Svar på #289.
Jeg er helt enig med deg,
BorisA. Selv uten skadefryd blir jo dette antakelig et intereressant skuespill. "Antakelig" er lagt inn som et korreksjonsfilter, for et eller annet.

Det er et hierarkisk system, som skal beskues og beleses og behøres:
Kongen
Regjeringen
Stortingspolitikerne
Forskningsinstitusjonene
Klimabloggerne
Verneorganisasjonene
Journalistene (MSM)
Hadde jeg vært Kongen hadde jeg vel sagt: Gudskjelov, det ble helt annerledes enn vi trodde. Men han kommer eventuelt ikke helt unna kuldas raseringer!
Blir det et politisk skifte i 2013, vil jo det påvirke hvem som "må" uttale seg. Akkurat nå ser det ut til at Klimakameratene fra Stortinget blir sittende i glasshuset.
Terje Wahl er en av få faglige bloggere, som holder ut, på forskning.no. Allerede nå kan det se ut som om han moderer seg noe. I siste blogg
http://www.forskning.no/blogpresenterer han denne figuren

Han peker på at kurvene peker nedover, men utover det har han bare en invitasjon til leserne om å komme tilbake i september!

Jeg kan ikke se noe annet enn at det må bli et litt stygt slag, der disse er involvert:
WWF, Natur og ungdom, Naturvernforbundet, Fremtiden i våre hender, Zero.

I tillegg til MSM har vi forskning.no. Det er også en arena, der endringsevnen eventuelt blir lett synlig. Jeg kommer tilbake til et blikk på forskning.no om litt, snart!

Utover et eventuelt Regjeringsskifte i 2013, er det jo allerede noen som ikke skal uttale seg snart. Pål Prestrud forlater talerstolen, dvs. utropstårnet i CICERO, og Rasmus Hansson forlater også skipet (WWF).
Men noe blir det nok å følge med på,
BorisA