Fornøyelig om Monbiot

Startet av Amatør1, september 27, 2012, 16:54:04 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Geoff Chambers, kjent kommentator fra Bishop Hill har ny blogg med en fornøyelig historie om George Monbiot


Apocalypse Close: an Amusement. Chapter One


"[...]

As the National Express coach bumped and ground it's way along the narrow winding lanes of the M54, deftly avoiding potholes and traffic cones, George Moonbat cursed his decision to abjure the advantages of the petrol driven automobile. And to think there was a perfectly serviceable Porsche in one of the family garages somewhere!

He checked his carbon footprint counter. The battery was getting low. 'Must remember to buy some more at the airp... I mean bus station', he thought. Two hundred miles as the crow flies, or 350 by National Express. He'd have to go easy on the carbon for the next few weeks. Still, in London, he'd have the bike...

It was five o'clock in the morning when George had left his stone cottage nestling in the shadow of Cader Stroffig to take the coach for London. At first he had had the vehicle to himself, but luckily his personal carbon counter didn't know that. Was he personally responsible for all the emissions of this lead-spitting, CO2-belching monster during that time? he wondered. Or could he share them with the driver? Poor bugger, his carbon count would surely condemn him to the ultimate circle in the hell we're all heading for.

[...]"


;D

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Artig, Joste ... arrgh Amatør1!

SitatHer forleden dristet jeg meg til å ta VGs klimatest, som er utarbeidet i samarbeid med Vestlandsforskning og Grønn Hverdag. Med lett skrekkblandet fryd satte jeg meg foran PCen. Nå skulle det endelig avgjøres på objektivt vitenskapelig grunnlag om jeg var en klimaversting eller en klimabesting. Det første spørsmålet lød: Hvor ofte spiser du kjøtt til middag? Tenkte jeg det ikke! Det var kjøtt generelt og ikke bare biffen som var problemet. Med et snev av dårlig samvittighet tenkte jeg på salamibrødskiven jeg hadde liggende i matpakken i sykkelvesken. I kjent Gilde-stil besto den nok av lite kjøtt og mye fett. Var animalsk fett også et problem for klimaet, og ikke bare for mine blodårer og min helse? Tenk om det var tilfelle, da kunne vi slå to fluer i en smekk: mindre fett og kjøtt bedrer helsen og redder klimaet. Kosthold, livsstil, slanking og miljø på en gang!

Skrevet av Pål Prestrud i Klima...

Humlum kalte dem for "klimaflagellantene"... :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på oktober 03, 2012, 23:17:46 PM
Artig, Joste ... arrgh Amatør1!

SitatHer forleden dristet jeg meg til å ta VGs klimatest, som er utarbeidet i samarbeid med Vestlandsforskning og Grønn Hverdag. Med lett skrekkblandet fryd satte jeg meg foran PCen. Nå skulle det endelig avgjøres på objektivt vitenskapelig grunnlag om jeg var en klimaversting eller en klimabesting. Det første spørsmålet lød: Hvor ofte spiser du kjøtt til middag? Tenkte jeg det ikke! Det var kjøtt generelt og ikke bare biffen som var problemet. Med et snev av dårlig samvittighet tenkte jeg på salamibrødskiven jeg hadde liggende i matpakken i sykkelvesken. I kjent Gilde-stil besto den nok av lite kjøtt og mye fett. Var animalsk fett også et problem for klimaet, og ikke bare for mine blodårer og min helse? Tenk om det var tilfelle, da kunne vi slå to fluer i en smekk: mindre fett og kjøtt bedrer helsen og redder klimaet. Kosthold, livsstil, slanking og miljø på en gang!

Skrevet av Pål Prestrud i Klima...

Humlum kalte dem for "klimaflagellantene"... :)

Men Prestrud, du spiser altså salamipølse på brød til middag? Eller var det en liten faktafeil som snek seg inn hos deg. Det er vel ikke første gang du svarer på noe annet enn det det spørres om?

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to