Konge og fedreland

Startet av seoto, august 23, 2011, 12:16:11 PM

« forrige - neste »

seoto

Vår Konge får mye ros for sine taler og opptreden etter 22. juli. Og jeg synes det samme om hans arvtaker. Min oppfatning er at det er svært fortjent. Akkurat i denne forbindelsen vil jeg også si at jeg mener at Stoltenberg gjorde en god figur. Han fikk jo disse hendelsene svært tett inn på seg, de ble mer personlige.

Har akkurat lest gjennom et blogginnlegg.
http://skaarderud.blogspot.com/2011/08/god-save-king.html

Må bare innrømme at jeg ble litt rørt av å lese den, og ikke minst av alle kommentarene nedenfor. Her har jeg tatt med ett av svarene:

SitatRichard sa...

For mange år siden, når Gro var statsminister, var jeg i militæret.
Inne i teltet under en øvelse kom diskusjonen opp, hva skal vi egentlig sloss for??
Dette sa jeg og pekte på det Norske flagget på skulderen. Og ikke minst Konge og fedreland.
Flertallet var enige i at vi kunne dø for vår konge og fedreland, men gå i døden for Gro (beklager fru Brundtland)ikke sjans!
Har som dere forstår, sansen for monarkiet. Jeg synes samtidig at det er en betydelig pr for landet vårt.
Leve Kongen!!
23. august 2011 01:14

Der fikk Brundtland sitt velfortjente. Fortjener Stolteberg bedre omtale når det kommer til å forsvare og ta vare på Norge? Han forsøkte først å gjøre seg til Kong Olav ved sin T-bane-tur, så dyttet han Kong Harald til side ved utdelingen av krigskorset. Vel, det sier vel sitt ... Det er slett ikke alle som er født og oppdratt til uselvisk å tjene sitt land.

Kan nevne at bloggen er skrevet av en som egentlig ønsker å fjerne monarkiet ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på august 23, 2011, 12:16:11 PM
Der fikk Brundtland sitt velfortjente. Fortjener Stolteberg bedre omtale når det kommer til å forsvare og ta vare på Norge?

Slik jeg ser det er det minst et par ting som må være oppfylt for å få god omtale i ettertid.

  • Man må si eller love noe som er bra
  • Man må holde det man lover

Fra Fugl Føniks 30. Juli:
SitatStatsminister Jens Stoltenberg holdt en flott tale 24. Juli i Oslo Domkirke, der han bl.a. sa følgende "Vårt svar er mer demokrati, mer åpenhet og mer humanitet". Første reaksjon på dette er å være 100% enig, samtidig som en er 99% sikker på at ambisjonen ikke vil bli fulgt opp i praksis.

Jeg er fortsatt sterkt i tvil om det blir bestått på punkt 2, faktisk i økende grad.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Amatør1 på august 23, 2011, 22:17:14 PM
Sitat fra: seoto på august 23, 2011, 12:16:11 PM
Der fikk Brundtland sitt velfortjente. Fortjener Stolteberg bedre omtale når det kommer til å forsvare og ta vare på Norge?

Slik jeg ser det er det minst et par ting som må være oppfylt for å få god omtale i ettertid.

  • Man må si eller love noe som er bra
  • Man må holde det man lover

Fra Fugl Føniks 30. Juli:
SitatStatsminister Jens Stoltenberg holdt en flott tale 24. Juli i Oslo Domkirke, der han bl.a. sa følgende "Vårt svar er mer demokrati, mer åpenhet og mer humanitet". Første reaksjon på dette er å være 100% enig, samtidig som en er 99% sikker på at ambisjonen ikke vil bli fulgt opp i praksis.

Jeg er fortsatt sterkt i tvil om det blir bestått på punkt 2, faktisk i økende grad.

Mer åpenhet og mer demokrati

Mer åpenhet: Betyr at folk ikke lenger kan føre anonyme debatter i mediene, noe som vil føre til at færre og færre tør å protestere mot noe de finner uriktig eller urettferdig, for da kan de få problemer bl.a. på jobben.

Mer demokrati: Det må bety at AP ønsker større makt.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Gasse-Geir

Sitat fra: seoto på august 23, 2011, 22:33:23 PM

Mer åpenhet og mer demokrati

Mer åpenhet: Betyr at folk ikke lenger kan føre anonyme debatter i mediene, noe som vil føre til at færre og færre tør å protestere mot noe de finner uriktig eller urettferdig, for da kan de få problemer bl.a. på jobben.

Mer demokrati: Det må bety at AP ønsker større makt.

He he! :)

Jostemikk

Var flott denne, Reppen. Jeg deler mange av disse tankene med deg.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren