Skål

Startet av Jostemikk, november 11, 2011, 21:42:11 PM

« forrige - neste »

BorisA

#105
Hyggelig med den skåletradisjonen.
Nå har min kjære kone atter en gang grillet en herlig middag (pølser, svin og okse) og jeg har drukket 2 øl + 2 glass vin.
Og vi har pratet og koset oss sammen med barna, og jeg føler meg som verdens heldigste mann.
Det er altså mulig å kose seg å nyte livet til tross for at AGW herjer rundt hushjørnene og skrur temperaturen opp til uante høyder.
Men det FØLTES egentlig ikke så varmt, så vi spiste inne.
Det er nok bare kroppen min som ikke helt har vent seg til de nye klimamodellene.
Skål alle sammen!  8)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Ewer Gladblakk.

Ja, nå er det endelig helga, og det lysna plutselig....skål og kos dere kjære godtfolk! :)

Gammel-Lars var sikkert i ei dump da han lagde denna.....han burde muligens ha kjent dere, velger å tro det, og at låta derfor bare blir et speilbilde av bånnen i dumpa, og ikke sprettet vi får underveis etterpå, når vi bare ikke stopper opp....egentlig en gladmelodi altså!  :)

Lars Kilevold - Livet er for kjipt
http://youtu.be/8hg1Al_OLTA
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Gloføken

Her må det skåles!!!   Det er jo FREDAG :)
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

la1goa

Henger med på den. Skål.  ;D  Hva er bedre å plukke giss-serien i filler med en øl i hånden?   :o

Jostemikk

Skål, gutter! Angående pils og GISS-serien, så kan ingen pils gjøre den verre enn Hansen har gjort den. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

Her kommer det en sen skål 8)
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

Skål ja! Holder på med å lære meg den voldsomme sammenblandingen mellom egyptisk mytologi og jøde- og kristendommen, så det kan være på sin plass med en nattpils. Her er noe av det jeg har kommet fram til, og den som klarer å gjette hva dette er, skal få skryt av meg når det kommer fremmend.

[attachimg=1]

Utrolig at dette er noe som har røtter dypt inn i maktens sfærer her til lands. Lykke til med oppgaven!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på juli 07, 2012, 01:51:59 AM
Skål ja! Holder på med å lære meg den voldsomme sammenblandingen mellom egyptisk mytologi og jøde- og kristendommen, så det kan være på sin plass med en nattpils. Her er noe av det jeg har kommet fram til, og den som klarer å gjette hva dette er, skal få skryt av meg når det kommer fremmend.

Utrolig at dette er noe som har røtter dypt inn i maktens sfærer her til lands. Lykke til med oppgaven!

Det er et utkast til George Washington-monument i egyptisk stil, som aldri ble bygget....  ;)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på juli 07, 2012, 02:27:59 AM

Det er et utkast til George Washington-monument i egyptisk stil, som aldri ble bygget....  ;)

Hehe! Jaggu! ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Han fikk jo et brukbart monument allikevel.



Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Nede i pils nummer 3, og så sent at jeg forlengst er klar for køya, her er en oppgave til. Hvem er dette?

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på juli 07, 2012, 03:21:12 AM
Nede i pils nummer 3, og så sent at jeg forlengst er klar for køya, her er en oppgave til. Hvem er dette?

Isis?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#117
Sitat fra: Amatør1 på juli 07, 2012, 10:32:53 AM
Sitat fra: Jostemikk på juli 07, 2012, 03:21:12 AM
Nede i pils nummer 3, og så sent at jeg forlengst er klar for køya, her er en oppgave til. Hvem er dette?

Isis?

Jeg er imponert, Amatør1! Selv om jeg var minst like mye ute etter navnet på dronningen av Babylon, Semiramis, virker himmelgudinnen å ha mange navn, så jeg kan ikke gi deg annet enn ståkarakter. De forskjellige navn på himmelgudinnen varierer også fra område til område, og det er også et familiært slektskapsforhold og arverekke blant disse O mektige som er ganske forvirrende.

Hun er da også gjengitt på svært mange måter av diverse kunstnere, og her er et eksempel til, og hodet til Frihetsgudinnen er her avbildet under konstruksjonen i Frankrike. Hun var en gave fra franske frimurere:



En italiensk kunstner på 1700-tallet laget denne illustrasjonen av Semiramis, og denne er fra Wikipedia:



Her er hun i en annen ham, nå som fru Justitia på toppen av Old Bailey i London, bilde fra The Guardian:



Her gjengitt av frimurerne på veggen til Høyesterett i Wales:



Legg merke til Horus' øye som er gjengitt flere ganger. Horus var Isis sønn, og symbolet er ofte kalt det altseende øyet, ofte henvist til i forbindelse med solguden Ra. Slik er det ofte gjengitt hos frimurerne og som hieroglyf:



Isis og Horus/Ra er viktige frimurersymboler, og her i Norge har vi for eksempel Isis-losjen i Stavanger, her fra Wikipedia:

I Norge ble det i 1979 opprettet en frimurergruppe i Stavanger med 3 medlemmer. I 1981 var antall medlemmer økt til 7, og samme år ble Losje Isis formelt innviet og fikk sitt charter fra ordenens Høyeste Råd i Paris. I september 2007 hadde losjen 40 medlemmer.

