Bokinnsamling til Jones

Startet av Amatør1, november 27, 2011, 21:55:25 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Det er ut til at mange har moro av å bestille bøker fra Amazon med mottaker: Phil Jones, UEA

Det er snakk om "The Complete Idiot's Guide to Microsoft Excel 2010"   ;D ;D ;D  :o



Jeg ser for meg hvor glad Phil blir av noen hundre kopier av denne boka til Jul ...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Jeg synes vel dette tenderer mot mobbing og vil ikke støtte noe slikt.

Derimot skulle jeg gladelig ha kjøpt "The Hockey Stick Illusion" i julegave til Pål Prestrud og Eystein Jansen, hvis jeg hadde den fjerneste tro på at de kom til å lese den.

Når man i e-postene ser hvor godt politbyrået i klimarørsla følger med på skeptikernes argumenter, vil jeg nok tro at Phil Jones, eller i hvert fall noen av hans nære medarbeidere, allerede har lest den.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på november 27, 2011, 22:00:28 PM
Jeg synes vel dette tenderer mot mobbing og vil ikke støtte noe slikt.

Du har selvfølgelig mye rett i dette, men av og til er det deilig å være litt slem og le av at noen har funnet på slikt  8)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Helt uenig med deg, Bebben. Dette er en av hovedfigurene i AGW-såga. En av toppfigurene i The Team. En person som har fjernet seg selv så forbannet langt fra virkelighetens verden at det ikke er til å forstå. Dette må det være lov å le av. Det døde 250 mennesker per døgn i Storbritannia forrige vinter på grunn av mangel på levering av el-kraft, eller det faktum at strømprisene var skrudd i været. Dette er mennesker som man mener døde kun på grunn av den galskapen som har skjedd.

Denne bokbestillingen er et resultat av en fortvilt avmaktsfølelse hos mennesker som gang på gang har sett at Phil Jones har sluppet unna med de mest hårreisende brudd på lov, folkeskikk og forskningsetiske regler.

Og hvilke problemer vil dette innebære for Phil Jones? Han får fyre på peisen med disse bøkene. Bokbrenning er noe disse menneskene synes å støtte. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på november 27, 2011, 21:55:25 PM
Det er ut til at mange har moro av å bestille bøker fra Amazon med mottaker: Phil Jones, UEA




Jeg ser for meg hvor glad Phil blir av noen hundre kopier av denne boka til Jul ...

Hvis han får for mange, tar jeg gjerne en....

ConTrari

#6
Tungt skyts rulles frem av Eschenbach i dette åpne brevet til Phil Jones, der hele den gamle striden om data for HadCRUT3 tas opp i full bredde, sett i lys av interne meningsutvekslinger i UEA som kommer frem i ClimateGate eposter.

Dave Palmer, med ansvar for FOI-forespørsler, har en stri tørn med å forklare hvorfor disse dataene, som de først skrev befant seg på spesifikke nettsteder, rett og slett ikke kan spores opp...:


"Internally, the emails (#3298) show that at this time Dave Palmer was discussing these questions with you, saying:

    Phil/Michael,

    As expected, Mr. Eschenbach is not satisfied with our most recent letter.  I guess the essential question is whether we have the list of actual sites used for HadCRUT3 [global temperature reconstruction], and if not, who does....

And indeed, that is a very important question, Dr. Jones. Did the CRU have a list of the actual sites used for HadCRUT3?

Incredibly, the only conclusion can be that the answer was "No", because subsequently Mr. Palmer wrote back to me and said that UEA was not able to identify the locations on the web where the information was available."


Må bare føye til denne eposten fra Palmer, som ser ut til å være totaløt forvirret, men prøver heltemodig å finne sannheten:

"Gents,

My head is beginning to spin here but I read this as meaning that he wants the raw station data; we don't know which data belongs to which station, correct?  Our letter stated:

"We can, however, send a list of all stations used, but without sources. This would include locations, names and lengths of record, although the latter are no guide as to the completeness of the series."

Can we put this on the web?  Perhaps I am being really thick here but I'm not sure if putting this on the web will actually satisfy Mr. Eschenbach – we've said we don't have data sources, he says the external websites don't have them, so who does?"


http://wattsupwiththat.com/2011/11/27/an-open-letter-to-dr-phil-jones-of-the-uea-cru/

Ærlig talt, jeg tror ikke selv 200 kopier av Excel-boken vil hjelpe...

Bebben

Jostemikk:

SitatHelt uenig med deg, Bebben.

Selv om du har rett i det du skriver, er jeg likevel uenig i den grad dette går for mye på selve personen. Det er ingen tvil om at Phl Jones var langt nede etter Climategate 1.0, og hvis ikke Gutteklubben Grei hadde kommet inn og berget ham, hadde han kanskje forsvunnet ut over sidelinjen slik George Monbiot tok til orde for.

Det som er mitt ærend, er å mane til litt forsiktighet og ikke fremstå som en hevngjerrig gjeng a la de som klippet håret av "tyskertøsene" etter krigen. La oss kort og godt være bedre enn dem, så ikke "deres Josik" kan spørre "hva er galt med klimaskeptikerne og deres medløpere..." - jeg tar til orde for å holde litt igjen, spesielt når det gjelder person - ikke på sak.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Jeg er enig i de menneskelige aspektene du nevner, Bebben. Rent taktisk har du nok også helt rett. Men dette mener jeg det må være lov å le av. Phil Jones kan jo ta bilder av stabelen og publisere dem. Kanskje han kan stå ved siden av stabelen med et bredt glis, og legge ut en undertittel: Akkurat denne stabelen fortjente jeg! ;)

Når det gjelder hevngjerrighet, så er dette noe jeg har tenkt mye på angående klimasaken. Jeg mener at vi må ta et oppgjør med de som har stått bak, og da mener alt fra Paleoklimatologer via MSM til politikerne. For ikke å si store deler av forskjellige lands akademiske miljøer. De har vært en gjeng med feiginger som har uttalt seg bombastisk, stort sett uten å ha noen som helst kunnskap om det de har uttalt seg bombastisk om. Kun en misforstått kollegial beskyttelse. Vi behøver ikke bli gammeltestamentlig hevngjerrige, men noe bør vel gjøres, for det de har stått bak har fått tragiske konsekvenser. Og ingen vil vel at andre tvilsomme mennesker skal få se at slikt som dette kan foregå ustraffet?

Når paleoklimatologer jukser og bedrar slik at mennesker mister livet, da får de priser. Når Al Gore juger så det renner av ham og tjener hundrevis av millioner, da får han Fredsprisen.

Jeg har ikke noe godt svar på alt dette, Bebben. Bare mange tanker. Synes personlig at Jones har fortjent hvert eksemplar han får av boken. Men rent menneskelig og taktisk sett, setter jeg større pris på dine tanker om dette enn mine egne.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 27, 2011, 23:04:20 PM
Vi behøver ikke bli gammeltestamentlig hevngjerrige, men noe bør vel gjøres, for det de har stått bak har fått tragiske konsekvenser.

Øye for øye, graf for graf.

Jostemikk

Kølle for kølle, graf for graf.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari