Klimadiktaturet

Startet av Bebben, august 12, 2012, 21:43:11 PM

« forrige - neste »

Bebben

I lys av ropene på diktatur fra deler av klimarørsla, har jeg sittet og fundert litt på hvordan et slikt diktatur med tilhørende regjering ville se ut.

Klimadiktator: Jørgen Randers.
Propagandaminister med ubegrenset fullmakt til å luke ut alle "banale feil": Pål Prestrud.
Finansminister: Arild Hermstad
Utenriksminister: Knut Alfsen
Olje- og energiminister: Hege "Null Hull" Ulstein
Utdanningsminister: Frederic "jeg-kan-ingenting-jeg" Hauge.
Minister for gledesdreping og dårlig samvittighet: Kari Mari Nordbø
Landbruksminister for klimavennlig landbruk: Pol ... eh... Pål Steigan
Kulturminister med særlig ansvar for dataspill: Helge Drange
Fiskeriminister: Kurt Oddekalv

De andre ministerpostene er jeg litt usikker på, men så mange flinke folk som det er her, kan dere sikkert hjelpe meg/eneveldet. 

Med disse vil vi nok bli et foregangsland for resten av verden, tror dere ikke det?
:)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Listen kan nok suppleres, Bebben. Men så finnes det jo også endel flere dep'er å fylle.

Men har dere sett Phineas & Ferb i mumie-epsioden? (Disney Channel) Herlige norske stemmer, særlig den evig onde Dr. Heinz Doofenschmirz (ond etter en ond barndom med påtvungent arbeid som hagenisse, nå mer resignert: "En gang hadde jeg mål. Det var undermål, men det var mål.")

I denne episoden planlegger den onde doktor å tømme det lokale vassdraget i sjøen for å heve havnivået med 2%, slik at hans noe innenlands beliggende eiendom kommer i strandsonen!

Mye av det som er gjengs sannhet i samfunnet finner man i komedier. Og sånn sett er det et meget godt tegn i tiden at havnivåstigning finner sin plass i komiske tegnefilmer.

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på august 12, 2012, 21:43:11 PM
I lys av ropene på diktatur fra deler av klimarørsla, har jeg sittet og fundert litt på hvordan et slikt diktatur med tilhørende regjering ville se ut.

Klimadiktator: Jørgen Randers.
Propagandaminister med ubegrenset fullmakt til å luke ut alle "banale feil": Pål Prestrud.
Finansminister: Arild Hermstad
Utenriksminister: Knut Alfsen
Olje- og energiminister: Hege "Null Hull" Ulstein
Utdanningsminister: Frederic "jeg-kan-ingenting-jeg" Hauge.
Minister for gledesdreping og dårlig samvittighet: Kari Mari Nordbø
Landbruksminister for klimavennlig landbruk: Pol ... eh... Pål Steigan
Kulturminister med særlig ansvar for dataspill: Helge Drange
Fiskeriminister: Kurt Oddekalv

De andre ministerpostene er jeg litt usikker på, men så mange flinke folk som det er her, kan dere sikkert hjelpe meg/eneveldet. 

Med disse vil vi nok bli et foregangsland for resten av verden, tror dere ikke det?
:)

Med ministerpostene besatt slik har jeg ikke noe valg. Jeg starter et alternativt samfunn i ødemarka. En innbygger. Uten nettdekning og postkasse.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

I lys av de siste dagers debatt er det åpenbart at klimajuntaen må suppleres med to nye ministerposter:

Minister for klimakirke/klimatrosspørsmål: Sigbjørn Grønås.

I tillegg, i lys av den siste posten på WUWT er det åpenbart at vi trenger en Pengekastingsminister med særlig ansvar for kasting av penger etter klima.

Jeg vil tro at denne posten lett vil kunne fylles av Erik Solheim, som jo allerede har relevant erfaring.  8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Nå må du ikke glemme klimakrigsministeren, Bebben. De klimaopposisjonelle skal avlives med titusener av hullspisskuler. Heia Homeland Security, som 22. juli-kommisjonen syntes var en organisasjon som PST skulle arbeidet mye tettere med i forkant 22. juli i fjor.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren