Som Fanden leser bibler!

Startet av ebye, januar 13, 2012, 17:22:12 PM

« forrige - neste »

ebye

Dette dreier seg ikke bare om lesing, det gjelder all form for infotransport.

En ting skal alarmistene ha, de har generert et personlig alarmsystem hos meg - bærbart! Så snart jeg registrerer ordet "klimaendring" er hele alarmsystemet satt i verk. Saks for å klippe ut, forstørrelsesglass for å se alt, høreapparatet på fullt, slik at alt blir hørt. Opptakeren på, slik at "ordet" og sammenhengen kan kjøres om og om igjen. Og selvfølgelig: informasjonspiggene ute.

Target er veldefinert: opptrådte ordet "Menneskeskapt"? Og det kan jeg forsikre, det er ikke mye som skal til før dette alarmsystemet er på!  ;) 8)

ConTrari

Sitat fra: ebye på januar 13, 2012, 17:22:12 PM
Dette dreier seg ikke bare om lesing, det gjelder all form for infotransport.

En ting skal alarmistene ha, de har generert et personlig alarmsystem hos meg - bærbart! Så snart jeg registrerer ordet "klimaendring" er hele alarmsystemet satt i verk. Saks for å klippe ut, forstørrelsesglass for å se alt, høreapparatet på fullt, slik at alt blir hørt. Opptakeren på, slik at "ordet" og sammenhengen kan kjøres om og om igjen. Og selvfølgelig: informasjonspiggene ute.

Target er veldefinert: opptrådte ordet "Menneskeskapt"? Og det kan jeg forsikre, det er ikke mye som skal til før dette alarmsystemet er på!  ;) 8)

Target "menneskeskapt" er et greit tegn for oss å se etter, men det slue ved alarmistenes propaganda er at de ofte bare sier "klimaendringer" og folk flest oppfatter det som menneskeskapte sådanne. Blir det for mye motbør, kan de dekke seg bak at de ikke har brukt m-ordet, og satse på at budskapet synker inn hos buskapen likevel.

Ålesleipe er de, det skal de ha.

Ewer Gladblakk.

#2
SitatBlir det for mye motbør, kan de dekke seg bak at de ikke har brukt m-ordet, og satse på at budskapet synker inn hos buskapen likevel.
Hovedbuskapet har kansje mer tenkende hjerner bak pannebrasken og hornfestene, enn det de skjølutnevnte skjefstutene helst vil ha det til....litt mer enn etter det forutvalgte ønsketenknigsprinsippet kansje... :) 

Edit Leif...
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ebye

Sitat fra: ConTrari på januar 13, 2012, 17:34:51 PM
Target "menneskeskapt" er et greit tegn for oss å se etter, men det slue ved alarmistenes propaganda er at de ofte bare sier "klimaendringer" og folk flest oppfatter det som menneskeskapte sådanne. Blir det for mye motbør, kan de dekke seg bak at de ikke har brukt m-ordet, og satse på at budskapet synker inn hos buskapen likevel.

Ålesleipe er de, det skal de ha.

Jeg registrerer at klimaskeptikergenet er lett å få på hos flere, ConTrari, dette ble "dejavue", noe riktig familiært. Når jeg støter på "klimaendringer" er beredskapen på topp. Blir menneskeskapt nevnt? Blir det unevnt? Blir det utrykkelig sagt at vi snakker om det naturlige? Med "klimaendringer" ønsker AGW-erne å formidle "menneskskapt" - sagt eller usagt.

Et eksempel er artikkelen til Kikki Kleiven på forskning.no om Eirik Raudes badetemperatur

http://www.forskning.no/artikler/2012/januar/310085

Den er allerede omtalt her på Forumet

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,256.msg7060.html#msg7060

Kleiven snakker om klimaendringer og skepsisen blir vekket. Og jo da, et stykke ned i artikkelen, i avsnittet Stor konsekvens av liten grad kommer det

Sitat– Hvis vi forstår mer av samspillet mellom temperatur og havsirkulasjon, så kan vi vite mer om de naturlige variasjonene i klimasystemet. Da vet vi samtidig mer om hva som kan dempe eller forsterke de menneskeskapte klimaendringene, og det er viktig informasjon, sier Kleiven
.

Dette er nok bevisst retorikk.

Tidligere ble det brukt utrykket "global oppvarming". Dette ble så statsjustert til "klimaendringer", omtalt og belyst her

http://www.climometrics.org/tu0410.doc

De vet hva de gjør, mulig de er ålesleipe, men avslørt - det blir de!  ;)