Konkurranse!

Startet av Bebben, september 23, 2012, 02:03:07 AM

« forrige - neste »

Bebben

Jeg sliter stadig mer med å forholde meg til nicket til tidligere Skeptikerskeptiker alias Klimasirkus på VGD, som nå kaller seg Goddard.

Årsaken er at han har tilsneket seg en annen manns navn. De fleste skeptikere (og sikkert alarmister også) vet hvem bloggeren Steve Goddard er. Jeg synes ikke det er redelig opptreden å stjele en annens navn på denne måten, med mindre han skulle ha en likeverdig rett til etternavnet i utgangspunktet, som å hete det selv. Jeg tviler på at dette er tilfelle.

Snu det rundt, og tenk at jeg selv skulle ha kalt meg "Benestad", "Prestrud" eller "Pierrehumbert", eller "Eli Rabett" for den del.

Vel dette var den alvorlige innledningen til humorpoenget. Sirkuset har kanskje ikke tenkt så nøye over hva det innebærer å stjele en annens navn, og i tillegg er det jo ikke lett å få registrert et unikt nick på VGD - noe jeg vet av erfaring.

Humoraspektet er at vi blir nødt til å finne på et nytt nick til ham, i og med at han ikke klarte det selv.

Jeg avventer svar, men vær nå snille og vis litt forståelse for VGD-goddards problem - kanskje endte han opp slik som meg - i raseri og frustrasjon over at selv nick som "BebbensKarbonNummer1684" var .... "allerde tatt".

Vis litt medmenneskelighet altså - en sosiolog eller psykolog vil utvilsomt si at han er en en ressurssterk person.  8)

Nytt nick for VGD-"Goddard"?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

BorisA

Artig konkurranse, Bebben.
Har noen foreløpige forslag:

- Karbonskeptiker
- Goddard Mann Økseskaft (her bruker jeg jo det gamle nicket,  but but...)
- God dag Mann Økseskaft

Det var vel alt i denne omgang.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: Bebben på september 23, 2012, 02:03:07 AM
Årsaken er at han har tilsneket seg en annen manns navn. De fleste skeptikere (og sikkert alarmister også) vet hvem bloggeren Steve Goddard er. Jeg synes ikke det er redelig opptreden å stjele en annens navn på denne måten, med mindre han skulle ha en likeverdig rett til etternavnet i utgangspunktet, som å hete det selv. Jeg tviler på at dette er tilfelle.

Du har helt rett. At dette tillates på VGD forteller endel.

Sitat
Humoraspektet er at vi blir nødt til å finne på et nytt nick til ham, i og med at han ikke klarte det selv.

Har det dukket opp noe som gjør dette enda mer akutt?

Sitat
Jeg avventer svar, men vær nå snille og vis litt forståelse for VGD-goddards problem - kanskje endte han opp slik som meg - i raseri og frustrasjon over at selv nick som "BebbensKarbonNummer1684" var .... "allerde tatt".

Vis litt medmenneskelighet altså - en sosiolog eller psykolog vil utvilsomt si at han er en en ressurssterk person.  8)

Nytt nick for VGD-"Goddard"?

God idé, her må vi vise barmhjertighet og skaffe ham et mer passende nick. Må tenke litt på det.

8)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Jeg reagerte på nicket hans, men fikk som svar at det viste til Goddard Institute, men bildet han valgte motsier jo det. Dessuten har jeg lagt merke til at VGD har fått en skeptiker som heter Trenberth ;)

Kanskje "Goddard" burde valgt "James Hansen" eller noe slikt? Det hadde vært litt ærligere.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på september 23, 2012, 10:55:40 AM
Jeg reagerte på nicket hans, men fikk som svar at det viste til Goddard Institute, men bildet han valgte motsier jo det. Dessuten har jeg lagt merke til at VGD har fått en skeptiker som heter Trenberth ;)

Kanskje "Goddard" burde valgt "James Hansen" eller noe slikt? Det hadde vært litt ærligere.

En mulighet er kanskje:  I pee, si si

;)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Sitat fra: seoto på september 23, 2012, 10:55:40 AM
Jeg reagerte på nicket hans, men fikk som svar at det viste til Goddard Institute, men bildet han valgte motsier jo det. Dessuten har jeg lagt merke til at VGD har fått en skeptiker som heter Trenberth ;)

Kanskje "Goddard" burde valgt "James Hansen" eller noe slikt? Det hadde vært litt ærligere.

Du har et poeng her, og siden vi skeptikere er rimelige folk, trenger begge to et nytt nick.

Kanskje en forkortelse er tingen?

"God" gjør liksom ikke helt susen, så jeg får ta til takke med "Godda".

For Trenberth foreslår jeg "Dear Kev".  8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Hm... skarpe observatører vil ha sett at jeg har overtatt tidligere Sirkusklovn Klimasirkus' gamle avatar... Det begynte som en liten spøk i anledning denne ikke-altfor-alvorlige konkurransen, men nå vurderer jeg å beholde det... sant å si synes jeg jeg kler det bedre enn sirkuset gjorde?

Jadda vet det er litt barnslig men nå er jeg jo litt barnslig av og til...
Vi får se, kanskje jeg bytter det ut med Buzz Aldrin etter hvert.  :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Et kort sekund lurte jeg på om sirkuset var stått opp fra de døde ;) Og så fikk jeg meg en god latter  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: Bebben på oktober 01, 2012, 00:49:57 AM
Hm... skarpe observatører vil ha sett at jeg har overtatt tidligere Sirkusklovn Klimasirkus' gamle avatar... Det begynte som en liten spøk i anledning denne ikke-altfor-alvorlige konkurransen, men nå vurderer jeg å beholde det... sant å si synes jeg jeg kler det bedre enn sirkuset gjorde?

Jadda vet det er litt barnslig men nå er jeg jo litt barnslig av og til...
Vi får se, kanskje jeg bytter det ut med Buzz Aldrin etter hvert.  :)
He he ! 8)
Jeg la faktisk merke til det i går, og jeg humret i skjegget (som jeg ikke har).
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Selv sliter jeg litt med dette, Bebben. Jeg har dannet meg et bilde av deg, og det er et godt bilde. Klimasirkus har ødelagt Groucho Marx for meg. Såpass at jeg ikke lenger kan se ham på TV uten å føle vemmelse. Og nå har du tatt over denne urettferdige, jeg er klar over det,  projiseringen jeg ikke klarer stoppe.

Hmm.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren