Motl begynner å bli usigelig drittlei all den grunnløse alarmismen vi alle har lidd under de siste tiår. Jeg er ganske så enig i hans harde karakteristikker. Det fordi dette hele tiden har dreid seg om å skremme folk til økonomisk og politisk lydighet.
Kanskje på tide å se på de enkelte staters strafferammer sett opp mot de negative konsekvenser disse alarmistene har forært befolkningen? En for alle, alle for en. Milliarder på milliarder forsvunnet, i beste fall til ingen nytte. Matvarepriser og -tilgang har ført til elendighet blant de fattigste. Mennesker har frosset i hjel, eller pådratt seg sykdommer som igjen har ført til døden grunnet skyhøye strømpriser, eller trøbbel med strømleveranse, osv.
De negative konsekvensene av alarmistenes (medier, "forskere", forskningsformidlere, politikere etc.) handlinger har høyst sannsynlig ført til mer lidelse og flere negative konsekvenser for verdenssamfunnet enn en eventuell global oppvarming noen gang vil kunne føre til. For er ikke sannheten at en svak oppvarming er svært fordelaktig? Mens en tilbakevending til forholdene under Den lille istiden kan få dramatisk negative konsekvenser?
Allikevel vil alarmistene, etter alt det negative de til nå har påført menneskeheten, ha oss tilbake til en global temperatur som vil føre til lite annet enn nød og elendighet.
Hva er en rettferdig straff for alt dette?
Journalistene og redaktørene bak bør aldri mer tillates å bedrive folkeopplysning?
Politikerne bak bør aldri mer nevnes, eller tillates maktposisjoner i sine respektive samfunn?
Forskerne bak bør aldri mer få inneha en stilling høyere enn ubetalt plogsliper i Makedonia?
De nyttige idiotene som har støttet dem, bør som de sauene de er, bli tvunget til å bære bjelle resten av livet?
Jeg tror vi bør starte en tråd om de negative effektene vi vet, eller må kunne anta har blitt påført verdenssamfunnet av disse alarmistene. Mitt forhåndstips er at det vi kommer fram til vil være lite trivelig lesing. Selv trenger jeg ikke tenke på mer enn de voldsomme naturødeleggelsene vi har vært vitne til for å gå i det jeg best kan beskrive som innvendig fistel. (Av hensyn til bikkja.)