God sommer!

Startet av ebye, juni 28, 2012, 10:12:56 AM

« forrige - neste »

ebye

Jeg ønsker alle en riktig god og varm sommerferie, med situasjonstilpasset Klimavær.

Her er det like før avreise - ferie 1.

Fordelen med Klimavær er at der har menneskene mulighet for påvirkning. Noe helt annet er det med Miljøværet. Det er nedprioritert!

seoto

En riktig god og sommervarm ferie ønskes deg og alle andre på forumet! :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

God sommer til alle dere. :)

Selv bestilte jeg i forgårs helt spontant en ukes Hellas-ferie i juli.
Hadde egentlig ikke tenkt det, da jeg for 5. året på rad har blitt forspeilet en VARM sommer i Norge.
Men AGW svikter meg igjen, og det ser ut til at sommeren her til lands atter en gang blir av den heller kjølige typen.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ConTrari

Sitat fra: BorisA på juni 28, 2012, 10:30:39 AM
God sommer til alle dere. :)

Selv bestilte jeg i forgårs helt spontant en ukes Hellas-ferie i juli.
Hadde egentlig ikke tenkt det, da jeg for 5. året på rad har blitt forspeilet en VARM sommer i Norge.
Men AGW svikter meg igjen, og det ser ut til at sommeren her til lands atter en gang blir av den heller kjølige typen.

God tur til Hellas! Mitt ønske er at du hjelper grekerne i deres vanskelige situasjon ved å ALLTID be om kvittering. Slik støtter man de ærlige og boikotter de som snyter og jukser.

Telehiv

#4
God sommer til alle, og takk for første halvårs anstrengelser!
Mye uro har vi spredd blant klimaslikkerne så langt, og høsten bør bli en klar vinner!

Personlig vil jeg ofre meg for familiens skjød i sommer (ooppsss, kan den formuleringen misforstås?) og håper derfor dere venter med å skrive de viktige tingene til etter ferien  8)

FERIEANALYSEN AV KLIMAFORUMTROLLENE
Men har tenkt å gjøre et eksperiment i ferien; ta noen stikkprøver og se om de maniske forumtrollene bruker også natt og dag i FELLESFERIEN til å sitte dønn foran skjermen og spre sin primitive klimamisjon.

Deretter, når oversikten er statistisk signifikant (kravet her er 3 uker...ikke 3 tiår som ellers i klimasaker) vil jeg, inspirert av de siste tiders psykiatriske rettsfarser, foreta en privat diagnostisering hvorvidt dette er mennesker som representerer en hittil ukjent karaktertype i fredstid:

1. Klassiske hevdere av "makta-har-alltid-rett-syndromet (= stakkarer som max. fikk stå i mål på guttelaget og som her endelig har funnet et område de kan hevde seg med; jfr. Rinnan-typen på 1,52 som endelig slapp til i 1940) som da typisk er fulle av bevisst og aggressiv (kompenserende) atferd for egen mislykkethet, og tilsvarende blinde for innsikt i egen ondskapsutøvelse og trolling (alternativet for sånne klimavoktere i fredstid er jo å bli fengselsvoktere, ligningsfunksjonærer eller parkeringsvakter).

Evt, at de faller under en mer unnskyldelig diagnose;

2. Faglig uvitende inntil det medynkende (de tror faktisk på sin egen alarmisme) og tror de er utpekte til å frelse andre fra deres skadevold mot verden (SV-ismen og Bjørneboes formyndermennesker; de som vet alt om ditt eget beste men ikke kan forklare med ett vitenskapelig ord om hvorfor)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Det å være motstander av mainstream tenkning og politikk er slett ingen spøk, heller ikke å være i opposisjon til mainstream forskning. Vi har bevis på dette, som f.eks. Semmelweis som i 1847 forsøkte å fortelle andre leger at de burde vaske hendene sine etter obduksjoner! Vi har mange varslere som har fått sine liv ødelagt.
Det kan være farlig å bli "Folkefiender".

Og god ferie i familiens skjød! :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

jarlgeir

Det var en lettere skjødesløs formulering fra Telehiv. Vi venter i spenning på klimaferieanalysen...
It's the sun, stupid!

seoto

Jeg har alltid sett på ordet "skjød" som ivaretakelse, gi trygghet, og trodd at det kom fra verbet "skjøtte". Det å ta i sitt skjød skulle da bli å ta vare på, beskytte. "Hun tok barnet i sitt skjød." Men jeg ser at det har blitt mange misforståelser rundt dette ordet i våre dager, som med så mange andre ord. Folk ser ut for å glemme at de fleste ord har mening, og skal brukes i rett sammenheng. Et typisk eksempel er "I hytt og pine" som er totalt meningsløst, men ingen tenker over det.

Derfor synes jeg det er hyggelig at Tele kan føle seg trygg i familiens skjød i ferien. Jeg antar at han returnerer tryggheten ved å skjøtte godt om sin familie.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

 ;D

seoto,

Var det i "Hytte og vær"?   8)

seoto

Ja, "I hytt og vær" blir omtrent som høyt og lavt, hytter og vær. Og så hadde vi uttrykket "Død og pine!"
Når feil uttrykk blir brukt lenge nok, så begynner de å godtas, selv om de er blitt meningsløse.

Uttale av ord endres også, som f.eks. pollittikker. Jeg vet ikke hva slags "tikker" det er, men det er moderne, og "alle" sier det ;)
Husker første gangen jeg hørte noen på NRK uttale januar og februar med feil trykk. Men kanskje de ikke legger merke til det selv?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

God sommer til alle sammen! :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Joste klarte her mesterlig å komme tilbake til saken, nemlig "God sommer til alle sammen!", noe jeg klarte å snakke meg sidelengs bort fra i min iver etter å demonisere demoner. Heldigvis fikk seoto satt det hele inn i en human ramme. Takk (vær-)gud!

Så igjen: God sommer til alle sammen!

...og så var det over til familiens skjød....
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

Sitat fra: ConTrari på juni 28, 2012, 11:03:03 AM
Sitat fra: BorisA på juni 28, 2012, 10:30:39 AM
God sommer til alle dere. :)

Selv bestilte jeg i forgårs helt spontant en ukes Hellas-ferie i juli.
Hadde egentlig ikke tenkt det, da jeg for 5. året på rad har blitt forspeilet en VARM sommer i Norge.
Men AGW svikter meg igjen, og det ser ut til at sommeren her til lands atter en gang blir av den heller kjølige typen.

God tur til Hellas! Mitt ønske er at du hjelper grekerne i deres vanskelige situasjon ved å ALLTID be om kvittering. Slik støtter man de ærlige og boikotter de som snyter og jukser.
Ja, det skal jeg huske.
Ikke noe tull & juks
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

stjakobs

Har aldri stolt på at det blir varm sommer i Norge. Det blir Italia i juli.


God sommer alle sammen!
"IPCC is a four letter word."

Bebben

God sommer til alle dere... håper det kommer nok regn i juli og august til at det blir bra fiske i "mine" elver....  ;D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!