Hvem sa dette?

Startet av Amatør1, juni 16, 2012, 18:29:59 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Riktignok ikke et direkte sitat men:

"...declares that wind farms are hideous, renewables are a waste of space, nuclear power is good, sea level rises aren't a worry, environmentalism has replaced Christianity as the global religion and that we should all be "going mad on" shale gas, which he considers our best energy hope for the immediate future."

Hvem kan det være?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Det må vel være den samme som sier:

It's just the way the humans go that if there's a cause of some sort, a religion starts forming around it. It just so happens that the green religion is now taking over from the Christian religion. I don't think people have noticed that, but it's got all the sort of terms that religions use.

Og dette er vel noe vedkommende har nær kunnskap om?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

jarlgeir

Hans religiøse tilhengere har så vidt jeg vet løst problemet ved å erklære Hr Lovelock for senil.

Disse folkene liker enkle løsninger!
It's the sun, stupid!

Okular

Lovelock litt til sides ...

Passerte en pinsemenighetsbuss (eller noe liknende) i dag til jobb og leste et aldeles glimrende slagord (eller hva en kan kalle noe slikt). Jeg så med en gang for meg Mike Mann stille seg på en stor stein å brøle det ut mot alle sine forferdelige og åpenbart mindreverdige motstandere opp igjennom. Det kan på en måte oppsummere hans generelle holdning til alle kritikere gjennom nå 13-14 år med slakt:

"BE STILL AND KNOW THAT I AM GOD!"  ;D

seoto

Den virker svært passende ;)

Dessverre er det nok ikke bare Mann som har storhetstanker oppi all denne sammenrøringa :(
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.