Hellas, EU og Euro

Startet av Amatør1, mai 23, 2012, 23:57:13 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: seoto på mai 10, 2013, 12:02:15 PM
Nigel Farage i intervju med ABC News/Business den 29. april. Ingen skal beskylde den mannen for å være feig!  ;D

Ahem, noe sier meg at du ikke leser Richard North sin EUreferendum-blogg.  8)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Spiren

Den EU-kritiske Europaparlamentsmedlem Morten Messerchmidt, lancerer en ugentlig nyhedskanal "De EU-aktuelle nyheder".

http://www.youtube.com/watch?v=3pHj-6P8Rh4
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Heldigvis øker styrken hos de som ser galskapen i dagens politiske system. Dersom flere synes at noe er riv, ruskende galt med dagens politikk, vil jeg absolutt anbefale denne artikkelen, og jeg vil anbefale den enda sterkere til de som mener at alt er perfekt i det politiske liv i dag. Jeg vet ikke noe om Arne Herløv Petersen, men jeg kjenner absolutt igjen mine tanker i det han skriver.

Sitat
Den nye klasse af kreative lystløgnere

Af Arne Herløv Petersen

Milovan Djilas skrev i 1953 om den nye klasse, der var opstået i Jugoslavien. Pampere og bureaukrater, der kom til at udgøre en ny, herskende klasse, der levede isoleret fra befolkningen.

Det var denne nye, herskende klasse, disse apparatsjiki, der sad på magten i Sovjetunionen og Kina og til sidst nåede frem til, at de lige så godt kunne rage det hele til sig, genindføre kapitalismen og fordele rovet mellem sig.

Men vi kender også den nye klasse i Danmark. Politikere, der får et folketingsmandat i eksamensgave, når de bliver cand. scient. pol. og derefter er levebrødspolitikere frem til den tidlige og rundhåndede pension. Det, man så ironisk kalder "den kreative klasse", selv om de ikke er kunsterne og kreative, men i reglen spindoktorer, reklamefolk, iscenesættere og andre, der ser det som en livsopgave at skjule den politiske virkelighed så meget som muligt bag et slør af løgn. Substansen forsvinder; det drejer sig ikke længere om, hvad der står i et politisk forlig, men hvordan man kan få det til at tage sig ud. Politik bliver til en form for skuespil, hvor det kun drejer om at spille komedien dygtigt – ikke om hvad man laver. Hvis folk vender sig bort, er det derfor logisk, at komedianterne mener, at de ikke har været tilstrækkelig gode skuespillere – at de ikke har forklaret sig godt nok. Hvis bare de kunne forklare det dumme folk, hvad de gjorde, ville alle bifalde det. Den tanke strejfer dem ikke, at folk sagtens forstår, hvad de gør, og ikke kan lide det. At de er gennemskuet.

Det er meget rammende, at deres foretrukne økonomiske model hedder Dream, for de lever i en drømmeverden. De lever i en lille verden af modetøj og spelt, af reklamer og glimmer; en tryg lille verden, hvor de aldrig møder nogen, der er anderledes end dem selv. De aner ikke, hvad der foregår ude omkring. De er som Marie Antoinette, der ikke kunne fatte, hvorfor folk ikke bare spiste kager, når de nu ikke kunne få brød.

De optræder i forskellige partier, men de har mere til fælles med hinanden end med vælgerne. Hvis de synes, de trænger til lønforhøjelse, vedtager de bare, de skal have flere penge. De taler om krise, men selv mærker de ikke nogen krise.

Der står i deres modeller og lærebøger, at hvis man giver penge til de rige, bruger de rige pengene til investeringer, der skaber arbejdspladser, og så bliver alle rige. Man hælder rigdommen på ovenfra, så siver den ned. Det er det, man kalder Reaganomics, og da den blev brugt i USA, var den en katastrofe. To procent af befolkningen satte sig på det hele – som i Rusland og Kina.

Men lærebøgerne og modellerne er ikke justeret, så man bruger stadig samme opskrift.

Der er krise, siger de, vi må spænde livremmen ind. Men virksomhederne og bankerne har aldrig haft større overskud, aktiekurserne sætter rekord. Den krise, der faktisk er der, er en afsætningskrise som følge af globaliseringen.

Les resten av artikkelen via linken ovenfor.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

En modig mann, som tør å tenke, og ikke minst snakke, utenfor dagens populære mainstream tenking. Hvor snart vil han få litt moderne "waterboard"-behandling?


