Rosarios avsporing om navnet "Wahl"

Startet av Rosario, februar 26, 2013, 15:19:57 PM

« forrige - neste »

Rosario

Jeg får svare på sammen måten: Er det et argument?

ConTrari

Sitat fra: Rosario på februar 26, 2013, 17:03:45 PM
Jeg får svare på sammen måten: Er det et argument?

La meg forsøke å forklare; jeg har vanskelig for å forstå sammenhengen mellom den Terje Wahl som denne tråden handler om, og den link til opprinnelse av familienavn i USA som du linket til. Når jeg ikke forstår noe, er min vanlige metode for å oppnå kunnskap, å spørre.

I min etterhvert lange debattforumtilværelse kan jeg ennå ikke huske at et enkelt spørsmål har avstedkommet en oppfordring om å stappe spørsmålet i dass. Jeg tror også at du, dersom du følger med på andre debattfora, vil se at å stille spørsmål er en helt normal del av å føre en debatt.

Du forstår det kanskje ikke, Rosario, men når man ikke evner å svare på helt greie spørsmål, så kan det tenkes at andre begynner å lure litt. Der er jeg nå.

Rosario

#17
Sitat fra: Brattbakkallen på februar 26, 2013, 17:06:04 PM
Tråden har vel med Terje Wahls klimablogg å gjøre og ikke Terje Wahl som person?

"Som person" er Terje Wahl sikkert en grei kar. Jeg synes ikke det viktig, å diskutere Terje Wahl "som person".

Sitat fra: Rosario på februar 26, 2013, 15:19:57 PM
Terje Wahl, avdelingsdirektør Norsk Romsenter

Dette har mye med Terje Wahl å gjøre, men ikke "som person"

ConTrari

#18
Sitat fra: Brattbakkallen på februar 26, 2013, 17:06:04 PM
Con Trari sa:
SitatBåde kontinentale navn og forblommede norske navn er helt vanlig. Men nå lurer jeg virkelig på hva hensikten din var med denne linken til familienavn i USA, og hvilken relevans det har for denne tråden?

Jeg lovte meg sjøl at jeg ikke skulle bidra ytterligere til at denne tråden avsporet, men nå må jeg i hvertfall få lov til å gi min støtte til ConTrari!

Tråden har vel med Terje Wahls klimablogg å gjøre og ikke Terje Wahl som person?

Mr. Terje Wahl er dessuten go tell å spelle gittar.
:)

I stedet for å videre diskutere Wahl som person, bør vi vel lese hva som står på bloggen hans og eventuellt kommentere det?

Da kom jeg visst opp i 71 innlegg.  ;) Da må jeg vel gå for 80 i dag, da, men ikke dra meg opp, for da kan jeg fort komme til å ødelegge noen tråder for å nå målet mitt.

:-[

BBK

Takk for det, BBK! Enig med dine synspunkter. Jeg ser nå at den "avsporete" delen av denne debatten nå har blitt en egen tråd, og det er nok fornuftig.

seoto

Jeg har rettet tittelen på de to innleggene ovenfor, slik at det ikke skal bli forvirring om hva som står hvor.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Rosario

#20
Sitat fra: ConTrari på februar 26, 2013, 17:10:25 PM
La meg forsøke å forklare; jeg har vanskelig for å forstå sammenhengen mellom den Terje Wahl som denne tråden handler om, og den link til opprinnelse av familienavn i USA som du linket til.

Du har ikke problemer med å se hvilken relevans Terje Dahls jobb har... (tar det for gitt).
Du har heller ikke problemer mer å se hvilken relevans Norsk Romsenter har for å ta ned satellittdata (tar det for gitt).

Men du skjønner ikke hvorfor slike data skal regnes som sensitive?

P.S. Det er veldig få som putter navn på nick inn i selve subjektet, som om det er nicket som er emnet :(

ConTrari

Sitat fra: seoto på februar 26, 2013, 17:22:34 PM
Jeg har rettet tittelen på de to innleggene ovenfor, slik at det ikke skal bli forvirring om hva som står hvor.

På mer enn to, kanskje  8) meget fornuftig. Men slettet du ditt eget innlegg på Wahl-tråden samtidig? Kan ikke finne ditt svar til Rosario?

seoto

Jeg kan ikke huske å ha gitt Rosario noe svar i Wahl-tråden. Så jeg har ikke slettet noe.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: Rosario på februar 26, 2013, 17:23:17 PM
Sitat fra: ConTrari på februar 26, 2013, 17:10:25 PM
La meg forsøke å forklare; jeg har vanskelig for å forstå sammenhengen mellom den Terje Wahl som denne tråden handler om, og den link til opprinnelse av familienavn i USA som du linket til.

Du har ikke problemer med å se hvilken relevans Terje Dahls jobb har... (tar det for gitt).
Du har heller ikke problemer mer å se hvilken relevans Norsk Romsenter har for å ta ned satellittdata (tar det for gitt).

Men du skjønner ikke hvorfor slike data skal regnes som sensitive?

Igjen må jeg etterspørre svar på det ene enkle spørsmålet jeg stilte. Det handlet om linken du la inn:

"http://www.ancestry.com/name-origin?surname=wahl
Wahl Family Origin
Germany (685)
Württemberg (84)
Preussen (78)
Russia (66)
France (47)
Baden (31)"

Hva dette har med terje Wahl i Norsk Romsenter å gjøre, kan du ta for gitt at jeg ikke forstår. Det er derfor jeg spør. Anbefales som fremgangsmåte generelt når man ønsker informasjon.

Og den listen av nasjoner virker litt underlig (Dette er bare en detalj, men men..); BÅDE Tyskland og Würtemberg, Preussen og Baden?? De får enten skrive Tyskland uten noe mer, eller de andre tyske landene UTEN Tyskland. Som stater ble jo som kjent Preussen, Baden og Würtemberg innlemmet i det tyske riket i 1871.


ConTrari

Sitat fra: seoto på februar 26, 2013, 17:35:05 PM
Jeg kan ikke huske å ha gitt Rosario noe svar i Wahl-tråden. Så jeg har ikke slettet noe.

Ok, da husker jeg feil, og blander sikkert sammen med en annen tråd.

Rosario

#25
Sitat fra: ConTrari på februar 26, 2013, 17:37:40 PM

http://www.ancestry.com/name-origin?surname=wahl
Wahl Family Origin
Germany (685)
Württemberg (84)
Preussen (78)
Russia (66)
France (47)
Baden (31)


Hva dette har med terje Wahl i Norsk Romsenter å gjøre, kan du ta for gitt at jeg ikke forstår. Det er derfor jeg spør.

Konteksten var
Sitat
Sitat
Satellitter som går i polarbane, passerer i nærheten av Nord- og Sørpolen 14 ganger i døgnet. For en som eier en slik satellitt, og som ønsker kontroll med satellitten og lese ned data så ofte som mulig, er det ideelt å bruke bakkestasjonen SvalSat på Spitsbergen. Herfra ses alle de 14 daglige omløp for satellitten.
Norsk Romsenter Eiendom AS (NRSE) er et 100 % statseid selskap som forvaltes av Norsk Romsenter. NRSE eier 50 % av Kongsberg Satellite Services AS (KSAT) som igjen eier og driver SvalSat.
KSAT eier og driver også bakkestasjonen Tromsø satellittstasjon. Begge stasjonene skal kontrollere og motta data fra satellitter i polare baner. SvalSat har flere av de største satellitteierne i verden som kunder.
KSAT etablerer også antennesystemer i Sør-Norge (Grimstad) og i Antarktis (TrollSat) for effektiv leveranse av satellittinformasjon.

"Global intelligence" og HAARP formodentlig

Så skrev jeg

SitatDet vil være utenkelig at nedlasting av satelittdata ikke skulle være kontrollert av globalister.
Hvis ikke ville alt sammen bli kjent
[HST] UFO Files - Deep Sea UFOs-1.avi http://www.youtube.com/watch?v=OErwJYvFQKg
(3:00 -) Vær obs på at jordiske UFO'er ikke vil være stasjonert i sjøen

"Global intelligence" = sensitive saker. De vil få kjennskap til hva som helst av UFO-observasjoner dersom det gjøres fra satellitt. Her må man være sikkerhetsklarert for å komme innenfor. Da vil de har svar på: Kan vi stole på denne personen?

Brattbakkallen

Con Trari:

SitatTakk for det, BBK! Enig med dine synspunkter. Jeg ser nå at den "avsporete" delen av denne debatten nå har blitt en egen tråd, og det er nok fornuftig.

Ja, til forskjell fra enkelte andre diskusjonsfora, så råder nok fornuften her. Slik ser det ut for meg i hvertfall og dette var vel noe av grunnen til at jeg fikk lyst til å registrere meg og forsøke meg på innlegg.

Nå har jeg visst 72  and counting.

BBK

;D

Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Rosario

#27
Å diskutere Terje Dahl "som person" er uinteressant. Jeg skjønner ikke hvorfor noen vil diskutere det som om dette skulle være en syklubb. Det blir masse avsporing med svada.

ConTrari

Sitat fra: Rosario på februar 26, 2013, 17:46:54 PM
Sitat fra: ConTrari på februar 26, 2013, 17:37:40 PM

http://www.ancestry.com/name-origin?surname=wahl
Wahl Family Origin
Germany (685)
Württemberg (84)
Preussen (78)
Russia (66)
France (47)
Baden (31)


Hva dette har med terje Wahl i Norsk Romsenter å gjøre, kan du ta for gitt at jeg ikke forstår. Det er derfor jeg spør.

Konteksten var
Sitat
Sitat
Satellitter som går i polarbane, passerer i nærheten av Nord- og Sørpolen 14 ganger i døgnet. For en som eier en slik satellitt, og som ønsker kontroll med satellitten og lese ned data så ofte som mulig, er det ideelt å bruke bakkestasjonen SvalSat på Spitsbergen. Herfra ses alle de 14 daglige omløp for satellitten.
Norsk Romsenter Eiendom AS (NRSE) er et 100 % statseid selskap som forvaltes av Norsk Romsenter. NRSE eier 50 % av Kongsberg Satellite Services AS (KSAT) som igjen eier og driver SvalSat.
KSAT eier og driver også bakkestasjonen Tromsø satellittstasjon. Begge stasjonene skal kontrollere og motta data fra satellitter i polare baner. SvalSat har flere av de største satellitteierne i verden som kunder.
KSAT etablerer også antennesystemer i Sør-Norge (Grimstad) og i Antarktis (TrollSat) for effektiv leveranse av satellittinformasjon.

"Global intelligence" og HAARP formodentlig

Så skrev jeg

SitatDet vil være utenkelig at nedlasting av satelittdata ikke skulle være kontrollert av globalister.
Hvis ikke ville alt sammen bli kjent
[HST] UFO Files - Deep Sea UFOs-1.avi http://www.youtube.com/watch?v=OErwJYvFQKg
(3:00 -) Vær obs på at jordiske UFO'er ikke vil være stasjonert i sjøen

"Global intelligence" = sensitive saker. De vil få kjennskap til hva som helst av UFO-observasjoner dersom det gjøres fra satellitt. Her må man være sikkerhetsklarert for å komme innenfor. Da vil de har svar på: Kan vi stole på denne personen?

Og ikke det minste forsøk på å skrive noe som helst om din navnehistorie-link....

Da, Rosario, blir det dessverre meget nærliggende å tro at du ikke har noen fornuftig grunn til å trekke inn navnehistorien overhodet, hverken i forbindelse med Terje Wahl ved Norsk Romsenter, eller i forbindelse med noen av de mer (unnskyld) sære temaene du omtaler.

Hvis du er av en annen mening, står det deg fritt å uttrykke denne, og dermed forhåpentligvis bidra til større felles forståelse og innsikt hos oss alle.

ConTrari

Sitat fra: Rosario på februar 26, 2013, 17:55:59 PM
Å diskutere Terje Dahl "som person" er uinteressant. Jeg skjønner ikke hvorfor noen vil diskutere det som om dette skulle være en syklubb. Det blir masse avsporing med svada.

Etter mitt syn er det å trekke inn et familienavns historie nettopp eksempel på personfokusering. Og det skjønner jeg ikke vitsen med.