Haha - den satt!

Startet av Bebben, desember 22, 2012, 22:01:22 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Sitat fra: P. Tuvnes på februar 16, 2013, 00:19:53 AM
Gratis evigvarende tilbakestrålingsenergi
http://climateofsophistry.files.wordpress.com/2012/11/ipcc_oven.png

Hentet fra bloggen til Joseph E. Postma her
http://climateofsophistry.com/2012/12/15/the-fraud-of-the-atmospheric-greenhouse-effect-part-6-the-stupidity-of-backradiation/

Bare så synd at det ikke virker  :'(

Er samme måten jeg varmer meg på om vinteren, Tuvnes. Har ikke råd til verken ved eller strøm, så da tok jeg lærdom av den dypsindige vitenskapen IPCC legger til grunn. Jeg kler meg rett og slett naken, og går ut og stiller meg 10 cm fra aluminiumsflaggstanga. -30 C. Kaldt til å begynne med, selvfølgelig, før det kaldere objektet (flaggstanga) har gjort det varmere objektet (meg) varmere. Dette i sin tur gjør jo at det varmere objektet (jeg) gjør det kaldere (flaggstanga) enda varmere. Iløpet av noen lynraske slike varmeutvekslinger, må jeg rett og slett trekke meg unna før både flaggstanga og jeg tar fyr. Det fungerer faktisk så godt dette at snøen har blitt borte rundt flaggstanga i en diameter på 50 meter, og i morgen må jeg ut med grassklipperen for første gang i år.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: Telehiv på februar 16, 2013, 00:25:58 AM
Fabelaktig morsomt, Tuvnes!

Jeg lo så skrekkelig at jeg brente meg på den iskalde kyllingen (tror jeg...eller var det bare solstikk?)

God helg!

Oops tele, kan ha vært tilbakestråling med positiv feedback... pass deg for kalde ting.  ;D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Joste, du har vel elektrisk gressklipper (slik som klimavennlige meg, med hele 12 kvadratmeter mose & løvetann å klippe)?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på februar 16, 2013, 00:55:42 AM
Joste, du har vel elektrisk gressklipper (slik som klimavennlige meg, med hele 12 kvadratmeter mose & løvetann å klippe)?

Går på damptrykk skapt av oppvarmende tilbakestråling etter Spencer-metoden, Bebben. Har bygget den selv, og valgte å kalle den YVCOCMWOEWS.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: Spiren på februar 15, 2013, 23:18:35 PM
Det er for dårligt, når videnskabsmenn ikke klarer å finne anus til moder jord, som er det eneste sikre sted å ta temperaturen, om der må stilles en sikker diagnose.  ;D

Jeg ble litt inspirert av dette innlegget i "debatten" i en tråd på VGD ... jeg opplyste om at Jorden umulig kunne ha en (1) temperatur når ikke en gang det rommet jeg sitter i, har det... og prøvde vel egentlig bare å poengtere at "global temperatur" er en "misnomer" for noe som ikke finnes - det som finnes, er jo indekser a la børsindeksen - noen kurser er høye, andre er lave, og noen stiger og noen faller osv... men altså, som "fysisk størrelse" er det en umulighet at Jorden har en temperatur.

Av en eller annen grunn tenkte jeg at dette var ukontroversielt å si, men jeg hadde visst bannet i kjerka, for her kommer en viss Bjarne Mikael og kan opplyse meg om følgende:

SitatOg der ble det matematiske begrepet "gjennomsnitt" fornektet; i ekte Ivar Giæver-stil. Hva blir det neste som fornektes, tro? Pluss, minus...eller kanskje multiplisering?

Så det er ikke måte på hva jeg har fornektet ved å påpeke et enkelt faktum ... håper PST ikke får snusen i saken, enn si Aftenposten, Sannhetsministeriet v/Pål Prestrud eller Erik Solheim...

Inspirert av denne tråden la jeg imidlertid inn følgende svar:

SitatBeklager hvis jeg brukte for vanskelige ord for deg Bjarne.

Med "indeks" mente jeg noe slikt som "gjennomsnittet av et representativt utvalg".

Jeg har altså ikke "fornektet" at det finnes en, eller rettere sagt flere, "temperaturindekser" for jorden. Jeg har bare påpekt at det ikke finnes en (1) "global temperatur".

Hvis du virkelig mener at det finnes 1 global temperatur, bør du hurtigst mulig finne det stedet i verden der du best kan plassere termometeret. Jeg regner med du vet hvor dette er når det er din egen temperatur som skal måles.

Lykke til!

Så takk for inspirasjonen Spiren!  :D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Sitat fra: Jostemikk på februar 16, 2013, 01:07:13 AM
Sitat fra: Bebben på februar 16, 2013, 00:55:42 AM
Joste, du har vel elektrisk gressklipper (slik som klimavennlige meg, med hele 12 kvadratmeter mose & løvetann å klippe)?

Går på damptrykk skapt av oppvarmende tilbakestråling etter Spencer-metoden, Bebben. Har bygget den selv, og valgte å kalle den YVCOCMWOEWS.

Suverent Joste! Håper den ikke går altfor varm når tilbakestrålingen kommer tilbake!
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Spiren

Bare hyggeligt Bebben.

Han vil aldrig finde den åbning. Sikkert tror han, det er ørene, og da er det klart. Termometret vil blive på 0 ingen udslag av noen art.  ;D
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Sitat fra: Jostemikk på februar 15, 2013, 23:32:56 PM
Sitat fra: Gloføken på februar 15, 2013, 23:29:29 PM
;D ;D ;D  Dem er vel ikke i stand til å finne sitt eget heller, tenker jeg ;D

Å jo. De har hodet godt plassert forlengst.

Her har vi en klimaforsker som sjekker mulige målepunkter for temperatur.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#23
Sitat fra: Bebben på februar 16, 2013, 01:13:53 AM
Jeg ble litt inspirert av dette innlegget i "debatten" i en tråd på VGD ... jeg opplyste om at Jorden umulig kunne ha en (1) temperatur når ikke en gang det rommet jeg sitter i, har det... og prøvde vel egentlig bare å poengtere at "global temperatur" er en "misnomer" for noe som ikke finnes - det som finnes, er jo indekser a la børsindeksen - noen kurser er høye, andre er lave, og noen stiger og noen faller osv... men altså, som "fysisk størrelse" er det en umulighet at Jorden har en temperatur.

Av en eller annen grunn tenkte jeg at dette var ukontroversielt å si, men jeg hadde visst bannet i kjerka, for her kommer en viss Bjarne Mikael og kan opplyse meg om følgende:

SitatOg der ble det matematiske begrepet "gjennomsnitt" fornektet; i ekte Ivar Giæver-stil. Hva blir det neste som fornektes, tro? Pluss, minus...eller kanskje multiplisering?

Så det er ikke måte på hva jeg har fornektet ved å påpeke et enkelt faktum ... håper PST ikke får snusen i saken, enn si Aftenposten, Sannhetsministeriet v/Pål Prestrud eller Erik Solheim...

Jeg sa det samme en gang til Dumskalle, en gang tidlig i min karriere som klimadebattant på AD. Det kom han aldri over, og hvis våre veier av og til krysses (sjeldnere og sjeldnere), så drar han alltid opp det jeg sa for 5-6 år siden om akkurat dette poenget.

Det er selvsagt deres akilleshæl: Den parameteren de bruker til å skremme med, er i seg selv meningsløs, og de vet det godt.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to