Termometerets tale

Startet av Jostemikk, juni 16, 2012, 00:50:24 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

Jeg puttet det i forumet for klimahumor, men det må i så fall være galgenhumor. Egentlig til å gråte av, kanskje? Ta en titt på dette gode, gamle termometeret jeg fant på russisk Wikipedia. Bildet er langt, og jordas gjennomsnittstemperatur er ca. 15 grader. Jeg markerte derfra og oppover med rødt. 0,7 graders temperaturstigning de siste 130 år. Milliarder på milliarder av kroner kastet ut av vinduet. Ufattelige naturødeleggelser, mange av dem uopprettelige, før neste istid kommer og visker hele historien ut i den endelige glemsel.

Og vet dere hva? Selv disse 0,7 gradene på 130 år har de kun klart å få til ved hjelp av juks.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

Veit egentlig ikke om jeg skal le eller gråte jeg, men siden detta ble lagt inn i humortråden, så velger jeg å krampegråte.....det er jo helt vannvittig tragikomiskt!  :-\

(Kjempefin illustrasjon, Jostemikk!)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Takk skal du ha, Ewer. Jeg fikk et sjeldent tilfelle av enkelhet over meg. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

la1goa

Russsiske løsninger, metoder eller vitenskap ikke til å kimsa av. De fleste av deres fly kan fly uten computere da flyet i seg selv er stabilt i motsetning til US's som må ha computere til å fungere. Amerikarene flira fælt da de pellet ut radiorør ut av en MIGen, men de tørka fliret fort da de fant ut at det var det eneste som fungerte hvis en atombombe detonerte i nærheten. Nasa brukte noen millioner dollar til utvikling av kulepenn som kan skrive i vektløs tilstand, russerens løsning var en blyant til 50 øre. Og russrene kan fremdeles sende folk ut i rommet uten computere om bord. Av og til lurer jeg på om ikke enkel matematikk kan løse alle problemer, f.eks. kinesere og kuleramme de visste det meste.

Jeg ser på termometerets oppbygging at det er meget nøyaktig selv om det ser helt 1960russisk  ut.  ;D

Ewer Gladblakk.

SitatJeg fikk et sjeldent tilfelle av enkelhet over meg.
Slike har jeg ofte jeg, Joste, og kan anbefale passende doser av slikt og sånt, ved passende anledninger.....bare sånn for å berge mer av vett og forstand! ;) 
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Ewer Gladblakk.

SitatNasa brukte noen millioner dollar til utvikling av kulepenn som kan skrive i vektløs tilstand, russerens løsning var en blyant til 50 øre.
Ho-ho....husker godt den Knuta, har egentlig ikke slutta å le enda! ;D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

la1goa

Egentlig når jeg ser termometeret så griner jeg, da jeg vet at vi er på full fart i en ny istid. Klimahysterikere hyler om 0.7 grader som mye av det sannnsyligvis er forfalsket. Ørkenene startet sin utbredelse samtidig som vi fikk vår midlertidge oppvarmingsperode på 10000 år på over 10 grader globalt. Når iskappa legger seg over oss så kan ørkenområdene blomstre igjen i 90000 år mens vi må flykte nedover til varmere strøk. For å si det på en annen måte jeg ville trives bedre med krokofanter i elvene våre enn istid. Det kommer en dag om noen millioner år da vi virkelig er ute av istiden som faktisk har vært i noen millioner år, men det gir vel dagens politikere blaffen i da de har forlengst forlatt jordens overflate. 0.7 grader er bare en i senesatt bløff av politikere som ønsker kun å skattelegge folk.  :'(

Amatør1

Sitat fra: la1goa på juni 16, 2012, 01:33:30 AM
Russsiske løsninger, metoder eller vitenskap ikke til å kimsa av. De fleste av deres fly kan fly uten computere da flyet i seg selv er stabilt i motsetning til US's som må ha computere til å fungere. Amerikarene flira fælt da de pellet ut radiorør ut av en MIGen, men de tørka fliret fort da de fant ut at det var det eneste som fungerte hvis en atombombe detonerte i nærheten. Nasa brukte noen millioner dollar til utvikling av kulepenn som kan skrive i vektløs tilstand, russerens løsning var en blyant til 50 øre. Og russrene kan fremdeles sende folk ut i rommet uten computere om bord. Av og til lurer jeg på om ikke enkel matematikk kan løse alle problemer, f.eks. kinesere og kuleramme de visste det meste.

Jeg ser på termometerets oppbygging at det er meget nøyaktig selv om det ser helt 1960russisk  ut.  ;D

Det du peker på her, har betydning utover en tenkt situasjon med atomkrig, Hvis vi skulle få en ny Carrington event, hadde det vørt veldig greit om noe fortsatt virket etterpå....

Amerikanerne kan le så mye de vil av russernes 60-talls-teknologi, men faktum er at idag må NASA leie plass på russernes Sojuz-kapsler hvis de vil utenfor atmosfæren. Jeg har sagt det i 25 år: Romfergeprogrammet var (det er nå historie) en katastrofe fra første stund. NASA er idag mer kjent for svindel med temperaturmålinger enn for teknologisk framskritt, som de en gang stod for.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: la1goa på juni 16, 2012, 02:10:35 AM
0.7 grader er bare en i senesatt bløff av politikere som ønsker kun å skattelegge folk.  :'(

Om det bare hadde begrenset seg til skattlegging. Men det stikker mye dypere enn som så. Disse folkene er kontroll-freaker. Riktignok vil de skattlegge deg til du dør, men de vil også bestemme at du skal bruke diesel i bilen din, for deretter å forby det. Likeledes forbys du å bruke billige og forurensningsfrie lyspærer, og pålegges 50 ganger dyrere "pærer" med kvikksølv, og som gir et dårligere lys. Da er det en hel del andre ting jeg har latt være å nevne som konkret påvirker våre liv i enda mye større grad. Ikke fordi det må gjennomføres, men fordi disse politikerne insisterer på å bruke ren svindel som basis for sine kostbare og ødeleggende vedtak. Det er som kjent ikke vitenskapelig grunnlag for å hevde det politikerne sier om menneskeskapt CO2, men det er vitenskapelig (og juridisk) grunnlag for å kalle NASAs temperaturforfalskninger for svindel.

Noen politikere er så dumme at de ikke forstår dette, men ikke alle. De ledende politikerne vet at det er svindel, men deres ideologi ser det som opportunt å utnytte svindelen til å realisere autoritære politiske omveltninger. Dette er en forbrytelse. Forbrytere skal føres for retten og straffes etter loven.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to