Klimajulekalender 2011

Startet av ebye, desember 01, 2011, 00:00:29 AM

« forrige - neste »

Bebben

Hm, det slår meg at jul og klima er tett knyttet til hverandre i og med at klimakonferansene de siste årene viser en klar korrelasjon med begynnelsen på adventstiden.

Som om ikke dette var nok, har vi åpningen av Julegata, som kommer samtidig med åpningen av Climategate.

Står Julenissen bak? Vanskelig å si, anonyme kilder vil ha det til at Julenissen av bakenforliggende åpenbare grunner (eller av baken-for-liggende grunner som ble åpenbart) vil ha slutt på vedfyring i peisene, og således er en "varmist". Andre vil ha det til at han er gått lei av kulden, men er snurt fordi han aldri blir invitert til klimakonferanser i Mexico, Bali, Bahamas, Tahiti osv.

Vi undrer oss og følger med på begivenhetenes gang....
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Det du skriver, Bebben, gir jo assosiasjoner til adventstiden. Betyr det at gavene deles ut på den 24. konferansen?
Hva vil gavene bli? Kanskje falske profeter servert med eple i munnen og svisker som tilbehør slik at de kan fordøyes lettere?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Vi kan alle se frem til COP 24, som kommer i 2018. Da er det bare to år igjen til vi skal ha fjernet 20 - 30 % CO2. Regnskapets , eller Gasskapets time trenger seg på.

Jeg er mest redd for Cava'n og Farris'n. Det blir heller whisky on the rocks, hvis det er is igjen da. For, blir det strømrasjonering, ja så går det nok først utover ismaskinene!

ebye

HO, HO - er det noen snille kvotebarn her?

Klimaluke 4.


Dette er årets Klimajulekalender. Det kommer en ny luke hver dag, frem til 24. desember. Snart God Jul!

Jostemikk

Etter prinsippet "Løp og kjøp!"? Hmm, dårlig kondis og rett før jul med julegavehandel og greier. Tror jeg drøyer den kvotehandelen litt. Er det greit hvis jeg utsetter det 10 år? ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

 Kan utsetta det i 20 år for min del ;D
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

ebye

HO, HO - er det noen stille klimabarn her?

Klimaluke 5.


Dette er årets Klimajulekalender. Det kommer en ny luke hver dag, frem til 24. desember. Snart God Jul!

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Ja, det skulle ikke forundre meg om graven og Durban blir synonymer ;).

ConTrari

Sitat fra: ebye på desember 05, 2011, 08:15:40 AM
Ja, det skulle ikke forundre meg om graven og Durban blir synonymer ;).

For å sitere min gamle lærer ved påsketider:

"Jesus brast og graven lever!"

ebye

Sitat fra: seoto på desember 02, 2011, 09:54:09 AM

Takk for tiltaket med adventskalender, Ebye - det er flott! Sitter og tenker på om jeg skulle samle dem på en egen side etter hvert som de dukker opp.

Nå har det blitt et flott oppslag, seoto. Jeg kommer faktisk i litt julestemning.

seoto

Fint at du fant det :) Nå mangler det bare litt julemusikk, men det er det kanskje best å la være ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

HO, HO - er det noen snille klimareisebarn her?

Klimaluke 6.

ConTrari

Sitat fra: ebye på desember 06, 2011, 00:00:59 AM
HO, HO - er det noen snille klimareisebarn her?

Klimaluke 6.

Mongstad to Earth:

"A small step for me, a giant plunge for my climate credibility."


ebye

Det virker litt fremmedartet å skulle se Erik S og Jens S i Vernedresser, på Mongstad med CO2-nett for innfangning. Og da hører jeg:

Et kjempeskritt for oss to, et nanoskopisk bidrag i global sammenheng.

Jeg savner Balle Klorin!