Phil Jones løy!

Startet av Jostemikk, november 23, 2011, 11:02:16 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

Denne saken fant jeg hos The Air Vent - I "hardly" see anything which seems damning at all — Michael Mann.

Etter Climategate1 ble Phil Jones midlertidig suspendert fra sin stilling som leder for klimasenteret i East Anglia, CRU. Dette mens man ventet på undersøkelsen, der Phil Jones etter hvert ble avhørt.

Han ble under dette avhøret blant annet spurt om han hadde slettet e-poster som var i direkte tilknytning til FOIA (Freedom of Information Act)-forespørsler. Dette svarte han nei på. Han hadde ikke slettet slike typer e-poster.

Nå har Jeff Id (The Air Vent) lagt ut nye e-poster (Climategate2) som dokumenterer til fulle at Jones slettet e-poster til den store gullmedaljen. Dette er i seg selv et lovbrudd, og å lyve under offentlig avhør er det samme.

Klikk på linken øverst og les denne saken. Det er etter mitt skjønn det skarpeste funnet frem til nå, og det er svært vanskelig å se annet enn at dette må få svært alvorlige konsekvenser for Phil Jones.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

#1
Her fikk jeg svaret på noe jeg har lurt på, nemlig hvordan noen kunne tro at de hadde slettet e-poster ved bare å slette dem fra sin egen e-postkonto:

In the narrowest sense, the very existence of the Climategate emails seems to show that, whatever Jones may or may not have attempted to do, he had not deleted the emails that survived on the back up server.

Så det er nok fra denne back-up-serveren e-postene som nå er frigjort kommer fra. Phil Jones er nok ikke den første som tror at det holder å slette innholdet i egen boks. ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#2
E-post 2368

date: Wed Dec  3 13:31:06 2008
from: Phil Jones <p.jones@uea.ac.uk>
subject: Re: FW: FOI_08-50 ; EIR_08-01
to: "Palmer Dave Mr \(LIB\)" <David.Palmer@uea.ac.uk>

    Dave,
    Do I understand it correctly - if he doesn't pay the £10 we don't have to respond?

    With the earlier FOI requests re David Holland, I wasted a part of a day deleting
    numerous emails and exchanges with almost all the skeptics.  So I have
    virtually nothing.  I even deleted the email that I inadvertently sent.
    There might be some bits of pieces of paper, but I'm not wasting my time
    going through these.

    Cheers
    Phil


Graham Stringer stilte blant annet dette spørsmålet til professor Edward Acton:

Q94 Graham Stringer: Right. I shall look at that. Professor Acton, are you satisfied that these questions weren't asked, that people in your university were sending out e-mails suggesting that e-mails should be deleted and that hasn't been investigated?
Professor Edward Acton: It has been investigated. I have asked them and they have assured me that they have never knowingly deleted e-mails subject to a request.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Phil Jones til The Guardian 24 November 2009:

Jones accepted, though, that the contents of some of the emails were cause for embarrassment: "Some of the emails probably had poorly chosen words and were sent in the heat of the moment, when I was frustrated. I do regret sending some of them. We've not deleted any emails or data here at CRU.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på november 23, 2011, 20:10:26 PM
Phil Jones til The Guardian 24 November 2009:

Jones accepted, though, that the contents of some of the emails were cause for embarrassment: "Some of the emails probably had poorly chosen words and were sent in the heat of the moment, when I was frustrated. I do regret sending some of them. We've not deleted any emails or data here at CRU.

og videre

SitatWe've not deleted any emails or data here at CRU. I would never manipulate the data one bit - I would categorically deny that

En løgner og fornekter. Har dere lagt merke til at alt skeptikere blir beskylt for er suget av eget AGW-bryst?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Jepp. Har lagt merke til det. Jeg fastslår også, aldeles uten blygsel, at klimafornekterne er de som tilhører AGW-leiren. Vi IPCC-skeptikere og The Team-skeptikere, har ikke hatt noen problemer med å snakke om at vi har et klima det jeg har sett. De andre har vesentlig større problemer, da de nekter for at vi har et klima i det hele tatt. Alt har vært padde flatt og likt i hele vår mellomistid.

Alt er snudd på hodet, med andre ord. Råtten argumentasjonsteknikk, og forlengst avslørt. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Jones uttaler seg om Climategate 2.0

After New Leak, Climatologist Takes Case to Public

SitatThe British climatologist ensnared in a major new email leak took his case to the public Wednesday, arguing that his and his colleagues' comments have again been taken out of context.

Så leit å hele tiden bli sitert utenfor kontekst.... Kanskje Jones vil presentere alt det vi hittil ikke har sett? Det er bare det at når det hele blir satt i kontekst så framstår det som mye mer alvorlig enn ved første øyekast.

