Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Bebben

Sitat fra: seoto på september 05, 2012, 10:23:59 AM
På tide med litt høyere avgifter og skatter igjen?

På Statkraft sine sider leser jeg:

SitatCO2 er for billig
Det var bred enighet om at karbonprisen er for lav i Europa, da omveltningene i europeisk energibransje var tema på ONS onsdag.
[...] Også olje- og energiminister Ola Borten Moe, som deltok på seminarets første del, ga uttrykk for at prisen på karbon må opp. Han tok videre til orde for at man etter hvert må få incentivordninger som er samordnet mellom land, ikke ulike nasjonale støtteregimer som i dag.

Det er vel slik man skal gjøre de fattigste enda fattigere på sikt.

Vel, det har vel alltid vært et ironisk trekk ved kapitalismen at store aktører/kapitalister roper på staten om å gripe inn og regulere markedet til deres fordel.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Jeg antar at det er lettere for politikerne å si nei til folket enn å si nei til de kapitalsterke?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Hale-Bopp på VGD. Et meget godt fundert og velskrevet innlegg om tidligere klimavariasjoner, der litteraturhenvisninger gjør det mulig for de med lite kunnskap om emnene å lese seg opp. Tommel gitt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: Jostemikk på september 06, 2012, 12:20:44 PM
Hale-Bopp på VGD. Et meget godt fundert og velskrevet innlegg om tidligere klimavariasjoner, der litteraturhenvisninger gjør det mulig for de med lite kunnskap om emnene å lese seg opp. Tommel gitt.

Enda en tommel gitt :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Hadde jeg hatt en tommel å gi, skulle jeg gitt en, jeg og!  8)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

 
Sitat fra: Telehiv på september 06, 2012, 12:42:51 PM
Hadde jeg hatt en tommel å gi, skulle jeg gitt en, jeg og!  8)
;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Artig å følge med Hale-Bopp på VGD i dag.
Whit får kjørt seg!
Tommel vel fortjent !  ;D
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Telehiv

Hale-Bopp kl. 14:45 er den lengste salven av overdokumentert IPCC-tvil til nå på VGD, er det ikke?
Morsomt sånt noe....
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Denne grafen var egentlig to grafer jeg lastet ned fra Met Office i England. Den viser T-min og T-max nå i sommer, altså for juni, juli og august. T-min er under normalen. T-maks er laaangt under normalen. Jeg smokket dem sammen til en animasjon.

[attachimg=1]

Minner om Norge. Det er slutt på de varme somrene for en periode, det er i hvertfall sikkert.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Mht til de varme somrene håper jeg inderlig du tar feil, Joste....
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Kayell har tre fortløpende innlegg i samme tråd på VGD.

Han tar ikke bare opp svært viktige vitenskapelige funderinger på en meget godt måte. Han setter også et viktig og svært presist fokus på hersketeknikkene trollene benytter seg av i klimadebatten, så som å komme med fullstendig udokumenterte påstander, stikke av fra debatten da de blir fullstendig vitenskapelig avkledd, for deretter å dukke opp igjen i nye tråder med samme idioti i endeløse repetisjoner for å ødelegge alle muligheter for redelig debatt.

Kayell, jeg bøyer meg i støvet!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Har akkurat lest de tre innleggene hans, og de er imponerende! Han knuser trollene med sin kunnskap!

Dessverre er jeg redd for at han kaster perler på snor for klimasvin som aldri vil være i stand til å oppfatte - eller ta til seg - hva han sier. Men det kan jo være til stor nytte for folk med mer åpent sinn og kunnskapstørst. Nå er alle mine tomler brukt!

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Enig, Jostemikk of seoto, denne strategien er det viktig å kaste lys på! Kayell har den rette lysstyrken!

Det er flere som prøver å kaste lys på klimadebattklimaet. Her er det, av alle, Rasmus Benestad som drister seg fram:

Avsporinger, fra 6. juli i år

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread249395/

SitatI det siste har jeg undres over om det er mulig å ha en konstruktiv debatt om klima. Har jeg misoppfattet, eller blir debatten sabotert av folk som ikke ønsker at saken blir belyst? F.eks. ved å avspore den med beskyldninger, mistenkeliggjøring, personangrep, merkelapper, og nedsettende kommentarer. Eller å trekke inn udokumenterte påstander, trukket ut av løse luften som gjør at fokuset dreies (tilsiktet eller ei).

Til å komme fra Benestad, må jeg innrømme at dette er bra modig gjort!

Innlegget kom i sommer, og her er det rikelig plass til kommentarer.

Dagsavisen Nye meninger har ingen perfekt fremvisning av nye innlegg. Så hvis en ikke følger notorisk med, er det lett å gå glipp av underholdende innlegg. Benestad er stadig en aktiv Skribent her, noe jeg kommer tilbake til - om litt!   :)   ;)   8)

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på september 08, 2012, 11:10:08 AM
Kayell, jeg bøyer meg i støvet!

Takk for linken, da fikk også jeg lest dette. Meget klar tale! Dette er viktig, for nå etableres "high ground" i den norske debatten, ved å avkle både innholdet i alarmistenes påstander og det taktiske ved deres manipulatoriske gjentagelser uten hensyn til tidligere responser.

Takk til Kayell for eksemplarisk innsats!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

jarlgeir

Kayell har gjort samme observasjon mht trondhjems diskusjonsteknikk som resten av oss:

"Du tar rett og slett ikke til deg noe som ikke passer inn i verdensbildet ditt. Det registreres helt enkelt ikke. Det kan påpekes igjen og igjen. Men du fortsetter i samme lei som om ingenting nytt er brakt på bordet."

Det er trangt i klimabedehuset for tiden :p

It's the sun, stupid!