Klimasirkuskaos - årets klimmasurrehue

Startet av Jostemikk, oktober 29, 2012, 00:05:53 AM

« forrige - neste »

Josik

Jeg kan jo for ordens skyld legge ved mer av mailutvekslinghen med VGD:

[attachimg=1]

De har naturligvis vært klar over "Goddard" i lang tid, men han har tydeligvis hatt frikort av VGD. Og Øyvind hos VGD bløffer og vet det selv.
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Amatør1

Veldig lurt å samle alt på ett sted (denne tråden). Det gjør det lettere å følge opp.

Josik: Ditt siste innlegg er duplikat, så jeg fjerner nummer 2 og lar den første stå.
Ok, du fikset det selv  ;)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Josik

#122
Ved å gå tilbake til episoden med Goddard den 5/12 2012 så ser man at "grov trakassering" overhode ikke var noe tema, i det minste ikke fra min side. Ikke kan jeg memorere noe trakassering heller. Men det var et sinne mot VGD-moderator som nektet å stoppe "Goddard". Dette husker jeg at det ble skrevet kommentarer om, men kan ikke huske at jeg detok der. Jeg hadde det mer moro med å irritere "Goddard" som ble desperat over at hans forsøk på å få sine tråder opp, ikke lyktes.

Den 5/12 2013 var ellers en vanlig Onsdag kveld. Jeg var ikke aleine om å forsøke å "presse" ned spammingen til "Goddard" men var likevel en av de få som ble permanent utestengt. ConTrari hadde for øvrig også sin siste opptreden denne kvelden.

http://vgd.no/profile/ConTrari/

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/side/22
http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/side/23

Et lite tilbakeblikk:

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1744691/tittel/patetiske-moderatorer-og-raatten-redaktoer/innlegg/37363585#post37363585

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1744686/tittel/kjaere-skeptikere/innlegg/37363861#post37363861

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/47903/tittel/re-moekkleie-debattanter/innlegg/37363432#post37363432
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Bebben

Jeg ser nå at Goddas avatar har blitt fjernet.
Jeg tar det som et tegn på at kontoen hans er deaktivert - altså at han er utestengt.

Så spørs det for hvor lang tid og/eller om han dukker opp igjen under et annet nick. En ting er sikkert - han blir lett å kjenne igjen på sin egenartede stil, som vel best kan karakteriseres som "flytende nonsens".
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

VG får indirekte pressestøtte på 215 millioner hvert år.

Om dere velger å gå videre med dette, vil jeg foreslå å kopiere enten Medietilsynet eller muligens Kulturdepartementet  (medieavdelingen?) i all kommunikasjon.

Vi har erfaring fra at direkte henvendelser til mediene i slike saker blir begravet og ikke behandlet, dersom det ikke trekkes inn høyere myndighet. Det er viktig å være presis og saklig.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

#125
"det er utrolig frustrerende å oppleve at det settes fram slike påstander som er gjort her." skriver Moderator-Øyvind. 

Akkurat det kunne han jo tenkt på før han satte fram påstandene, sier jeg.....

Josik og Jamidentredje bes om å kontakte ham direkte, så skal han svare. Han lover samtidig å ikke svare på mange uker, så han kan dere i realiteten avskrive. men send ham en henvendelse. Pass på å ta kopi av teksten, pass så på å kopiere medietilsynet, Kulturdepartementet eller dem dere velger å kopiere på dette.

Ta opp saken med dem uten å vente på svar fra Øyvind. Det er uthalingstaktikk, og den eneste grunnen til at han i det hele tatt later som han vil gi dere ordentlig svar er at det er under vurdering å ta ytterligere skritt i saken.

Svaret som eventuelt skulle komme om noen uker vil være et nonsens-svar uten reelt innhold om saken. Såpass er ikke noen heksekunst å spå.

[attachimg=1 width=550]

http://vgd.no/kultur-og-fritid/vg-debatt/tema/1782248/tittel/serioest-eller-ikke-serioest/innlegg/40227978/#40227978
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Josik

Øyvind har fått følgende melding fra meg:

Hei Øyvind,

Jeg viser til din melding her: http://vgd.no/kultur-og-fritid/vg-debatt/tema/1782248/tittel/serioest-eller-ikke-serioest/innlegg/40227978/#40227978

All historikk er vel dokumentert her, i en tråd som har blitt ganske lang etterhvert: http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1016.105.html

Kort fortalt:

