Ny Climategate?

Startet av Jostemikk, november 22, 2011, 12:03:22 PM

« forrige - neste »

ebye

Jeg har ikke sett noe hos CICERO ennå. Men, de er antakelig avhengig av artikler som er fagfellevurdert.  ;D

ConTrari

Sitat fra: ebye på november 22, 2011, 16:17:25 PM
Jeg har ikke sett noe hos CICERO ennå. Men, de er antakelig avhengig av artikler som er fagfellevurdert.  ;D

Tar nok noe tid å koordinere benektningstaktikken. Som regel mer komplisert å bli enige om hva man IKKE har sagt, enn hva man HAR sagt  8)

Jostemikk

Sitat fra: ebye på november 22, 2011, 16:17:25 PM
Jeg har ikke sett noe hos CICERO ennå. Men, de er antakelig avhengig av artikler som er fagfellevurdert.  ;D

Selv vurderer jeg denne saken å være en gedigen fagfeller. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

For Durban-deltakerne kom nok dette som julekvelden på kjerringa...  :D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Dette må være utrolig nøye planlagt! Første slipp var før København, og nå slipper de e-poster som ser ut for å være enda mer skadelige rett før Durban. Det er akkurat som om de sier: Når dere ikke ville høre på oss første gangen, så ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Den originale nettadressen til zip-mappa er allerede nede, slik som ved Climate-gate1. Eller det er alt for mange tusen som er innpå der. En av leserne på WUWT har lastet den opp på en ny server allerede. Last ned på eget ansvar, men den skal altså være fullstendig virusfri. Ingen har funnet noe som helst. Det finnes ikke en eneste kommentar om noe tull:

http://www.megaupload.com/?d=ROCGBR37
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

For den første Climategate var jeg tilbøyelig til å være enig med Steve McIntyre i at det handlet om Yamal og at timingen i forhold til København-møtet var en tilfeldighet. McIntyre hadde nettopp avslørt Yamal-skandalen på sin blogg... Phil Jones tenkte visst det samme, ettersom han på telefonen sa til en journalist samme dag: "It's about Yamal, I think".

Nå ser dette annerledes ut, forutsatt at det er de samme personene som står bak, naturligvis.

Den vedlagte meldingen er

Sitat/// FOIA 2011 — Background and Context ///

"Over 2.5 billion people live on less than $2 a day."

"Every day nearly 16.000 children die from hunger and related causes."

"One dollar can save a life" — the opposite must also be true.

"Poverty is a death sentence."

"Nations must invest $37 trillion in energy technologies by 2030 to stabilize greenhouse gas emissions at sustainable levels."

Today's decisions should be based on all the information we can get, not on hiding the decline.

This archive contains some 5.000 emails picked from keyword searches. A few remarks and redactions are marked with triple brackets.

The rest, some 220.000, are encrypted for various reasons. We are not planning to publicly release the passphrase.

We could not read every one, but tried to cover the most relevant topics such as...

Formuleringen fra det første e-mailslippet syntes å antyde at de satt på mer, og mange, meg selv inkludert, har spekulert på om/når det ville skje.

Skal mye til hvis dette ikke er en "game-changer". Men det kan selvfølgelig uansett bli gode tider for PR-byrået Open Organization....  ;D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Bebben på november 22, 2011, 17:06:07 PM

Den vedlagte meldingen er

Sitat/// FOIA 2011 — Background and Context ///

"Over 2.5 billion people live on less than $2 a day."

"Every day nearly 16.000 children die from hunger and related causes."

"One dollar can save a life" — the opposite must also be true.

"Poverty is a death sentence."

"Nations must invest $37 trillion in energy technologies by 2030 to stabilize greenhouse gas emissions at sustainable levels."

Today's decisions should be based on all the information we can get, not on hiding the decline.

This archive contains some 5.000 emails picked from keyword searches. A few remarks and redactions are marked with triple brackets.


Får inntrykk av at denne personen ønsker å vise misforholdet mellom verdens fattige og gigantsummene som brukes på klimaforskning (ikke .no) og planlagte klimatiltak?

Jostemikk

Raymond S. Bradley:

I'm sure you agree–the Mann/Jones GRL paper was truly pathetic and should never have been published. I don't want to be associated with that 2000 year "reconstruction".
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

ConTrari: Jepp, de synes å mene at det er galskap å snakke om å bruke trillioner av penger på klimatiltak i stedet for å bruke noen skarve kroner på reelle problemer i dag.



Det er 220 000 krypterte e-poster, men passordfrasen er ikke frigitt.

Snakk om å ha riset på lur bak speilet da...! Oppfør dere nå pent, ellers....

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på november 22, 2011, 12:36:10 PM
Da finnes det altså en ærlig sjel hos Met Office, nemlig Thorne. Phil står det litt verre til med, ConTrari. ;)

Jeg spår storm. Jeg spår sammenbrudd før Durban. Jeg spår bråk og spetakkel. For en måte å starte klimadagen på!

Det blir såpass, ja.
Hadde vært deilig med litt mediaoppstuss i forbindele med den saken.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Hei, BoriA!

Velkommen til forumet! :D

Ja, det blir nok litt huskestua framover. Hva angår media her i landet, har jeg nærmest mistet all tro. De er ikke særlig sannhetssøkende eller politisk uavhengige. Kanskje vi klarer å lage så mye oppmerksomhet om dette rundt om kring, at de til slutt må?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben


SitatHadde vært deilig med litt mediaoppstuss i forbindele med den saken.

Hmm burde vi/har noen tipset avisene? Har de tips per e-post?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Som sagt så gjort, har tipset Dagbladet.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.