SitatJones said that his "heart did sink a bit" when he heard about the most recent leak, which apparently consists of old messages held back the first time around.

Sitat
Jones also was asked about a message he wrote suggesting that emails could be deleted to dodge freedom of information requests. Both he and his university have been criticized for obstructionist attitudes toward Britain's right-to-know law, and the university now says it's far more open about sharing its data.

In his response, Jones appeared to suggest that the public need not interest itself in the inner workings of groups such as the International Panel on Climate Change, which produces authoritative reports on the future of the world's weather.

"Why do people need to know who wrote what individual paragraph?" Jones said.

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på november 26, 2011, 22:17:08 PM

In his response, Jones appeared to suggest that the public need not interest itself in the inner workings of groups such as the International Panel on Climate Change, which produces authoritative reports on the future of the world's weather.

"Why do people need to know who wrote what individual paragraph?" Jones said.
[/quote]

Nei. Nei. Ikke mulig. Dette må bli et av de mest klassiske "famous last words". :(
Det er ikke lov å være så dum.

Amatør1

Det blir stadig klarere etter Climategate 2.0 at Jones er inkompetent.

At de (UEA) lar denne løse kanonen uttale seg offentlig er mer enn uforståelig, han vikler seg stadig mer inn i problemer gjennom sine uttalelser. Men etter å ha sett Acton fra høringene fra ~18 måneder siden kan jeg jo forstå det. han satt som verge for Jones også denne gangen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Jeg mener bestemt at mange av medlemmene i The Team ikke er voldsomt intelligente. Eller kanskje de er så hyperintelligente angående et svært snevert felt at det ikke er noe igjen til resten av altet?

Har tatt meg selv i å synes synd på Phil Jones noen ganger, men så velger jeg å avfeie det med at det han har vært en del av er for alvorlig. Har faktisk tenkt tanken på at Jones står fram og innrømmer absolutt alt som har skjedd og blir min store helt her i verden, men jeg var nok ikke helt edru den gang jeg tenkte akkurat den tanken.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 26, 2011, 22:53:56 PM
Jeg mener bestemt at mange av medlemmene i The Team ikke er voldsomt intelligente. Eller kanskje de er så hyperintelligente angående et svært snevert felt at det ikke er noe igjen til resten av altet?

Har tatt meg selv i å synes synd på Phil Jones noen ganger, men så velger jeg å avfeie det med at det han har vært en del av er for alvorlig. Har faktisk tenkt tanken på at Jones står fram og innrømmer absolutt alt som har skjedd og blir min store helt her i verden, men jeg var nok ikke helt edru den gang jeg tenkte akkurat den tanken.

Få ting er så fordummende som helt ukritisk å få full oppbakning for sine fordommer og kjepphester. Det sløver hjernen noe helt forferdelig. De var nok ikke født så dumme! 

Men det er morsomt å leke med tanken om hvem som først kommer til å tilstå. Holder en knapp på Keith Briffa, han ser ut til å spille rollen som "tvilende Thomas" i dette miljøet.

Jostemikk

Enig, ConTrari. Enkelte ganger har det nesten virket som om han ikke har vært medlem av The Team. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 26, 2011, 23:33:23 PM
Enig, ConTrari. Enkelte ganger har det nesten virket som om han ikke har vært medlem av The Team. ;)

Vi har jo sett også i de siste epostene at han kan ha en noe avvikende holdning til "saka", men samtidig følger han lojalt opp hva de store gutta sier. Vet ikke helt hva som er verst, å holde kjeft selv om man har sine tvil, eller bare å kjøre løpet helt ut.


Jostemikk

Forsvant ikke Briffa fra rampelyset for omtrent to år siden?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 27, 2011, 02:43:25 AM
Forsvant ikke Briffa fra rampelyset for omtrent to år siden?

Vet ikke nok om det, dessverre. Men hvis man droppet ut omkring Climategate 1, kunne man jo gjøre seg noen tanker....

Men årringer driver han fortsatt med, så oss vampyrer får være forsiktige:

"He is presently the coordinator of ADVANCE-10K a European Community funded project (involving 15 institutions in 9 countries) using various forms of tree-ring data (ring widths, ring densities and carbon and oxygen isotopes) to reconstruct high-resolution northern European climate change over the last 10,000 years. Beside this principal commitment, Briffa is currently engaged in collaborative tree-ring projects with colleagues in N. America, Russia, S. America (Chile and Argentina) and New Zealand. "

http://www.cru.uea.ac.uk/cru/people/briffa/