- Profilen "Goddard", som har skapt mye frustrasjon og sinne, spammet ned "Miljø og klima" forumet den 5/12 2012, hvilket han hadde for vane av og til.
- Moderator ble kontaktet gang på gang men gjorde ingen ting.
- Først oppsto mye sinne og frustrasjon både på grunn av spammingen og på grunn av at moderator ikke reagerte.
- Som en motreaksjon på spammingen fra Goddard og på at moderator ikke reagerte, var jeg en av flere som begynte å hente opp gamle tråder. Jeg var hverken ufin eller trakasserende. Mine siste innlegg finner du her: http://vgd.no/profile/Josik/?showall=posts&offset=0 Ingen av disse inneholder noen "grov trakassering" eller noen antydning dertil.
- Så begynte moderator å slette innlegg som påpekte og som klaget over spammingen til Goddard
- Så ble de som var frustrerte over spammingen til Goddard utestengt, mens han som var årsaken til det hele fikk fortsette.

Det oppleves naturligvis veldig urettferdig å bli utestengt på dette grunnlag, spesielt når han som startet det hele og som spammet mest, IKKE fikk noen reaksjon.

Siden Goddard ikke ble utestengt skulle heller ikke jeg blitt det.

Dersom jeg har overtrådt VGD sine regler på en annen og langt grovere måte enn hva Goddard har hatt for vane, vil jeg svært gjerne ha dokumentasjon på dette. Dersom dette ikke finnes, vil jeg at min konto gjenåpnes, at jeg får tilgang til den, og at jeg får en beklagelse for at det er begått urett / en feilbedømmelse.

Fra mitt ståsted er det lett å tolke det på den måten at dette var et bevisst opplegg for å stenge seriøse debattanter ute fordi de hadde feil meninger. Vi ble provosert til å gi en motreaksjon som ellers ikke ville kommet, vi bet på, og moderator fikk en "gyldig grunn" til å stenge oss ute.

Provokatøren og spammeren Goddard derimot var fortsatt velkommen. Dette oser av politikk, hvilket har blitt grundig dokumentert i ettertid.

Du hevder at jeg har kommet med grov trakassering. Som Josik hadde jeg over 1600 innlegg uten at noe slikt ble påtalt, og i VGD sin begrunnelse for utestengelsen den 5/12 2013 ble heller ikke "grov trakassering" nevnt som noen begrunnelse. Jeg kan aldri minnes å engang ha beveget meg i nærheten av hva Goddard hadde som regel å lire av seg. Jeg har ikke behov for å bedrive "grov trakassering". Mitt verktøy er humor og ironi, som er langt bedre virkemidler.

Men har du slik dokumentasjon, og helst dokumentasjon som ikke er relatert til den situasjonsbetingede frustrasjonen som ble skapt av "Goddard" og moderator, så ønsker jeg å se den slik at vi får avsluttet denne saken.

Mvh.

Josik
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Josik

#127
Jeg gikk faktisk i første runde glipp av dette, som jo er helt spesielt grove og alvorlige påstander.

[attachimg=1]

På andre arenaer er jeg en offentlig person, hvilket gjør dette til en for meg meget alvorlig og seriøs sak. Jeg vil gå videre med dette med mindre denne Øyvind kan dokumentere sine påstander.

Stor takk til Amatør_1 som har fått fram denne dokumentasjonen. Dette er faktisk viktigere enn det i første runde ser ut som.
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Josik

#128
Jeg kan for ordens skyld legge til enda litt mer av min mailutveksling med VGD.

[attachimg=1]

Noe seinere kommer Øyvind på banen. Han er ny i jobben og tar faktisk kontakt. Ikke ett ord blir nevnt om "grov trakassering".

[attachimg=2]

På bakgrunn av nye påstander fra denne Øyvind, påstander som overhode ikke framkommer i tidligere mailutvekslinger, vil jeg faktisk vurdere en politianmeldelse med mindre denne Øyvind kommer opp med noe mer konkret. Jeg er ikke ute etter konfrontasjon for konfrontasjonens skyld, men kjenner meg ikke igjen i hans beskrivelse av meg. Både han og hans arbeidsgiver vil bli varslet og jeg vil kreve konkrete svar.
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Amatør1

#129
Sitat fra: Josik på november 17, 2013, 02:27:35 AM
Jeg gikk faktisk i første runde glipp av dette, som jo er helt spesielt grove og alvorlige påstander.

[attachimg=1]

På andre arenaer er jeg en offentlig person, hvilket gjør dette til en for meg meget alvorlig og seriøs sak. Jeg vil gå videre med dette med mindre denne Øyvind kan dokumentere sine påstander.

