En klimaversting?? JEG?

Startet av ageof37, september 24, 2012, 12:32:21 PM

« forrige - neste »

ageof37

I dag, i jobbsammenheng har jeg gjort meg skyldig i å fremskynde oppvarmingen av vår kjære planet. Dette gjør meg selvfølgelig vondt. Men, hva skal man tro da, når advarslen på utslippsmediet sier: "Hold fingrene unna ellers forfryser du deg" -72 grader celcius har vel gjerne den effekten på hud og fingre.

Men, jeg må nok en gang beklage at jeg har vært delaktig i å øke tempen på kloden. Skal aldri gjøre det igjen...Hilsen klimaverstingen og 7 stk av denne sorten:

[attachimg=1]
The minut you think you have figured it out... Think again.

Jostemikk

Hehe! Du skal se at CO2-hysteriet fører til at vi må begynne å bruke 100 % oksygen på de flaskene...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

bøvelen

#2
Se dette innlegget fra Drammens Tidene. Hvis alle installerte varmepumpe, ville ikke global oppvarming lenger være noe problem, snarere tvert i mot! Sats på en varmepumpe du også!



(Vet ikke når dette sto i DT, jeg fant den på et annet forum i januar 2011)

ageof37

Dæven! Nå snakker vi rakettforskere av høy rang... :o Jeg har så dårlig samvittighet for mine farlige utslipp i dag (kan misforstås) at jeg sporenstreks reiser hjem og tilintetgjør varmepumpa mi med slegge og motorsag. Ikke rart sommeren har vært kald der jeg bor...

100% oksygen til å slukke brann Joste? Jeg titter gjerne på når du prøver... ;D
The minut you think you have figured it out... Think again.

Telehiv

bøvelen,

hehe, takk for et steikandes morsomt innlegg fra Drammens Tidende! Suveren skribent ute og går der......
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

bøvelen

Linken til leserinnlegget om varmepumpe virket ikke lenger, har lagt den inn på nytt

stjakobs

Dere har vel sett denne blondineløsninga på det globale oppvarmingsproblemet?:

http://www.youtube.com/watch?v=QfSW0A5SRq4

"IPCC is a four letter word."

Bebben

Dagens (hysteriske) næringslivs- og klimanyhet er at Jens Ulltveit-Moe blir "Burgerkonge" - han kjøper Burger King.

Dette er den samme Jens som "brenner for klimaet":

SitatJens Ulltveit-Moe fra Umoe brenner for klimaet og holdt foredrag hvorfor det er penger å hente på fornybar energikapasitet. -- Jeg trodde klimaendringene var noe venstresiden fant opp for å gjøre livene våre vanskeligere. Men så ble jeg omvendt, sier han.

Men gjør han det for å innføre en burgerfri dag i uken?

Ejem, nei målet er nok litt annerledes:

SitatMålet er å endre burgervanene i Skandinavia, og åpne 100 nye butikker i Norden.

(Mine uthevelser.)

Så det spørs nok om forskerne har vært flinke nok i sin formidling til Ulltveit-Moe?  8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Navnet blir nok endret til Klimaburger.
Du betaler CO2-kvote ved kjøp av klimaburger'n, eller kanskje klimakvoteburger eller kvoteburger eller avlatsburger eller??

Bare fantasien setter grenser.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på november 08, 2012, 20:39:50 PM
Hyklingens burgermester?

;D  ;D Var inne på den tanken.

Han burde kanskje utnevnes til ukens klimaluring - en tittel som tildeles til en som er så grønn at vedkommende har lurt seg selv eller andre.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Sitat fra: BorisA på november 08, 2012, 21:39:16 PM
Navnet blir nok endret til Klimaburger.
Du betaler CO2-kvote ved kjøp av klimaburger'n, eller kanskje klimakvoteburger eller kvoteburger eller avlatsburger eller??

Bare fantasien setter grenser.

Må si jeg likte klimaburger Boris!

Men Ulltveit-Moe leser visst ikke forskning.no, som i senere tid har kunnet opplyse oss om at "mors kjøttkaker er verre enn eksos", der

SitatPsykolog vil gje oss spesialtilpassa nett-terapi for å få oss til å ete mindre raudt kjøtt.

og "Spis heller bacon enn biff", fordi

SitatDet slippes ut fire ganger så mye klimagasser per kilo storfe som per kilo svinekjøtt. Grisen spiser korn, som det er mer miljøvennlig å dyrke.

I tillegg var det visst noe med vann - det skal så fryktelig mye vann til å produsere litt kjøtt, for dyrene må jo drikke, må vite. (Selv passer jeg på klimaet ved å drikke rødvin i stedet.)

For Ulltveit-Moe sin del er nok stikkordet "det er penger å hente". Hvilket for øvrig er helt OK for min del - så lenge det ikke er mine skattepenger. Og penger lukter jo som kjent ikke, uansett hvor mange klimafiser som ... klimafisologene? antar må til for å lage en burger. :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!