Egyptisk mytologi er en gjenganger, og når man først er inne på Frankrike, bør denne være av interesse, den franske menneskerettserklæringen etter den franske revolusjonen:

[attachimg=1]

Øverst kan en se Horus' øye på toppen av en pyramide. Det samme kan en se på baksiden av den amerikanske dollarseddelen, slik den ble seende ut etter at meget mektige, private bankiere, hadde skaffet seg kontrollen på The Federal Reserve i USA:



Dette er altså et frimurersymbol, og de har konstruert pyramiden og teksten rundt på en slik måte at bokstavene til Mason (frimurer) synes i hvert hjørne av Davidsstjernen, som også er et svært viktig frimurersymbol:

[attachimg=2]

Teksten Novus ordo seclorum er latinsk for New Order of the Ages. Alt dette er tydelig viktig for frimurere over hele verden, her er to eksempler fra Israel:

Fra byen Eilat nær grensa til Egypt:

[attachimg=3]

Her på venstre siden på dette bildet av Israels Høyesterett i Jerusalem, et bygg som ble skjenket av Jacob Rothschild, som regnes som selve grunnleggeren av Israel:

[attachimg=4]

Så har han da også havnet på valutaen i Israel:





Det var også andre i slekta som hadde en finger med i akkurat dette spillet, her sitert fra Balfour Declaration:



Britisk etterretningstjeneste synes også å være en smule opptatt av egyptisk mytologi og frimureriets symbolikk, her representert ved den forrige logoen til MI5:

[attachimg=5]

Fiffig å plassere bokstaven I ved Horus's øye på toppen av pyramiden. Den uttales jo eye. Annerledes er det heller ikke med Information Awareness Office i USA, som er opprettet for å ta knekken på "terrorister":

[attachimg=6]

Da er det sannelig godt at vi har CBS til å fortelle oss sannheten om det som skjer her i verden:

[attachimg=7]

Man kan godt si at det virker som om noen har et godt øye for litt av hvert. ;) Som JFK sa, Vi domineres av en monolittisk og hensynsløs konspirasjon.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

La oss ta en ny titt på baksiden av den amerikanske dollarseddelen.

[attachimg=1]

Davidstjernen, Fugl Føniks, og de mange som skal samles til én. Israels ti tapte stammer, og opprettelsen av staten Israel har stått i sentrum. Rothschild-imperiet hadde avgjørende vekt både angående Federal Reserve Bank og opprettelsen av staten Israel. Det er Federal Reserve som trykker den amerikanske valutaen. I den nye tids verdensorden skal de mange samles til ett. Litt av en tekst på en seddel med frimurersymboler og Davidsstjernen som det kanskje viktigste av dem alle.

Er frimureriet hedensk, ikke kristent? Det blir for omfattende å gå nærme inn på dette nå, men saken er meget spesiell. Jeg vil komme tilbake til dette, men det går noen måneder før jeg når dit. Vi tar allikevel en liten titt på Kabbalah.

Her er Madonnas kommentarer om hennes nye religion, Kabbalah, som i store trekk dreier seg om Judaisme, her forklart på Wikipedia.

http://www.youtube.com/v/dntrhOVeKrU

Musikkindustrien, i første rekke styrt av mektige eiere i USA, har i mange år sett på musikken som et av de viktigste mediene for påvirkning. Madonna er bare et eksempel av svært mange. Her er to bilder av superartisten:

[attachimg=2]

[attachimg=3]

Hva da med vår tidligere statsreligion, akkurat fjernet fra grunnloven som statsreligion, er det bare et forvirrende element kun ment som en måte å skaffe seg makt over folk? Avguder skal jo ikke være noe man ser lett på, og egyptisk mytologi og Kabbalah hører vel ikke naturlig hjemme i vår barne-/skolelærdom? Forvirret?

Her er Horus' øye og pyramiden på inngangspartiet til en polsk-katolsk kirke:

[attachimg=4]

Her er Isis(?) og Horus øye på et kunstverk i Vatikanet:

[attachimg=5]

Her er mer. Legg merke til pyramidene, og ikke minst den med Horus' øye:

[attachimg=6]

Pave Johannes XXIII bar dette korset:

[attachimg=7]

Her er fra en kirke i Belgia:

[attachimg=8]

Russisk-ortodoks altertavle:

[attachimg=9]

Det finnes tusener av slike eksempler. Svært mye av det som er lagt fram her forbindes i høyeste grad med satanisme. Satan - Satanel - den opplyste - guds favoritt. Isis, Ra og El.

Jeg må innrømme at jeg går ørlite i surr. Blir svimmel. Horus = Satan? Forvirringen øker, for se hvordan Michelangelo valgte å vise verden Moses:



Det skjedde mye interessant i Midtøsten for 5-6000 år siden. Egentlig hele veien fram til i dag. Håper noen forstår bedre nå hvorfor frimurerne har symbollære som en viktig del av opplæringen? Og ja, jeg har sikkert gjort en feil eller tre. Til uka skal jeg kontakte presten i bygda. Religiøse symboler og tolkingen av disse står på programmet. Det er nemlig noen likheter med klimasaken her. Alt som skjer med været er forenlig med AGW-teorien. Alle religiøse symboler er forenlig med hva som helst. Særlig når man nærmer seg den politiske tolkingen av dem. Da blir symbolene akkurat som en kameleon.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

la1goa

Sitat fra: Jostemikk på juni 15, 2012, 23:20:17 PM
Skål, gutter! Angående pils og GISS-serien, så kan ingen pils gjøre den verre enn Hansen har gjort den. ;D

Ja jeg har et arbeid til angående giss-serien vs Hadcrut3. Men siden jeg allerede sitter på pils nr tre så lurer jeg på om jeg skal poste det når pils nummer seks er fortært, dersom det er noen som er interresert. Denne gangen dreier det seg regelrett om en teori og med statistikk som resultat.

Uansett skål.