Forsker Eirik Holmøyvik

Sitat Juridisk brannfakkel fra jus-forsker om overføring av makt til EU:
– Stortinget undergraver den norske Grunnloven
– Stortinget avgir stadig suverenitet til EU uten å følge Grunnlovens §93, slik Grunnloven fastsetter, dokumenterer forsker Eirik Holmøyvik. Justisdepartementets politiske ledelse bekrefter at det er tilfellet.

– Stortinget har i all stillhet endret Grunnloven uten noen formell behandling, ved skritt for skritt å overføre myndighet fra Norge til organer i EU - uten å følge Grunnlovens strenge krav for å gjøre noe slikt.

Det er budskapet fra førsteamanuensis Eirik Holmøyvik ved Det juridiske fakultet, Universitetet i Bergen, i en artikkel i Nytt Norsk Tidsskrift.

Tidsskriftet med artikkelen om Grunnloven og Norges avtaler om overføring av suverenitet, publiseres dagen før årets grunnlovsfeiring.

Les resten ved å følge linken.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på mai 16, 2013, 10:11:29 AM
En modig mann, som tør å tenke, og ikke minst snakke, utenfor dagens populære mainstream tenking. Hvor snart vil han få litt moderne "waterboard"-behandling?


Forsker Eirik Holmøyvik

Sitat Juridisk brannfakkel fra jus-forsker om overføring av makt til EU:
– Stortinget undergraver den norske Grunnloven
– Stortinget avgir stadig suverenitet til EU uten å følge Grunnlovens §93, slik Grunnloven fastsetter, dokumenterer forsker Eirik Holmøyvik. Justisdepartementets politiske ledelse bekrefter at det er tilfellet.

– Stortinget har i all stillhet endret Grunnloven uten noen formell behandling, ved skritt for skritt å overføre myndighet fra Norge til organer i EU - uten å følge Grunnlovens strenge krav for å gjøre noe slikt.

Det er budskapet fra førsteamanuensis Eirik Holmøyvik ved Det juridiske fakultet, Universitetet i Bergen, i en artikkel i Nytt Norsk Tidsskrift.

Tidsskriftet med artikkelen om Grunnloven og Norges avtaler om overføring av suverenitet, publiseres dagen før årets grunnlovsfeiring.

Les resten ved å følge linken.

Dette har jeg nevnt mange ganger, men IPCC-skeptikere flest synes tydeligvis det er helt greit at vi har fått en politisk overklasse som kan bryte alle lover og gagne seg selv og sine uten å bli stilt til ansvar for sine kriminelle handlinger. Det er tryggest å lukke øynene, stikke fingrene i ørene, og hyle lalalalalalala! så høyt man kan. Slik verner man seg fra den virkeligheten man ikke liker.



En av mine første handlinger da vi startet Klimaforskning var å forsøke rette søkelyset og ansvaret mot Stortinget og et dokumentert tilfelle av at en folkevalgt beviselig løy fra Stortingets talerstol, og således skulle vært stilt for Riksrett. Da fikk jeg sporenstreks beskjed om å fjerne illustrasjonen fordi det ikke hørte hjemme på et forum som dette hvis vi ønsket å bli tatt seriøst.

Det er på tide at folk begynner gå i seg selv, stikker fingeren i jorda, og danner seg en oppfatning av virkeligheten, ikke den fiksjonen de ønsker skal være virkelighet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Obelix

Sitat fra: Jostemikk på mai 16, 2013, 10:32:28 AM
Dette har jeg nevnt mange ganger, men IPCC-skeptikere flest synes tydeligvis det er helt greit at vi har fått en politisk overklasse som kan bryte alle lover og gagne seg selv og sine uten å bli stilt til ansvar for sine kriminelle handlinger. Det er tryggest å lukke øynene, stikke fingrene i ørene, og hyle lalalalalalala! så høyt man kan. Slik verner man seg fra den virkeligheten man ikke liker.

En av mine første handlinger da vi startet Klimaforskning var å forsøke rette søkelyset og ansvaret mot Stortinget og et dokumentert tilfelle av at en folkevalgt beviselig løy fra Stortingets talerstol, og således skulle vært stilt for Riksrett. Da fikk jeg sporenstreks beskjed om å fjerne illustrasjonen fordi det ikke hørte hjemme på et forum som dette hvis vi ønsket å bli tatt seriøst.

Det er på tide at folk begynner gå i seg selv, stikker fingeren i jorda, og danner seg en oppfatning av virkeligheten, ikke den fiksjonen de ønsker skal være virkelighet.

Helt enig med deg Jostemikk!

Vi må rette fokuset mot hva våres politikere bedriver med juks og fanteri. Politikere som lyver til oss fra Stortinget fortjener ikke noe annet enn straff - men desverre er "makta" i politiet og rettsvesenet kun logrende hunder for den reelle makta.

Og den "4. statsmakt" er ikke noe bedre de heller, like lydige logrende bikkjer de og.
Så hvis ikke vi som er fornuftige oppegående mennesker tar tak i dette, hvem vil da gjøre det?
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Sitat fra: Obelix på mai 16, 2013, 10:58:45 AM
Og den "4. statsmakt" er ikke noe bedre de heller, like lydige logrende bikkjer de og.
Så hvis ikke vi som er fornuftige oppegående mennesker tar tak i dette, hvem vil da gjøre det?

Der satt du fokus på det hele problematikken dreier seg om, Obelix. Jeg antar at svaret er ingen, og at det har vært slik i tiår. Empati er en mangelvare, mens apati er på sterk frammarsj.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mai 16, 2013, 11:05:32 AM
Sitat fra: Obelix på mai 16, 2013, 10:58:45 AM
Og den "4. statsmakt" er ikke noe bedre de heller, like lydige logrende bikkjer de og.
Så hvis ikke vi som er fornuftige oppegående mennesker tar tak i dette, hvem vil da gjøre det?

Der satt du fokus på det hele problematikken dreier seg om, Obelix. Jeg antar at svaret er ingen, og at det har vært slik i tiår. Empati er en mangelvare, mens apati er på sterk frammarsj.

For min del er jeg så opprørt over denne situasjonen at jeg har problemer med å uttrykke meg klart. Har akkurat kommet hjem, og på veien hørte jeg på radioen NrK "nyhetskanalen", som jeg etter hvert har vennet meg til å skru av helt. Men idag fikk jeg et lite tilbakefall. Hva skjedde?

Jo, oppleseren refererte til en "akademisk undersøkelse av 4000 klimarapporter, og 97% av alle klimaforskere er nå sikre i sin sak om at menneskene står for klimaendringene [de som ikke skjer riktignok]". Hvem stod bak, jo "klimaforskeren John Cook fra Queensland i Australia" [han som egentlig er tegneserietegner, og kompis med Lewandowsky, dere vet]. Cook er jo kjent sjarlatan (for å bruke et pent uttrykk) fra "SkepticalScience". Så hadde men dratt Alfsen fra Bergen inn i studioet for liksom å balansere det, og spurte om han støttet Cooks dommedagsprofetier, noe selvsagt Alfsen gorde til fulle, det var bare noen få år til alt ville være for seint, ja egentlig er det "på overtid" allerede. Ikke et ord om at temperaturen [som ikke kan defineres, og som er jukset med] ikke stiger, tross manipulasjonene, ikke et ord om at CO2-vitenskapen har fått et grunnskudd, og viser seg å være det reine falsum. Ikke et ord om at selv om "vi gjør noe", så vil det ikke være noe målbart klimautslag, bare en avvikling av det moderne samfunn, og overgang til totalitær middelalder.

Så jeg er fullstendig klar over at propagandaen går på høygir, og at motivene er politiske. Den som avgir stemme ved stortingsvalget i år tar på seg et ansvar, for vis meg den politikeren her til lands som med troverdighet avviser denne kriminelle svindelen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Spiren

SitatHeldigvis øker styrken hos de som ser galskapen i dagens politiske system.

Gerald Celente: Om den nye Renaissance og store ikke statslige trend, som nu forandrer verden.

Daily Bell: Hvorfor er Vesten i en så dårlig forfatning?

Gerald Celente: Fordi det drives af en flok dumme mennesker og er skamløst korrupt, der er klart og tydelig. En rip off efter den anden: "insiderhandel handel","High-Frequency"! Hvor mange gange skal det siges, for at borgerne endelig vågner op. Det er korruption overalt, Om det er Spaniens konge eller landet. Eller denne klovn i Frankrig, Minister for, hva ved jeg, dem der faktisk burde tage ansvaret for folk, sørge for at systemet ikke bliver udnyttet, og ikke sende deres penge til offshore banker. De har opdaget, at denne mand har endda nogle millioner i schweiziske "Offshore bankkonti". Så korruption, amoralsk adfærd og dumhed. Det er sykopater på grebene som sidder her, og alle er bange for at kalde tingene ved navn.

http://www.goldseiten.de/artikel/171453--Interview-mit-Gerald-Celente-Teil-1.html
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Sitat fra: Spiren på mai 16, 2013, 18:00:37 PMSå korruption, amoralsk adfærd og dumhed. Det er sykopater på grebene som sidder her, og alle er bange for at kalde tingene ved navn.

Dette har han fullstendig rett i. Ta det siste som eksempel. Hvor mange ganger har jeg helt uten respons her på forumet utfordret folk til å navnsette problemårsakene? Det er så ille nå at en kan lure på hva pokker det er som har gått galt. Er det noe i vaksinene? Et eller annet slags passivitetsserum av kvikksølv som en av 50-tallets eugenikere sa måtte inn i folk for å få dem føyelige?

Jeg kan jo ta en test. En av de mektigste menneskene/familiene på planeten har sponset eugenikk i 100 år, til dels forferdelig stygge saker. Så til utfordringen:

Hvem er dette, og hvem representerer ham/dem i Norge?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Obelix

Sitat fra: Amatør1 på mai 16, 2013, 16:54:17 PM
For min del er jeg så opprørt over denne situasjonen at jeg har problemer med å uttrykke meg klart. Har akkurat kommet hjem, og på veien hørte jeg på radioen NrK "nyhetskanalen", som jeg etter hvert har vennet meg til å skru av helt. Men idag fikk jeg et lite tilbakefall. Hva skjedde?

Helt enig med deg Amatør1.  Det er opprørende å måtte leve i et land med propaganda ala Nord-Korea! Skammelig!!!!
No fear for the real men! No hope for the scared!

Gloføken

Sitat fra: Jostemikk på mai 16, 2013, 18:11:05 PM
Jeg kan jo ta en test. En av de mektigste menneskene/familiene på planeten har sponset eugenikk i 100 år, til dels forferdelig stygge saker. Så til utfordringen:

Hvem er dette, og hvem representerer ham/dem i Norge?

Rockefeller, Stoltenberg og Brundtland.
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

Sitat fra: Gloføken på mai 16, 2013, 22:07:15 PM
Sitat fra: Jostemikk på mai 16, 2013, 18:11:05 PM
Jeg kan jo ta en test. En av de mektigste menneskene/familiene på planeten har sponset eugenikk i 100 år, til dels forferdelig stygge saker. Så til utfordringen:

Hvem er dette, og hvem representerer ham/dem i Norge?

Rockefeller, Stoltenberg og Brundtland.

Bingo! Så enkelt er det. Tenk at ingen andre har turt nevne det unevnelige.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

#283
Sitat fra: Jostemikk på mai 16, 2013, 22:09:44 PM
Bingo! Så enkelt er det. Tenk at ingen andre har turt nevne det unevnelige.

Jeg tror det rett og slett har dukket opp et par nye folkesykdommer,  ugrei kombinasjon sammen med kvikksølv.

http://no.wikipedia.org/wiki/Konjunktivitt

http://no.wikipedia.org/wiki/Tinnitus
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

Sitat fra: Gloføken på mai 16, 2013, 23:11:55 PM
Sitat fra: Jostemikk på mai 16, 2013, 22:09:44 PM
Bingo! Så enkelt er det. Tenk at ingen andre har turt nevne det unevnelige.

Jeg tror det rett og slett har dukket opp et par nye folkesykdommer,  ugrei kombinasjon sammen med kvikksølv.

http://no.wikipedia.org/wiki/Konjunktivitt

http://no.wikipedia.org/wiki/Tinnitus

Du glemte ørevoks...

Jeg tror vi raskt vil få se resultatet av denne folkesykdommen, Gloføken. De siste dager og ukers hendelser angående å ta fra oss taleretten tyder ikke bra, og det hele ser rimelig samkjørt ut med tanke på det voldsomme mediakjøret vi nå ser.

Noen begynner å bli desperate, og desperate mennesker utfører desperate handlinger. Disse handlingene går ofte ut over andre. Desperate politikere og desperate oligarker starter kriger. Det går ut over mange.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren