Ketsjupeffekten er et faktum: IPCC-kritiske arbeider strømmer nå på

Startet av Telehiv, februar 02, 2012, 13:04:38 PM

« forrige - neste »

Bebben

Enig i at det ikke gikk på Brekkes faglige integritet. Selv sa han at personangrepene ble for "belastende" - noe jeg oppfatter det slik at han synes det ble personlig ubehagelig for ham selv (og man kan spekulere: for hans familie, selv om han ikke nevner noe slikt).

Se for eksempel denne artikkelen i BT fra 2007 om klimadebatten - den er stadig verd å lese, eventuelt repetere.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Rasmus Benestad er en av de som har aller mest å svare for angående dette, og han vil være et naturlig mål i klimaoppgjøret som før eller senere vil tvinge seg fram. Som man reder ligger man. Som man sår høster man.

For de som undres over den knallharde krigen klimasaken har blitt, slutt med undringen. Det dreier seg om reinspikka og knallhard politisk kamp. Et forsøk på politisk kupp. AGWerne gikk raskt tom for vitenskapelige argumenter. Da gjensto kun geriljavirksomheten, og den er bygget kraftig gjennom nettverksbygging. Nettverk som kan betegnes som lite annet enn konspiratoriske virksomheter, og således nyttige verktøy for å fremme "forskningen".
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på september 03, 2012, 01:00:09 AM
For de som undres over den knallharde krigen klimasaken har blitt, slutt med undringen. Det dreier seg om reinspikka og knallhard politisk kamp. Et forsøk på politisk kupp.

Så enkelt, og så vanskelig. Det er en ny form for kupp vi er vitne til at man søker å gjennomføre. Ikke et statskupp, for statene vil de eliminere betydningen av. Det er mer snakk om et "globalt planetkupp", der "planeten" skal "reddes" fra et problem (CAGW) som et knippe sentrale teknokrater og politikere har banket igjennom eksistensen av, slik at de får muligheten til å "løse" det samme problemet ved å omgå alt som heter demokrati og istedet styre verden gjennom direktiver og dekreter utstedt av de samme sentrale teknokrater og politikere. Fundamentet de bygger på er at "97% av forskerne" sier de har rett, og da er det umoralsk å tvile på det.

Velkommen til "New World Order", også kjent som Agenda21.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Sitat fra: Amatør1 på september 02, 2012, 23:38:58 PM
Sitat fra: ebye på september 02, 2012, 22:57:41 PM
Lokalt her i Norge, må vi ikke glemme den kampen Pål Brekke har utkjempet mot de ignorante norske klimaforskende IPCC-pudlene. Han har blitt karakterisert som norgesmester i å fremheve sola som viktig klimafaktor. Det klarte Pål Prestrud å lire av seg. Brekke ble karakterisert og stigmatisert i den grad at han måtte trekke seg ut av klimadebatten. Hans faglige integritet sto på spill. Dette kan det hentes frem dokumentasjon på. Nå fremstår dette som en frenetisk redsel fra norske klimaforskere og klimaadministratorer. Jeg blir hele tiden minnet på at slagmarken ikke kommer til å se pen ut. Selv med bruk av en blank lanse (dvs. faglige argumenter) er det nok mer sannsynlig at skipet synker, enn at havet stiger.   8)

Her er det noe galt med logikken.

At Brekke blir karakterisert og stigmatisert kan umulig gå på hans integritet, og han bidro ikke til integriteten ved å trekke seg ut av debatten. Han svekket den ikke heller, hvis vi antar at grunnene er slik du beskriver dem.

Hvis noens integritet ble svekket i dette skitne spillet, så må det ha vært Prestrud og medsammensvorne som bedrev regelrett mobbing, noe som synes å ha virket etter hensikten slik du beskriver det.

Det vi trenger er forskere med solid kunnskap om sola og andre felt, og som tør å stå fram med sitt faglig begrunnede syn og samtidig stå rak i en motvind av usakligheter og skittkasting. Da har man virkelig integritet.

Det er mulig Brekke brukte uttrykket "faglig troverdighet" en gang. I en artikkel på forskning.no, fra 2. april 2008,

http://www.forskning.no/artikler/2008/mars/1206712563.22

uttaler han:

Sitat- Motivene mine ble trukket i tvil da jeg uttalte meg om mitt eget fagfelt. Det ble ubehagelig, og det har nok ført til at jeg er blitt mer forsiktig med å delta i denne debatten.

Motiver i tvil, tolket jeg som integritet under press.

Uansett, det kan ikke ha vært enkelt å være solforsker, og snakke autoritetene midt i mot. Det er godt han er tilbake på sporet. Ja, nå er han nærmest den eneste skeptikeren som tas inn i varmen her hjemme. Selv Pål Prestrud har innrømmet Brekkes faglighet!   ;)   8)