Belønningens time -Solheim søker FN-jobb

Startet av ConTrari, april 12, 2012, 11:07:17 AM

« forrige - neste »

ConTrari

"Tidligere SV-statsråd Erik Solheim (57) vil bli ny FN-ambassadør, skriver Dagens Næringsliv.

Solheim tror ikke hans kandidatur vil skape negative reaksjoner hos opposisjonen.

- Jeg har søkt jobben fordi jeg kan mye om FN og dets organisasjoner. Jeg kjenner også mange FN-ledere. "


http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2371532.ece

Ja, nå flyr Solheimen ut av landet, det ble vel for trist her, sparket av sine egne, og med en klimamelding som ikke ser ut til å gå hans og IPCCs vei. Litt som da han flyttet barna sine fra en Oslo-skole med så altfor stor innvandrer-andel blant elevene.

Har regjeringen noe reellt valg i denne saken? Ap er vel glad for å få ham ut av landet, Sv vil gjerne gi plaster på såret til sin falne stjerne, og Sp ser dette som en sak de kan støtte mot litt mer velvillighet i neste landbruksoppgjør.

Hmm. Det mest rydige hadde nesten vært om de andre kandidatene trakk seg i protest, for her tviler jeg på at det er faglige kvalifikasjoner som gjør utslaget. Hva er beskjeden til velgerne, dersom Solheim ikke får denne jobben?

Det vile bli en for stor belastning for regjeringen, tror jeg.


seoto

ConTrari: Jeg rettet tittelen på tråden fra Solstad til Solheim.

Ja, jeg hørte dette på nyhetene, og er ikke særlig overrasket.
I denne tråden:
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,220.msg10894.html#msg10894
skrev jeg:
"Hva skal Solheim gjøre nå? Han levde jo i "den vidunderlige nye verden", og nå forsvinner vel noe av "vidunderlig" - eller ender han i en FN-jobb?"
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

jarlgeir

Kvalifikansjonen som kreves i slike FN-jobber er da bare lang og tro tjeneste i CO2-hysteri.

Det kan da umulig være noen andre som er bedre kvalifisert?

Bonuskvalifikasjoner har mannen også, diverse luksusreiser for å forlenge borgerkriger og klappe diktatorer som Mugabe på hodet.

På den annen side har de fleste land nå store mengder avdankede klimatroll, med akutt behov for å eksportere slike sjarlataner til FN-systemet, nå som deres egne velgere har oppdaget at de er blitt løyet til i en årrekke!
It's the sun, stupid!

seoto

Med det sterkt økende antall NGO-er innen FN-systemet, så vil de sikkert finne plass til de mest trofaste - og til syvende og sist er det jo de forskjellige lands skattebetalere som betaler det meste av selskapet og underholdningen. Dessuten ønsker FN nå mer reell og utøvende makt, og da vil de sikkert trenge flere byråkrater. Det finnes nok redning for de mest ihuga ;)

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.