IPBES - FNs nyfødte barn

Startet av seoto, januar 22, 2012, 11:56:18 AM

« forrige - neste »

seoto

Et nytt FN-barn er født. Storebror IPCC sliter i motvind, så kanskje lillesøster IPBES kan vokse seg sterk og fremkalle folks følelser og bekymringer for vår framtid på nytt, og få folk til å åpne sine sinn og lommebøker? IPCC har mistet svært mye av folks tillit og engasjement, og da må jo nye veier og midler prøves.

Som IPBES selv uttaler:

Sitat"IPBES stands for 'Intergovernmental Platform on Biodiversity and Ecosystem Services'. IPBES will be an interface between the scientific community and policy makers that aims to build capacity for and strengthen the use of science in policy making."

"... strengthen the use of science in policy making", ja det er jo kjente ord. Redselen spredd av IPCC døde ut, så da er det vel på tide å kalle på mors- og omsorgsfølelsene?

Går vi mot tunge tider for klimaforskerne, og gyldne tider for biologene?

PS: Jeg vil understreke at jeg er også opptatt av at vi skal gjøre vårt beste for å ta vare på biomangfoldet på kloden vår. Det jeg stiller spørsmål ved, er om metoden er riktig, eller om dette blir en repetisjon av IPCC. Dette kommer til å koste flesk! Men vannmelonene gnir seg nok i hendene nå.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

seoto/alle,

når man nå planlegger å krysse en reveforsker, en grafsvindler og en taktisk riktig plassert biolog med et nytt globalt forskningskorrumperingsprogram med fullmakt til å valse over edru og kritisk tenkning får man et skremmende misfoster som samfunnet vil måtte bruke enorme ressurser på å få et menneske av.....

Fritt etter Paul Bohannan
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

IPBES er omtalt i flere tråder på forumet, det er bare å søke på "IPBES". Telehiv har noen fine innlegg.

Her vil jeg fortsette litt på tråden fra januar i år. Utrolig nok har Wikipedia ingen artikkel om IPBES, men de har en full omtalte av forhistorien her:

IMoSEB (International Mechanism of Scientific Expertise on Biodiversity)

På IPBESs nettside er det umulig å finne ut hvem som leder denne organisasjonen. Det er svært få opplysninger. Men kanskje jeg ikke har lett godt nok?
http://www.ipbes.net/

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Har du lyst til å undersøke litt rundt den største årsaken til latterliggjøring av alle som forsøker sette fokus på de reelle problemene, Reppen, så bør du søke på Erik Tunstad. Han representerer noe av det styggeste vi har i vårt land.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Bare hyggelig dersom det er til hjelp, Reparatøren :)

Jeg prøver å se for meg dette nettverket, men det er så gigantisk at det er umulig med en full oversikt. Selv om jeg skulle klare det mens jeg fremdeles puster, ville ingen ha orket å lese det allikevel. Men det som er enkelt å forstå, er at dette nettverket engasjerer forferdelig mange mennesker, sannsynligvis hundrevis av millioner når de på bakkeplan (vanlige medlemmer) tas med. Det er tydeligvis mer enn nok penger her i verden, siden et slikt monster kan holdes i live.

Størstedelen av disse engasjerte menneskene jobber ut fra idealisme og tillit til sin organisasjon. Når man er idealist er det vanskelig å forstå at man kan bli utnyttet av kyniske maktmennesker.

For å få en forståelse av hvor mange NGO-er som er inne i bildet, kan man se på listen jeg legger ved. Denne listen lastet jeg ned i mars 2012, og jeg tror den var oppdatert på slutten av 2011. Og i løpet av dette siste året vil jeg anta at enda flere har kommet til.

[attachurl=1]
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.