ebye

Ja, din serie på VGD er en bragd, Josik. På minst tre måter:

1. Dine klare standpunkter og formidling.
2. Din dokumentasjon.
3. At du holder ut.

Du bryr deg ikke om Forumtrollene - imponerende! De blir for destruktive for meg. Vi liker tydeligvis begge å provosere, men gjør det på litt forskjellige måter. For å være ærlig, det å skaffe dokumentasjonslister slik du gjør, ville kostet meg for mye tid og energi.

Jeg har vært i tenkeboksen, og ser at deltagelse på f. eks. VGD er rene catwalk'n. Forumtrollene viser fram sine "tom- og dumheter". De er sine egne "nyttige idioter".

Jeg ser at f. eks. VGD bare fungerer med nicks. Og jeg ser at min prinsipielle holdning til signatur - fullt navn - foreløpig ikke lar seg kombinere med en løpende, dynamisk og kritisk debatt - i alle medier.

For å følge opp lavenergiforbruket, blir min løsning: færre innlegg, provokasjon mot folk som gjerne og lett eksponerer sitt oppblåste selvbilde. Slik har jeg provosert:

Pål Prestrud, Rasmus Benestad, Olav H. Hygen, Erik Solheim, Erik Alfsen, Siri Kalvig (indirekte), Eystein Jansen.

Jeg innser dessuten at ett av vinnerloddene i klimadebatten faktisk er å delta på de arenaer der AGW-erne blottstiller seg, ubevisst, eller gjerne bevisst!   8)   

jarlgeir

Josik,

Takk for dagens perle:

Det blir vel nesten som å ha flatlus uten å ha tilgang på medisin
It's the sun, stupid!

BorisA

Gratulerer Josik!
Jeg er imponert over din utholdenhet, kunnskap og din klarhet.
Jeg er også innom VGD noen ganger, klarer liksom ikke helt å holde meg unna.
Men jeg har ikke dine kunnskaper og utholdenhet.
Av og til må jeg få utløp for min oppgitthet over klimagalskapen og det generelle svartsynet som preger (C)AGW-erne.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på juni 07, 2012, 23:47:18 PM
På VGD topper nå Josik lista over siste 24 timers mest anbefalte innlegg. Dette er utrolig godt gjort for et innlegg i klimadebatten!

[attachimg=1]

Det glimrende innlegget kan leses her.

Gratulerer, Josik!

VEL FORTJENT!  8)

Ikke mer å si om det.

Ewer Gladblakk.

Er så enig med så mange her, og der (på VGD), Josik!
Supperlativene er i grunn ganske oppbrukt av de andre, så jeg nøyer meg bare med å si, tusen takk! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Amatør1

Innlegget ligger fortsatt som mest anbefalt (for øyeblikket 11, var 13 igår)!

Hvis det er noen som ikke har vært der, inn og klikk, kan jo være greit å ha det stående på topp, foran fotballen!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Nå er ikke Rio-21 primært et klimatoppmøte, men dog. Denne siden er Brasiliansk, men gjør som meg, nyt alle de flotte bildene av vinter i Brasil. Kulderekordene står i kø.

Metsul Blog - Brasiliansk blog med vakre vinterbilder fra by og bygd i Brasil.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Spiller ingen rolle.
En gang CAGW'er, alltid CAGW'er.
Om isfjellene hadde drevet forbi Cobacabana-stranden, så ville ikke det ha endret noe som helst.
Det hadde bare vært enda et bevis på den globale oppvarmingen.

En annen ting:
Leste utenpå Illustrert Vitenskap i butikken i går, og der stod det:
Vindmøller mer effektive en noen sinne.

Er det mulig?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Rett og slett VGD, der trollene nå på saklig vis blir plukket i fillebiter så det er en fryd.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Skulle kanskje hete KG - Klubbens Gang, og KGD?