Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

ebye


ebye

Sitat fra: Jostemikk på juli 11, 2012, 12:27:21 PM
Dagens klimalink går til Terje Wahls blogg på forskning.no. Debattant Jon kliner til med årets beste beskrivelse av en del av klimayrkesgruppa. Sosialmeteorologi. Fantastisk, Jon! ;) Her er innleggene, og klikk på dem for å gå til Wahls blogg.

[attachimg=1]

Med kommentarfeltet i bruk, kan Terje Wahl's blogg brukes til meningsutsendelse. Det gjør Huck Fansen så det høres:

http://www.forskning.no/blog/terjewahl/327759

Jeg har kopiert det inn her, i tilfelle det blir slettet:

"En ynkelig psykiatrisk pasient
Skrevet av Huck Fansen, 2012-07-11 15:35:04

Jeg anbefaler alle å lese klimadebatten på VGD. Da vil dere se at det dumskalle tuller om nå, er noe han har blitt fullstendig avkledd for i flere tråder der. Til tross for dumskalles hundrevis av uhøflige og spammende innlegg om dette, der han kommer med stygge personkarakteristikker i de fleste, har han latterliggjort seg selv mer og mer.

Klikk dere gjennom trådene. dumskalle har prestert mer enn 3000 innlegg der på kort tid, og nå begynner andre medlemmer virkelig å bli bekymret for hans mentale helse.

Det med dumskalles tusener på tusener av dypt krenkende innlegg andre steder enn her på forskning.no, hvorpå han deretter kommer inn her med forlengst tilbakeviste og håpløse påstander for å gjentam dem her gang etter gang, er en av årsakene til at Nina Kristiansen har blitt oppfordret til å utestenge dumskalle.

Hun kan jo selvfølgelig ikke gjøre det, for hun er en del av dumskalle-fenomenet.

Flaut, Kristiansen?
"

Kan den slags gi skallebank?   8)

Jostemikk

Det kan se ut som om noen har sett seg lei på at MSM-redaksjonene lønner folk for å ødelegge klimadiskusjonen. Artig navn på debattanten. Huck Fansen = Fu.k Hansen? Kan virke som om han/hun ikke er noen stor fan av James Hansen. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Klimakverulantene med sterk AGW-tilhørighet holder på. I tillegg til Wahls kommentarfelt og VGD, opptrer det noen typiske eksemplarer på Dagsaisen Nye Meninger. Mer eller mindre kjente fra de øvrige gjørmegrytene. Den pågående debatten nå, foregår etter innlegget

Klimadebattens tabuområder

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread153959/

Foreløpi siste kommentar

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread153959/?next=20#post_249728

En "tråd" handler om #8, #13, #14 og #21. Forøvrig er det et identisk mønster. Hva du sa, hva jeg sa, hva du skrev, hva jeg ikke skrev.

Med det som skjer utenfor Klimaboblen, er det åpenbart at AGW-erne ikke skjønner at de holder på med siste akt i stykket: En AGW-ers død!   


seoto

Det er visst ikke bare i vår del av Europa eller ved Svartehavet det regner. Japsene lider også under kraftig regn:

Japan hit by record rains: 10 killed, 20 missing, 50,000 evacuated

SitatThe Japanese Meteorological Agency said in Kumamoto and neighboring Oita prefectures saw "the heaviest rain that [the region] has ever experienced" as hourly rainfalls of 100 millimeters were recorded there.

A town of Aso in Kumamoto was hit by a record 500 millimeters of rain.In neighboring Minami-Aso severe landslides washed away houses. Police said nine people died there.

Det er litt interessant å se at denne artikkelen går under "taggen" Natural disasters.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Lyset i tunnellen er langt borte. Men det er større og større sikkerhet (og forståelse?) for at lyset ikke er et kommende tog!   8)

Jostemikk

Denne bør leses, og det spørs hvor lenge den får stå før redaksjonen sletter hele tråden. Gjør de det, beviser de for alle det det pekes på i innlegget. Hva tror dere, blir den slettet, eller lar de den bli stående?

VG - en uverdig vert for samfunnsdebatt
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Denne konferansen er vel også omtalt av Amatør1 tidligere her på forumet? Dette er skremmende. Det illustrerer godt integriteten til journalistene. De har jo helt mistet evnen til å stille spørsmål, være kritisk saksorientert. Journalistene er akjonister!

Jeg har vært naiv, jeg har trodd at den store søkningen, og de strenge kravene for å komme inn på JHS har vært et "objektivt og samfunnsgavnlig" pre. Men, studentene har en "personlig agenda". Ofte har jeg tenkt: vi trenger journalister med naturfaglig bakgrunn. Det er en utenkelig situasjon at en uten fotball- eller økonomifaglig bakgrunn skulle kommentere disse temaene. Nå har jeg innsett at hele journalistikken er politisert, på linje med klimajournalistikken, eller klimadebatten.

Da blir det jobben til godt nok kvalifiserte skeptikere, å føre kampen videre!

I et større perspektiv, dette snakket  prof. Hans von Storck om i DNVA i 2010

http://www.forskning.no/artikler/2010/april/249026

og James Hansen har innsett nederlaget

http://www.independent.co.uk/environment/climate-change/global-warning-climate-sceptics-are-winning-the-battle-2368617.html

Og James Lovelock innrømmer fadesen

http://worldnews.msnbc.msn.com/_news/2012/04/23/11144098-gaia-scientist-james-lovelock-i-was-alarmist-about-climate-change

Klimaboblen er nødt til å sprekke snart! 


Amatør1

Sitat fra: ebye på juli 12, 2012, 23:56:11 PM
Denne konferansen er vel også omtalt av Amatør1 tidligere her på forumet? Dette er skremmende. Det illustrerer godt integriteten til journalistene. De har jo helt mistet evnen til å stille spørsmål, være kritisk saksorientert. Journalistene er akjonister!

Jeg har vært naiv, jeg har trodd at den store søkningen, og de strenge kravene for å komme inn på JHS har vært et "objektivt og samfunnsgavnlig" pre. Men, studentene har en "personlig agenda". Ofte har jeg tenkt: vi trenger journalister med naturfaglig bakgrunn. Det er en utenkelig situasjon at en uten fotball- eller økonomifaglig bakgrunn skulle kommentere disse temaene. Nå har jeg innsett at hele journalistikken er politisert, på linje med klimajournalistikken, eller klimadebatten.

Da blir det jobben til godt nok kvalifiserte skeptikere, å føre kampen videre!

Det var bitre, men alikevel gode ord å høre ebye! Skal vi komme noen vei, må vi ta et oppgjør med hva vi faktisk står overfor. Jeg er glad du har nådd den erkjennelsen du beskriver ang. journalistikken. Den er gjennompolitisert.

Her er forøvrig et oppgradert innlegg om den mye omtalte konferansen, slik at det blir lettere å referere til den
Troll med mange netthoder


It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Okular

Sitat fra: Jostemikk på juli 11, 2012, 12:27:21 PM
Dagens klimalink går til Terje Wahls blogg på forskning.no. Debattant Jon kliner til med årets beste beskrivelse av en del av klimayrkesgruppa. Sosialmeteorologi. Fantastisk, Jon! ;) Her er innleggene, og klikk på dem for å gå til Wahls blogg.

La du også merke til innlegget til 'Huck Fansen' (artig nettnavn, forresten) like etter Jon sitt? Han skriver:

"Jeg anbefaler alle å lese klimadebatten på VGD. Da vil dere se at det dumskalle tuller om nå, er noe han har blitt fullstendig avkledd for i flere tråder der. Til tross for dumskalles hundrevis av uhøflige og spammende innlegg om dette, der han kommer med stygge personkarakteristikker i de fleste, har han latterliggjort seg selv mer og mer.

Klikk dere gjennom trådene. dumskalle har prestert mer enn 3000 innlegg der på kort tid, og nå begynner andre medlemmer virkelig å bli bekymret for hans mentale helse.

Det med dumskalles tusener på tusener av dypt krenkende innlegg andre steder enn her på forskning.no, hvorpå han deretter kommer inn her med forlengst tilbakeviste og håpløse påstander for å gjentam dem her gang etter gang, er en av årsakene til at Nina Kristiansen har blitt oppfordret til å utestenge dumskalle.

Hun kan jo selvfølgelig ikke gjøre det, for hun er en del av dumskalle-fenomenet.

Flaut, Kristiansen?"



Det er vel ikke per chance deg, Joste? ;)

Jostemikk

Enig med deg i det du skrev i dette innlegget ebye. ;) Kommenterer allikevel kort sitatet under.

Sitat fra: ebye på juli 12, 2012, 23:56:11 PMKlimaboblen er nødt til å sprekke snart!

Jeg håper du har rett,  men det fordrer følgende:

1) Media må plutselig begynne å dekke klimasaken og andre begivenheter på ærlig vis.

2) Vi må få folk flest til å innse at MSM ikke lenger tilfredsstiller lesernes krav om uhildet og ærlig nyhetsdekning.

Nummer to anser jeg å være eneste håp. Det gjelder å få folk til å søke nyheter utenom MSM. Men jeg sliter fælt med dette for tiden. Det virker som om verden vil bedras. Det hender jeg gråter blod på grunn av dette. Menneskeheten av i dag har så gedigne muligheter til å gjøre godt, ikke ondt. Så lar allikevel folk flest, kanskje særlig her i Norge, de få virkelig onde menneskene i verden med politisk og økonomisk makt få leve uforstyrret videre ved å enten vende det døve øret og det blinde øyet til, eller å dra fram konspirasjonsteori-kortet ut av ermet, fordi erfaringen deres har lært dem at dette setter nok en stopp for videre debatt!

Jeg er så dum at jeg lever etter mottoet den som gir seg er en dritt. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Okular på juli 13, 2012, 00:11:31 AM
Sitat fra: Jostemikk på juli 11, 2012, 12:27:21 PM
Dagens klimalink går til Terje Wahls blogg på forskning.no. Debattant Jon kliner til med årets beste beskrivelse av en del av klimayrkesgruppa. Sosialmeteorologi. Fantastisk, Jon! ;) Her er innleggene, og klikk på dem for å gå til Wahls blogg.

La du også merke til innlegget til 'Huck Fansen' (artig nettnavn, forresten) like etter Jon sitt? Han skriver:

"Jeg anbefaler alle å lese klimadebatten på VGD. Da vil dere se at det dumskalle tuller om nå, er noe han har blitt fullstendig avkledd for i flere tråder der. Til tross for dumskalles hundrevis av uhøflige og spammende innlegg om dette, der han kommer med stygge personkarakteristikker i de fleste, har han latterliggjort seg selv mer og mer.

Klikk dere gjennom trådene. dumskalle har prestert mer enn 3000 innlegg der på kort tid, og nå begynner andre medlemmer virkelig å bli bekymret for hans mentale helse.

Det med dumskalles tusener på tusener av dypt krenkende innlegg andre steder enn her på forskning.no, hvorpå han deretter kommer inn her med forlengst tilbakeviste og håpløse påstander for å gjentam dem her gang etter gang, er en av årsakene til at Nina Kristiansen har blitt oppfordret til å utestenge dumskalle.

Hun kan jo selvfølgelig ikke gjøre det, for hun er en del av dumskalle-fenomenet.

Flaut, Kristiansen?"



Det er vel ikke per chance deg, Joste? ;)

Nja... Er jeg så god til å bakke snakvendt og å vinge og vre på ord som denne Huck Fansen, da? Tvilsomt. Hadde jeg imidlertid tist valent til slik enging av vrord, så kunne en muligens mittet fastanke. 8)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Okular

Sitat fra: Jostemikk på juli 13, 2012, 00:16:04 AM
Nja... Er jeg så god til å bakke snakvendt og å vinge og vre på ord som denne Huck Fansen, da? Tvilsomt. Hadde jeg imidlertid tist valent til slik enging av vrord, så kunne en muligens mittet fastanke. 8)

;D

Okular

Sitat fra: Jostemikk på juli 12, 2012, 22:34:29 PM
Denne bør leses, og det spørs hvor lenge den får stå før redaksjonen sletter hele tråden. Gjør de det, beviser de for alle det det pekes på i innlegget. Hva tror dere, blir den slettet, eller lar de den bli stående?

VG - en uverdig vert for samfunnsdebatt

Ser forresten nå at ebye tidligere har kommentert denne Huck F.
Vel, godt innlegg uansett ;)

Ellers, godt innlegg du linker til over her også, Joste. Viktig.

Men om det slettes? Tja. Det kan jo tenkes at de heller satser på at det drukner i all søpla. At ingen leser det og bryr seg uansett.

Vanskelig.

Det skulle ha vært andre kanaler ...

Jostemikk

Enn så lenge får vi glede oss over at det finnes stadig flere meget gode og interessante klimainnlegg på VGD, Okular. Flere av de beste kommer jo fra medlemmer her på forumet, og det gjør det ekstra morsomt å lese dem. Jeg føler meg hjemme på bortebane.

Så får den mest krakilske av oss alle fortsette sin kamp for rettferdig journalistikk og ærlige MSM-redaksjoner, forhåpentlig på en måte som ikke drukner disse gode innleggene. Jeg føler meg rimelig sikker på at den krakilske tenker mye på dette, og enkelte ganger får litt dårlig samvittighet overfor disse glimrende klimaskribentene. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren