0951.txt, Briffa til Tom Pedersen

Startet av Josik, desember 02, 2011, 20:03:24 PM

« forrige - neste »

ebye

Det er veldig utviklende å komme seg ut av skapet - gi nicket et "ansikt".

Hvis vi skal møtes en gang, må vi ha klimadrakt. Det er en forsvinningsdrakt for menneskeskapte klimaendringer. Den virker slik: Plutselig borte!

seoto

SitatHåper du blir fortsetter å være for irritert, blir gode innlegg av det  ;D

Takk for det, ConTrari :)
Jeg føler meg usikker på VGD, for slike typer som sirkuset og skallen er en ny og mer ukjent type mennesker for meg. Må ha levd et forholdsvis beskyttet liv. Enten det eller så har jeg ubevisst skygget unna den typen. ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på desember 03, 2011, 12:15:29 PM

Takk for det, ConTrari :)
Jeg føler meg usikker på VGD, for slike typer som sirkuset og skallen er en ny og mer ukjent type mennesker for meg. Må ha levd et forholdsvis beskyttet liv. Enten det eller så har jeg ubevisst skygget unna den typen. ;)

Det er mitt oppriktige håp at ingen har levd et liv som gjør dem skikket til å møte personligheter som dumskallesirkus.

Ingen grunn til å være usikker, du skriver godt og poengtert. Men man blir tvunget til å velge i møtet med slike troll, enten å holde avstand eller å senke seg ned på deres nivå. Noen ganger gjør jeg det siste, som fører til disse maraton-enlinjes-duellene som må være ekstremt kjedelige for andre å lese. Men av og til er det morsomt å drive enfoldige sjeler som sirkuset opp i et hjørne.  8)



ConTrari

Sitat fra: ebye på desember 03, 2011, 09:57:02 AM
Det er veldig utviklende å komme seg ut av skapet - gi nicket et "ansikt".

Hvis vi skal møtes en gang, må vi ha klimadrakt. Det er en forsvinningsdrakt for menneskeskapte klimaendringer. Den virker slik: Plutselig borte!

Ja! En ekte klimamaskerade!

Alle forkler seg som sitt eget nick. Som den engelske forfatter Chesterton skrev:
"For these disguises do not disguise, but reveal." (The Man Who Was Thursday)

Og så kan vi ha en tryllekunstner og et magisk kabinett med klimakrise i. "Hokus-pokus! IPCC-filijokus!" Og så er det tomt.

Og vi må ha et isbjørnkostyme. Og en gammeltestamentlig profet. Og selvsagt Erik Solheim ,som jeg uansett mistennker for å ikke være annet enn et kostyme.



billabong

Sitat fra: ConTrari på desember 02, 2011, 23:44:21 PM
Sitat fra: Amatør1 på desember 02, 2011, 23:32:38 PM
Aha her også! Flott innsats!

Skulle gjerne vite om nickene "imøbe" og "swixfantomet" er gamle kjente også  :)

Begge virker nye på VGD med ganske få, men gode innlegg.

Hei, komplimenter for interessante, gode websider, jeg leser litt her av og til når jeg har tid. Foruten å ha vært "billabong" på AD så skiftet jeg til "swixfantomet" på VGD da billabong var opptatt. Glad for ros fra ConTrari, det er gjensidig. Også stor fan av Amatør1, Bebben, Jostemikk for å nevne noen.

seoto

Hei, billabong :)
Velkommen!
Godt å se deg blant de skriveføre. Som du sikkert har lagt merke til har vi ekstremt skriveføre medlemmer :)
Har fulgt deg på VGD, men visste ikke at det var deg.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

billabong

Takk seoto og jostemikk! Jeg kan ikke love altfor mange innlegg, men jeg vil i hvertfall titte innom i ny og ne :-).
Ønsker dere alle en god jul!

mvh Billabong

Amatør1

Hei Billabong, og velkommen! Takk for pene ord, forresten, det kommer godt med  8)

Jeg har lagt merke til swixfantomet, han har god glid på VGD  ;D

Håper du får tid til å komme med noen innlegg her også...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Slutter meg til de andre og ønsker deg velkommen. Husker deg godt som Bilabong på AD, men visste selvsagt ikke at du var Swixfantomet på VGD.
Du har helt rett i at her finner du mange svært kunnskapsrike og skriveføre mennensker.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.