Stor takk til Amatør_1 som har fått fram denne dokumentasjonen. Dette er faktisk viktigere enn det i første runde ser ut som.

Det er særdeles grove og udokumenterte beskyldninger denne Øyvind kommer med. Han er allerede gjort kjent i dette innlegget med at beskyldningene muligens vil bli vurdert mot norsk lovgivning.

Jeg har sendt deg noen forslag/vurderinger på PM om hva som eventuelt kan være fornuftig å gjøre.

Her advarte jeg Øyvind i god tid på forhånd at hans form for "moderering" bar galt av sted:
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1779762/tittel/svein-e-omdal-vil-stenge-kommentarfelt-og-hindre/innlegg/40202946/#40202946
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Det dette i bunn og grunn handler om er et samfunnsproblem. Dette samfunnsproblemet er toppstyrt. Vi ser resultatet av en politisk og ideologisk ønsket utvikling. Denne utviklingen gjør nettredaktørene i MSM alt de kan for å hjelpe fram.

Troll kan temmes

Troll med mange netthoder


Dette skjer ikke bare i Norge. Utviklingen er nær identisk hvis vi tar en titt på klimadebatten i resten av vestlig MSM. De som ser på vitenskapen presentert av FNs klimapanel med et kritisk blikk er erklært uønsket. Det er ikke ansett som politisk korrekt oppførsel, og skal således ikke tillates.

Ser en på kunnskapen og sakligheten i klimadebatten er det alarmistene som svikter, ikke kritikerne av forskningen. Var debatten moderert på ærlig måte, ville trollene og astroturferne som støtter alarmismen fra IPCC forlengst fått beskjed om å oppføre seg, og resultatet ville blitt at ingen skeptikere ville følt behov for å på en eller annen måte å si fra om den bevisste treneringen av debatten.

Problemet gjelder ikke bare klimadebatten. Det har vokst seg til et monster som i statsstøttet regi slår ned på alle opponenter av det politisk ønskede, enhver som er uenig med rådende vitenskapelige paradigme. I tillegg ødelegges muligheten for fri og fornuftig ordveksling når det gjelder områder der redaktører og journalister svikter sin opplysningsplikt overfor leserne, og således styres opinionen i ønsket ideologisk retning. På de fleste områder har vi alle blitt ofre for lysenkoisme.

Moderatorsjefen for debatten til VG og Schibsted gjør ikke noe annet enn det som er forventet av ham. Således skaffer han seg stjerner i søndagsskoleboka. Metoden han benytter seg av er den samme vi ser hos trollene. Fakta er deres største fiende, og skys som pesten. Skal vi unngå at han får hele boka full av stjerner må årsaken til utviklingen avsløres. Da må vi ta en titt, ikke nedover, ikke til siden, men oppover. Den kampen kan vi ta i andre tråder.

Amatør1 har på forbilledlig vis gjennom sitt ordskifte med debattsjefen på VGD og her i tråden vist oss alle nok et eksemplar av en småkeiser uten klær. Det er mange som er nakne nå. Er dette årsaken til at de ønsker mane fram oppvarming? Benytter også anledningen til å rose Josiks korrespondanse som han har delt med oss i denne tråden. Selv skal jeg tygge litt på hva jeg skal gjøre.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amateur2

Sitat fra: Jostemikk på november 17, 2013, 13:06:10 PM
Det dette i bunn og grunn handler om er et samfunnsproblem. Dette samfunnsproblemet er toppstyrt. Vi ser resultatet av en politisk og ideologisk ønsket utvikling. Denne utviklingen gjør nettredaktørene i MSM alt de kan for å hjelpe fram.

Troll kan temmes

Troll med mange netthoder



Videoene det lenkes til er fjernet:

[attachimg=1]

Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Jostemikk

Takk for opplysningen, Amateur2. Uff, alt går i samme mønster. Ubeleilig stoff redigeres eller slettes. Beklager til alle at jeg ikke har sjekket dette selv.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Vi har selvsagt backup av alle videoene, så dersom "push comes to shove" så kan det dokumenteres det hele.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jan Erik Ellingsen

Sitat fra: Amatør1 på november 17, 2013, 17:23:04 PM
Vi har selvsagt backup av alle videoene, så dersom "push comes to shove" så kan det dokumenteres det hele.

Jeg har ikke sett videoene :-( Kan noen legge dem ut på ny? Vil gjerne se dem! Godt at noen har tatt backup av filmene!


Jan Erik Ellingsen, Professor i Klimahypokonder-strategi ved Randershøyskolen AP