Fagforeningen Tekna misbrukes til klimapolitikk

Startet av Amatør1, april 24, 2014, 21:52:51 PM

« forrige - neste »

hetda

Sitat fra: Telehiv på mai 12, 2014, 11:14:31 AM
Her er frimurer-eden, som bare et av mange eksempel på hvilke krefter som mobiliseres når det skal holdes tett i en organisasjon om hva man egentlig tenker og vet:

«Jeg lover og sværger frivilligen, uden tvang og forbeholdenhed, for Gud, den aller høieste, hele Verdens Trefold Store Byggmester, for denne Loges Ordførende Mester og for alle her forsamlede Brødre Frimurere, aldrig på nogensomhelst maade, at røbe Frimurrordenens hemmeligheder som i dag eller i fremtiden maate vorde mig anbetroede, aldrig at tale derom til nogen anden end den, som efter nøiaktige prøver og tegn har undersøgt og erkjendt som en sand Broder af en ægte loge.

Jeg sverger endvidere at jeg hverken selv eller ved andres Medvirkning vil skrive, trykke, skjære, male, tegne eller gravere noget som kan røbe Frimurerordenens Hemmeligheter.

Jeg forbinder og forplikter meg fremdeles til ubrødelig at efterkomme denne Ordens love og statutter, samt med Lydighed og Underdanighed at udføre de Bud og Befalinger, som Den Norske Frimurerordens Stormester og Høieste Styrer, eller hva denne loges Høiværdige Mester i Hans navn meg befale maate.
Jeg skal iakttage disse Pligter som der egner seg en retskaffen Frimurer, samt oppfylde mine skyldigheder og forbindtligheder til Ordenen og denne loge.

Men – skulde jeg handle mod dette mit indgangne Løfte, samtykker jeg i at min hals maa afhugges, Mit hjerte udrives, Min Tunge og mine Indvolde udslides, samt alt kastes i Havets Afgrunn, at mit Legeme maa opbrændes, og dets aske adspredes i Luften, paa det at intet af mig og min Ihukommelse mer maa findes iblandt Mennesker.

Dette lover jeg oprigtigen og i sandhed, saasandt hjælpe mig Gud og Hans hellige Ord.»




.....Som man ser, straffen for å bryte ut av gruppekonsensus er ikke noe å spøke med!


Hemmeligheter? Og jeg som trodde det dreide seg om "menneskets forbedring og foredling".

seoto

Sitat fra: hetda på mai 12, 2014, 15:14:31 PM
Hemmeligheter? Og jeg som trodde det dreide seg om "menneskets forbedring og foredling".

Ja, men det gjør det da - forbedring og foredling av de utvalgte ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Men frimurerne sliter nå, de kommer i direkte konflikt med utslippsproblematikken når de prediker straffen for de frafalne:

"at mit Legeme maa opbrændes, og dets aske adspredes i Luften,..."

Når blir regjeringen handlekraftig mot dette, og smeller til med en skikkelig CO2-avgift?

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Sitat fra: Telehiv på mai 12, 2014, 15:35:00 PM
Men frimurerne sliter nå, de kommer i direkte konflikt med utslippsproblematikken når de prediker straffen for de frafalne:

"at mit Legeme maa opbrændes, og dets aske adspredes i Luften,..."

Når blir regjeringen handlekraftig mot dette, og smeller til med en skikkelig CO2-avgift?

Dersom de gjør dette (CO2-avgift), har jeg bare én ting å si: Når dagen kommer, kjør da mitt legeme gjennom kverna og bruk det til jordforbedring. Av jord er du kommet, og til jord skal du bli ;) Da tror jeg min sjel vil få fred  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

Frimurere og andre håndtverkere, bryner nok nesa si på egne ordtak titt og ofte....det blir liksom sånn med slikt! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

P. Tuvnes

Alle kan nå gå inn på Tekna Klima og se på presentasjonene på video (hvis de gidder) og kommentere.
Jeg oppfordrer flest mulig til å si sin mening om den ensidige stalinistiske propagandaen.
http://forskning.tekna.no/klimakonferanse-for-realister/

Ewer Gladblakk.

SitatKlimatoppmøte i skolen
Det var også en presentasjon av undervisningsopplegget «Klimatoppmøte i skolen», et rollespill om klima for ungdomstrinnet og videregående skole.
Tenk hva alle disse små barna kan!
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

P. Tuvnes

Oppfordrer flere til å kommentere på Tekna Klima her:
http://forskning.tekna.no/klimakonferanse-for-realister/

Erik Bye er kommet med.  Hvis flere med grundig innsikt i klima kan kommentere så kan dette bli gøy.
Sjefsalarmistene i Tekna Klima, Benestad m.fl. leser dette.
Benestads kommentar til meg er uten substans, og jeg skal svare ham, men fint hvis andre også trår til.
Vær saklig (ikke som Borgaas til Bye).

Objektiv

Sitat fra: Jostemikk på mai 11, 2014, 16:11:23 PM
Jeg har jo gjort alt som står i min makt for å forklare leserne av Klimaforskning hva som er svaret på et slikt spørsmål, men hva skal man fortelle en ungdom?
Godt spørsmål. Jeg fikk følgende spørsmål fra en ungdom som tar realfag på videregående:

Hva skal man tro når Stephen Hawking og Michio Kaku m.fl. tror på drivhuseffekten?

Hva svarer man tilbake?

Amatør1

Sitat fra: Objektiv på mai 13, 2014, 22:21:34 PM
Jeg fikk følgende spørsmål fra en ungdom som tar realfag på videregående:

Hva skal man tro når Stephen Hawking og Michio Kaku m.fl. tror på drivhuseffekten?

Hva svarer man tilbake?

Å henvise til hva tilsynelatende autoriteter tror på er en irrelevant og ulogisk feilslutning mht. sannhetsgehalten til påstanden om "drivhuseffekten". Det er rett og slett et mye brukt retorisk knep som du ser igjen og igjen fra alarmistsiden.

Appeal to authority

"Argument from authority (also known as appeal to authority) is a fallacy of defective induction, where it is argued that a statement is correct because the statement is made by a person or source that is commonly regarded as authoritative. The most general structure of this argument is:

This is a fallacy because the truth or falsity of a claim is not related to the authority of the claimant, and because the premises can be true, and the conclusion false (an authoritative claim can turn out to be false). It is also known as argumentum ad verecundiam (Latin: argument to respect) or ipse dixit (Latin: he himself said it).

On the other hand, arguments from authority are an important part of informal logic. Since we cannot have expert knowledge of many subjects, we often rely on the judgments of those who do. There is no fallacy involved in simply arguing that the assertion made by an authority is true. The fallacy only arises when it is claimed or implied that the authority is infallible in principle and can hence be exempted from criticism."





Fortell ungommen at Isaac Newton, kanskje den største vitenskapsmannen som har levet, brukte den største delen av livet sitt som alkymist - han forsøkte å lage gull. Betyr det at alkymi er korrekt vitenskap?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to