VGs forside akkkurat nå

Startet av Jostemikk, november 19, 2012, 12:59:47 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

For ikke så mange år siden ble Se&Hør både latterliggjort og kritisert. I ekspressfart har blant annet VG forlengst passert den tidligere eneren i søppelpresse. Her er et utdrag fra forsiden hos VG akkurat nå.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

[attachimg=6]

[attachimg=7]

[attachimg=8]

[attachimg=9]

[attachimg=10]

[attachimg=11]

[attachimg=12]

[attachimg=13]

[attachimg=14]

[attachimg=15]

[attachimg=16]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Brød og sirkus - aldri har det vært praktisert tydeligere enn i våre dager. Jobben eller NAV sørger for maten, og mediene sørger for sirkuset og forteller deg hva som er "in" og hvor du bør more deg - og hvordan. Å tenke selvstendig har blitt en uønsket egenskap. Man skal være så opptatt av å oppleve og leve ut seg selv at det ikke er tid til tanker. Man må se ut som alle andre, man må snakke som alle andre, man må tenke som alle andre. Individualister er en trussel mot det velsmurte enhetssamfunnet.

Takket være dagens msm tror jeg folk nærmer seg en hjernevaskingstopp. Aldri tidligere i verdens historie har det vært så lett å hjernevaske så mange mennesker, og til og med få dem til å elske det! Internett er en kilde til sann kunnskap og opplysning, men det er sannelig også en enorm kilde til det motsatte!

Og Dagbladet er ikke noe bedre enn VG - hvis de ikke har bedret seg i det siste. Jeg har sluttet å lese Dagbladet.

Jeg oppfordrer alle gravende journalister til å sette opp sin egen internett-avis/blogg! De vil ikke bli rike på det, men de vil kunne være med på å hjelpe folk ut av tornerosesøvnen, og leve med god samvittighet.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Dagbladet er ikke bedre enn VG. For å understreke brød og sirkus-galskapen, her er siste døgns mest anbefalte innlegg på VGD.

[attachimg=1]

Det er så en kan få et snev av oppgitthet, og undres over om det i det hele tatt har noen mening å forsøke å debattere samfunnsproblematikk.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Tja - er ikke VG en foballavis? Det er i hvert fall stort sett det eneste jeg leser der.

Spøk til side så er dette en tendens som har vart i mange år - avisene blir mer og mer lik ukebladene med matoppskrifter osv. Tror ikke det er riktig å legge hele skylden på avisene alene, men det er klart jo mindre relevante de er for samfunnsdebatten jo mindre betydning får de.

Selv har jeg endt med stort sett bare å kjøpe lørdagskryssordet. Da følger det med et gratisbilag som heter Dagbladet, som det hender jeg kikker i. Det er som regel fort gjort. :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på november 19, 2012, 14:29:25 PMSelv har jeg endt med stort sett bare å kjøpe lørdagskryssordet. Da følger det med et gratisbilag som heter Dagbladet, som det hender jeg kikker i. Det er som regel fort gjort. :)

;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren